تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813238731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمل به گفتمان انقلاب اسلامی شالوده کار ماست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت الاسلام والمسلمین اعرافی:
عمل به گفتمان انقلاب اسلامی شالوده کار ماست خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این‌که عمل به گفتمان انقلاب اسلامی که در کلام رهبری و امام و بزرگان نظام تجلی کرده است، شالوده کار ماست، خاطرنشان کرد: نگاه تقریبی بین مذاهب اسلامی است و ما افتخار می‌کنیم که معارف اهل‌بیت(ع) را ترویج می‌دهیم و اهل تعامل با همه مذاهب اسلامی هستیم.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز در بیستمین همایش سالیانه اساتید جامعةالمصطفی که در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: جهان امروز مدیون سرآمد علمی، معرفتی و فکری اصحاب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است.
وی افزود: ما امروز به عنوان وارثان این امانت بزرگ باید انسان‌هایی در حوزه بپرورانیم که پیروان اهل‌بیت(ع) و سرآمد علم در همه جای عالم باشند.
رییس جامعةالمصطفی با بیان این‌که المصطفی باید سرآمد علم در جهان باشد، اظهار داشت: باید اطمینان دهیم که افرادی که در جامعةالمصطفی تحصیل می‌کنند چهار هزار نفر سپاه علم، دانش و فرهنگ هستندکه در ایران و خارج از ایران در خدمت این آرمان بزرگ هستند و با این همه توامندی‌ها می‌توانند نگرانی امام باقر(ع) را رفع کرده و وعده امام صادق(ع) را در عصر حاضر محقق کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی خاطرنشان کرد: در حدیثی امام صادق(ع) در شأن پدر بزرگوارشان امام باقر(ع) می‌فرمایند «پدرم همیشه وجودش و زبانش مترنم به ذکر خداوند بود و خود او اهل ذکر بود و خانه را به سمت یاد خدا هدایت می‌کرد».
وی با بیان این که استاد باید محور اعتماد دانش‌پژوهان و طلاب باشد، تصریح کرد: اگر استاد محور اعتماد نباشد حوزوی نیست، چون رسالت حوزوی بودن به جلب اعتماد طلاب است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: طلبه نباید احساس کند که کار را برای مزد انجام می‌دهد، بلکه باید بداند که کار ما برای انجام وظیفه الهی و رسالت حوزوی است و مزد ما را خداوند است که تعیین می‌کند.
وی با اشاره به این‌که شوق‌آفرینی و ایجاد انگیزه در میان طلاب، باید محور اساتید ما باشد، افزود: یک نکته اخلاقی استاد می‌تواند انسان‌های مقاوم و استوار را در مقابل امواج شکننده تربیت کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی یادآور شد: ما نیاز به تربیت انسان‌هایی داریم که صبور و مقاوم باشند و بتوانند در مقابل خطرات و  موج های سنگینی که طراح آنها مستکبران عالم بوده و مجریان آنها خام‌های تکفیری هستند، مقاومت کنند و راه را جلو ببرند و دارای حکمت، درایت، هوشمندی و سلیقه خوب باشند.
وی با بیان این که این اصول تربیتی باید به دست اساتید برنامه‌ریزی و اجرا شود، گفت: دانش‌آموختگان حوزه‌های شیعی و المصطفی باید به حکمت، تفکر عمیق و استدلال شناخته شوند و اقتدار فلسفی و علمی آنها دست‌کم گرفته نشود.
رییس جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به این‌که دانش‌آموخته المصطفی باید از قدرت استدلال برتر نسبت به رقیبان برخوردار باشد، ادامه داد: اقتدار، اعتماد به نفس علمی، دقت و درایت در رفتارهای اجتماعی و مقاومت در کوران حوادث امری بسیار مهم  و ضروری است.
وی با تأکید بر این‌که عمل به گفتمان انقلاب اسلامی که در کلام رهبری و امام و بزرگان نظام تجلی کرده است، شالوده کار ماست، خاطرنشان کرد: نگاه تقریبی بین مذاهب اسلامی است و ما افتخار می‌کنیم که معارف اهل‌بیت(ع) را ترویج می‌دهیم ولی اهل تعامل با همه مذاهب اسلامی هستیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین اعرافی ادامه داد: تمام بزرگان و دانشمندان باید به انسجام برسند، چون همبستگی عالمان اسلامی می‌تواند توطئه‌های اجرا شده و در حال اجرای دشمنان اسلام را که بسیار هم خطرناک است، خنثی کند.
وی با بیان این‌که برخورد درست و به دور از شدت و خشم، نگاهی است که اهل‌بیت(ع) به ما آموخته‌اند، ابراز داشت: تکفیری‌ها مایه ننگ جامعه اسلامی هستند که اسلام را دین خشن معرفی کرده و خشونت می‌پرورانند و برخوردهای خرافی دارند که به مکتب اهل‌بیت(ع) هم ضرر می‌رساند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش المصطفی در توسعه فعالیت‌های خود نسبت به تربیت معلم، افزود: دانش آموختگان ما در بیش از 50 کشور هستند که این رقم باید به بالای صد کشور برسد و این نیاز دارد که پذیرفته‌شدگان به بیش از دو برابر افزایش پیدا کنند.
وی تصریح کرد: عرصه‌های فعالیتی دانش‌آموختگان دانشگاه، مراکز دانش آموزشی، رسانه ای، مساجد، اماکن عمومی و شعب و  واحدهای تابعه و همکار است و باید نسل تربیت شده بتواند نقش‌آفرینی کند و این نیاز به تربیت اساتید بیشتر در این زمینه دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان با بیان این‌که اساتید باید در تربیت طلاب جدیت بیشتری به خرج دهند، گفت: استادان باید بدانند که شاگردان روزی استاد خواهند شد و این نیاز دارد بیشتر روی آنها کار شود./907/202/ع



۱۳۹۳/۲/۱۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن