تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820909050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سال‌ها چشم انتظاری برای گرفتن سهمی از عدالت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
سال‌ها چشم انتظاری برای گرفتن سهمی از عدالت
با الحاق روستای ناصرالدین به شهر دورود مردم این روستا چشم انتظار توسعه و افزایش سطح خدمات هستند.

خبرگزاری فارس: سال‌ها چشم انتظاری برای گرفتن سهمی از عدالت


به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، روستای ناصرالدین با بیش از 11 هزار نفر جمعیت یکی از مناطق مسکونی شهرستان دورود است که به واسطه مشکلات عدیده طی چند سال گذشته دست خوش تغییرات متعددی در نحوه مدیریت شده است. این منطقه گاهی به « ناحیه منفصله ناصرالدین» و گاهی به «شهر» و یا دوباره به همان «روستای ناصرالدین» تغییر نام یافته است. این تغییر نام‌ها باعث تغییر مسئول مستقیم خدمات‌رسانی به مردم نیز می‌شود، چراکه روستا باید شورای روستایی و دهیاری داشته باشد و شهر باید با شورای شهر و شهرداری اداره شود و ناحیه منفصله باید شهرداری منفصله داشته باشد.

*سال‌ها بازی با الفاظ همه تغییراتی که طی سال‌های گذشته و به دست دولت‌های قبل رخ داد، تنها در تغییر نام‌ها و پیشوند یا پسوند‌ها خلاصه می‌شد، چرا که وضعیت رفاه و خدمات‌رسانی به مردم همچنان در همان حد باقی مانده و آب از آب تکان نخورده است. این منطقه را می‌توان یکی از پر جمعیت‌ترین روستاهای لرستان دانست به نحوی که بیش از 11 هزار نفر جمعیت داشته و به نوعی چسبیده به منطقه شهری دورود است و تنها با حدفاصل یک رودخانه از یکدیگر جدا می‌شوند. با نگاهی به تعداد جمعیت این منطقه که قریب به اتفاق آنها از قشر ضعیف و کم بضاعت جامعه هستند، اهمیت موضوع نمایان می‌شود که در این راستا خبرگزاری فارس در چارچوب رسالت خود طی چندین گزارش به دنبال رفع مشکلات این مردم بوده است.

*روستای ناصرالدین به شهر دورود الحاق شد ماشالله نعمتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دورود در خصوص آخرین وضعیت روستای ناصرالدین، گفت: در جلسه توسعه و برنامه‌ریزی استان که با حضور استاندار برگزار و طرح جامع شهر دورود بازنگری شد، در این طرح تصویب شد که روستای ناصرالدین با بیش از 11 هزار نفر جمعیت به شهر دورود الحاق شود. سرپرست فرمانداری دورود در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اقدامات برای رفع مشکلات این ناحیه در زمینه فاضلاب و دیگر مشکلات زیر ساختی، گفت: پیگیری‌های هم از سوی فرمانداری و هم از طریق نماینده محترم شهرستان انجام شده و در گام نخست مبلغ 220 میلیون تومان برای ساماندهی مقطعی برخی مشکلات همچون فاضلاب که در برخی کوچه‌ها روان است، صورت گرفته است. نعمتی ادامه داد: همچنین پیگیر هستیم، تا نشستی را با اعضای شورای اسلامی ناصرالدین با استاندار داشته باشیم، تا همه مشکلاتی که برای مردم وجود دارد، را منعکس کنیم، تا در این خصوص تصمیم‌گیری‌های لازم صورت گیرد.

* توسعه در ناصرالدین نیازمند قرار گرفتن ردیف اعتباری محمد پیشداد عضو شورای اسلامی روستای ناصرالدین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دورود در خصوص تصویب الحاق روستای ناصرالدین به شهر دورود در طرح جامع بازنگری شهرستان دورود، گفت: جا دارد از استاندار محترم، فرماندار شهرستان و نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس بابت همه تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که به منظور رفع مشکلات مردم ناصرالدین داشته‌اند، تشکر کنم. وی با بیان خواسته اعضای شورای اسلامی روستای ناصرالدین مبنی بر قرار گرفتن ردیف اعتباری و توسعه این منطقه، گفت: امیدواریم توسعه خدمات و طرح‌های عمرانی را در عمل مشاهده کنیم، نه مثل گذشته در حد حرف و حدیث مانده و یک شهر رویایی و تابلویی بیش نباشد. عضو شورای اسلامی ناصرالدین تصریح کرد: مردم خواهان احقاق حقوق شهروندی خود هستند و امید دارند، تا دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به منطقه داشته باشد.

پیشداد با اشاره به کم توجهی برخی مسئولان در دولت‌های قبل، اظهار داشت: طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت جهادی، این منطقه یک کار جهادی را می‌طلبد. وی با بیان این مطلب که اکثر ساکنان منطقه ناصرالدین را کوخ‌نشینان تشکیل داده‌اند، گفت: طبق فرمایشات امام راحل توجه بیشتر مسئولان باید به کوخ‌نشینان باشد، چون انقلاب مطعلق به همین کوخ‌نشینان است نه کاخ‌نشینان است. *الحاق روستای ناصرالدین به شهر دورود گامی مؤثر در توسعه به گزارش فارس، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و آغاز به کار تیم مدیریتی این دولت در استان و شهرستان باید منتظر حل شدن مشکلات مردم این منطقه محروم در عمل باشیم. بر این اساس الحاق این روستا به شهر دورود می‌تواند گامی مؤثر در توسعه و بهره‌مندی هرچه بیشتر این منطقه محروم از امکانات و خدمات شهری باشد.

باید امیدوار بود، تا روند اداری و اجرایی این مصوبه سرعت بالایی داشته باشد، تا عقب ماندگی‌های این منطقه از امکانات و خدماتی همچون دفع فاضلاب، آسفالت و جدول­بندی خیابان‌ها و کوچه‌ها، روشنایی معابر، مشکل کاهش و افزایش ولتاژ برق، نبود امکانات مناسب در زمینه بهداشت، درمان، آموزش، ورزش و... رفع شود. ذکر این نکته که مردم از تصمیم‌گیری و وعده‌های مدیران منتصب به دولت‌های قبل خسته شده و امروز تشنه عمل هستند، لازم است. افزایش سطح انتظارات مردم کار را برای مدیران ارشد دولت در استان سخت کرده و تلاش مضاعف و تدبیر دولت مردان را می‌طلبد تا غبار فقر از این بردم رخت بَندد. ---------------------------- گزارش از: توحید وانشانی --------------------------- انتهای پیام/2304/ی40

93/02/09 - 07:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن