تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805112384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین همایش شوراهای شهروروستای استان با حضور استاندار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در روز شوراها برگزار شد/ اولین همایش شوراهای شهروروستای استان با حضور استاندار خبرگزاری پانا: استاندار خوزستان گفت: خوزستان در تعارض فرهنگی کامل قرار دارد که این تعارض باید به تعامل تبدیل شود.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ساعت 12:17



به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، استاندار خوزستان گفت: خوزستان در تعارض فرهنگی کامل قرار دارد که این تعارض باید به تعامل تبدیل شود.
عبدالحسن مقتدایی در همایش شوراهای شهر و روستا که سه شنبه 9 اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 120 هزار نفر در مجموعه شوراهای اسلامی در کشور فعالیت دارند که این اعضا توانسته اند کمک های فراوانی به نظام جمهوری اسلامی ارائه دهند.
وی با بیان اینکه شورا یکی از نهادهایی است که نزدیکترین ارتباط را با مردم دارد، افزود: شوراهای شهر و روستا تنها مجموعه ای هستند که بدون واسطه با مردم ارتباط برقرار می کنند و حجم این ارتباطات در روستاها بیشتر از شهرها است. ارتباط شوراها با مردم از جمله ظرفیت هایی است که فرصت حل مشکلات مردم در کوتاه مدت را فراهم می کند.
مقتدایی خاطرنشان کرد: از مجموعه شوراها انتظار می رود تا در نیروسازی به معنی تربیت نیرو و تأمین منابع انسانی آینده فعالیت بیشتری داشته باشند. همچنین با توجه به تنوع فرهنگی، جغرافیایی و صنعتی موجود در استان خوزستان، شوراها باید به سمت و سوی استفاده از نهادها و تشکل های مردمی حرکت کنند.
 جولازاده مدیرکل امور شهری شوراهای استانداری خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در روز نهم اردیبهشت ماه سال 58 به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) تشکیل شوراهای شهر و روستا و تدوین و قانون شوراها ابلاغ شد. اکنون امیدوارم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، اعضای شوراهای شهر و روستاها در انجام وظایف خود به صورت جهادی کوشا باشند و توانا عمل کنند تا مشکلات مردم حل شود.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت شوراها و همچنین تاکید قانون بر وظایف این نهاد مردمی، بیان کرد: هیچ نهادی بهتر از شوراها به مسائل و مشکلات شهری واقف نیست، بنابراین می توان گفت که دومین نهاد قانونگذاری پس از مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و روستاها هستند.
طلاوری رئیس شورای اسلامی استان خوزستان نیز در این مراسم گفت: اعضای شوراها خادمینی بی مزد و منت برای مردم هستند. بطور کلی میتوان گفت از زمان مشروطه تاکنون تشکیل شوراها یکی از دغدغه های اساسی بوده و قطعاً گفتمان موجود در شوراها به عنوان یک نهاد مردمی، نمادی از مردم سالاری دینی است.
وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی نهاد شورا سال ها است که محقق شده و با پویایی به فعالیت خود ادامه می دهد، به گونه ای که امروز به درخت تنومند و باروری تبدیل شده که در عرصه مدیریت شهری در حال خدمت رسانی به مردم است. حضور مردم در شوراها بیانگر تداوم انقلاب و حرکت اصولی در راستای مردم سالاری دینی است. معتقدیم این حضور هنوز به مرحله تکامل نرسیده و در حال سپری کردن راههای پر پیچ و خم است، اما برای پیمودن صحیح این راه دستگاه های حاکمیتی، مردم و شوراها باید در چارچوب قانون اساسی حرکت کنند.
طلاوری بیان کرد: بر اساس قانون اساسی شورا به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی قلمداد می شود و بنابراین تعطیلی شورا خلاف قانون اساسی است. شوراها به عنوان سازمان های عمومی و غیردولتی در حوزه انتخابیه خود از هیچ اداره و یا سازمان حکومتی دستور نمی گیرند و البته لازم به ذکر است که اعضای شورای اسلامی باید حدود و اختیارات قانونی خود را بدانند و در راستای آن عمل کنند.
وی ادامه داد: از دیدگاه نظری شورا یکی از عناصر مهم در مدیریت شهری است، اگرچه تاکنون نتوانسته ایم الگویی مناسب و در خور برای مدیریت شهری بسازیم و بدانیم جایگاه شورا در این الگو کجاست.
طلاوری با اشاره به انتظارات و توقعات اعضای شوراها عنوان کرد: مدیریت شهری بازیگرانی دارد که همه مسئولان فرهنگی، بهداشتی و آموزشی را شامل می شود و شهرداری نمی تواند به تنهایی نقش اول را در این عرصه بازی کند. همچنین شوراها وظیفه دارند که در حوزه اختیارات قانونی خود بر شهرداری ها نظارت داشته باشند تا زمینه برای ارایه مدیریت شهری صحیح فراهم شود.
 سیدخلف موسوی شهردار اهواز نیز در این گردهمایی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، معدل انتصاب شوراها نسبت به مدیران دولتی خیلی بهتر بوده و شوراها در انتصاب شهرداران در کشور خوب عمل کرده اند. باید به این نکته توجه کنیم که شوراها باید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند و در این زمینه آسیب شناسی کنند.
شهردار اهواز با اشاره به لزوم درآمدزا بودن مجموعه شهرداری بیان کرد: شهرداری مجموعه ای است که برای ادامه کار باید درآمد داشته باشد و شهرداری اهواز با 200 میلیارد تومانی که سالانه دریافت می کند نمی تواند تحولی اساسی در شهر ایجاد کند، در نتیجه لازم است که مجموعه وزارت نفت سالانه 1500 میلیارد تومان به عنوان ارزش افزوده به شهرداری ها بدهد، ولی متأسفانه اقدامی در این جهت صورت نمی گیرد.

 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن