تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815288134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملیات بیت المقدس نمایش دفاع از شرافت ملت ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عملیات بیت المقدس نمایش دفاع از شرافت ملت ایران است گرگان - ایرنا- اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان روز چهارشنبه در بیانیه ای بمناسبت سالروز آغاز عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر، اعلام کرد: این عملیات نمایش دفاع از شرافت ملت ایران بود.


به گزارش ایرنا، دهم اردیبهشت ماه یاداور چنین روزی دردوران هشت سال دفاع مقدس و سرآغاز نبردی بزرگ، سرنوشت ساز و غرورآفرین برای رهایی خرمشهر از سلطه نیروهای مهاجم عراق است.
عملیات بیت المقدس نبردی حماسی بود که علاوه بر پایان بخشیدن به 19 ماه اشغال بخشی از حساس ترین مناطق خوزستان (خرمشهر)، ضربه سنگین و کمرشکنی به توان رزمی دشمن بعثی وارد ساخت.
در این بیانیه آمده است: در تاریخ و فرهنگ ملت ها، صفحات جنگ نشان از اتفاقات خشن و خونین دارد که از این رویداد به عنوان پرحادثه ترین و خطرناکترین پدیده بشری یاد می شود.
بیانیه افزوده است: دفاع مقدس نمونه بارزی از این رویداد است، رویدادی که برگرفته از مکتبی عاشورایی بود که با رهبری امام خمینی(ره) برای حفظ اسلام و انقلاب اسلامی و عزت وطن شکل گرفت.
در ادامه می خوانیم: با کمی تامل و تفکر می توان دریافت که پیامد جنگ عراق علیه ایران فقط و فقط به کشتار و خرابی شهرها ختم نمی شود، بلکه منشا بسیاری ازتحولات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوده و بستری مناسب برای ظهور ظرفیت ها و استعداد جامعه در زمینه های مختلف را فراهم نموده است.
در بیانیه آمده است: ظرفیت هایی از جمله ایثار، فدارکاری، رشادت، ایمان و شهادت که حاصل هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام است، هشت سال دفاع مقدسی که تنها یادآور آتش بازی دشمنان نیست، بلکه نمایش جانانه شرافت یک ملت است و اگر بخواهیم این نمایش پرافتخار را در دوران دفاع مقدس جستجو کنیم، عملیات بیت المقدس نمونه بارز آن است، عملیاتی که به فتح خرمشهر ختم شد که در تاریخ جنگ تحمیلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
همچنین این بیانیه افزوده است: خرمشهر شهری است که همواره بعنوان نگین درخشان رشادت ها و فداکاری های زنان و مردان غیور این سرزمین از آن یاد می شود، شهری که سمبل مقاومت و ایثار انسانهایی است که تنها با نیروی ایمان و ازخودگذشتگی، 34 روز در برابر دشمن تا دندان مسلح جانانه ایستادند و از ناموس و شرف خود پاسداری کردند.
اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس گلستان افزوده است: خرمشهر شهری است به وسعت تمام ایران و برابر با تمام ارزش هایی که شهیدان برای پایداری آن، خون پاک خویش را نثار کردند، شهری که در هر کوی و برزن آن، لاله های سرخی پرپر شدند تا شهر برای بار دیگر رنگ سبز خرمی را به خود گیرد، شهری که می توان به عنوان نماد ایثار و مقاومت از آن یاد کرد.
در ادامه بیانیه آمده است: خرمشهر شهری که در آغوش خود پنجاه هزار نخل سرجدا دارد که هر کدام زبان گویای مظلومیت و غربت بسیجیان این شهرند، درختانی که اگر به سخن درآیند از فداکاری دلیر مردان و شیرزنان به خون خفته حکایت می کنند و آن روزهای پرالتهاب را ترسیم خواهند نمود.
خرمشهر که بعد از اشغال نظامیان عراقی ،خونین شهر شده بود در سوم خرداد سال 1361از دست نیروهای بعثی رها و دوباره نام زیبای خرمشهر زنده شد.
سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، هم اکنون در تقویم رسمی کشور ایران به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی است.
601
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن