تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813100636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس جمهور:برای پاسخ به شایعه پراکن‌ها احساس نیاز نمی‌کنم/نسبت به مذاکرات بدبین نیستم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
رئیس جمهور:برای پاسخ به شایعه پراکن‌ها احساس نیاز نمی‌کنم/نسبت به مذاکرات بدبین نیستم

رئیس جمهور:برای پاسخ به شایعه پراکن‌ها احساس نیاز نمی‌کنم/نسبت به مذاکرات بدبین نیستم
رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که "ما در کجای مذاکرات هسته‌ای هستیم و به این مذاکرات باید چه نوع نگاهی داشته باشیم؟" گفت: عده‌ای معتقدند که ما همیشه با دنیا جنگ خواهیم داشت یعنی هیچ‌وقت نمی‌توانیم روابط‌مان را با دنیا معمولی کنیم ولی من این موضوع را هیچ‌وقت قبول نداشته‌ام و الان هم نمی‌پذیرم.
به گزارش نامه نیوز، رییس جمهور در ادامه صحبت‌های خود با بیان این‌که در بخش فرهنگ نباید تهمت و افترا بزنیم و شایعه‌پراکنی کنیم، تصریح کرد: دولت نباید در مسیر خود دچار مشکل شود. دولت نماینده اکثریت قاطع مردم است و مردم نیز خواهان بهبود زندگی و آشتی هستند که هدف دولت است.
وی ادامه داد: چنانچه گروهی بخواهد رای اکثریت مردم را نادیده بگیرد و به مسیری که مسیر دولت و منافع مردم است، لطمه بزند، در آنجا خود مردم باید به صحنه بیایند و چنانچه لازم بود، دولت برای مردم توضیح می‌دهد، اما من اکنون این نیاز را احساس نمی‌کنم. روحانی با بیان این‌که بسیاری از دوستان هم از طرق مختلف از ما درخواست داشتند در صحبت‌های خود به شایعه‌پراکن‌ها و تحلیل‌گرها پاسخی بدهم، گفت: من امروز این نیاز را احساس نمی‌کنم هر زمان که نیاز بود این صحبت‌ها را اعلام می‌کنم. رییس جمهور با تاکید بر این‌که هدف ما هم در سیاست داخلی و هم در سیاست خارجی آشتی بوده است، به روابط کشور با دنیا اشاره کرد و گفت: امروز روابط ما با دنیا بهتر از گذشته است، جایگاه و نفوذ ایران امروز بهتر از گذشته است. روابط ما با همسایگان و هم غیرهمسایگان روز به روز بهتر می‌شود. روحانی با بیان این‌که ما در میان همسایگان خود شاهد تحولات بسیار خوب با روسیه خواهیم بود، گفت: هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ سیاسی ما شاهد تحولات بسیار خوبی در روابط با روسیه خواهیم بود. در مورد غیرهمسایگان نیز ما شاهد تحول بسیار خوب در ماه‌های آینده در روابط با چین خواهیم بود، بنابراین ما در حال ادامه رابطه با همسایگان و هم غیرهمسایگان هستیم. وی با تاکید بر این‌که ما در زمینه رفع تمکین و شکست آن در حال ادامه روابط با همسایگان و غیرهمسایگان هستیم، اظهار کرد: ما گام نخست را امروز برداشته‌ایم. ما امروز در زمینه بانکی در مورد تمام کالاهای اساسی روالی عادی را طی می‌کنیم و دیگر شرایط مانند شرایط تحریم نیست. امروز در مورد کالاهای اساسی و چه شرکت‌های خصوصی چنانچه بخواهند کالایی وارد کنند، ابتدا در شعبات مختلف بانک ها ال‌سی باز می‌شود، جنس وارد می‌شود و پس از وارد شدن جنس، برخلاف ماه‌های قبل که کل پول از طریق واسطه و قبل از دریافت جنس پرداخت می‌شد، پرداخت می‌شود. رییس جمهور با تاکید بر این‌که امروز نخستین قدم در شکستن تحریم‌ها برئداشته شده است، گفت: این شرایط مربوط به پول‌های بلوکه شده ایران که باید واریز شود، نیست. بحث مربوط به پول بلوکه شده ایران بحث دیگری است. ما امروز کلا شاهد تحولی در نظام خرید به ویژه در مورد کالاهای اساسی و دارو هستیم. روحانی با بیان این‌که ما در زمینه دستیابی به توافق نهایی با 1+5 گام‌های بسیار خوبی برداشته‌ایم، اظهار کرد: من از تیم مذاکره‌کننده، وزارت امور خارجه و همه ارگان‌های دیگری که در کنار وزارت خارجه در این زمینه فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم؛ چراکه بار سنگینی بر روی دوش آنهاست و آنها به عنوان سربازانی که در خط مقدم ما در سیاست خارجی هستند، تلاش می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله روندی که امروز پیش می‌رود، روند پایان تحریم‌ها خواهد بود. منتها در این راه باید حساب‌شده گام برداریم. مردم نیز همانگونه که عمل کردند، باید دولت را کمک و همراهی کنند. رسانه‌ها نیز باید حواسشان جمع باشد. رییس جمهور با بیان این‌که آنچه مربوط به منافع ملی است مساله دولت نیست، بلکه مساله همه ملت و منافع کل کشور مطرح است، اظهار کرد: وضع درآمدی کشور به ویژه در زمینه درآمد ارزی و همچنین روند تعامل ما با نظام بانکی امسال به مراتب نسبت به سال‌های گذشته بهتر خواهد بود.
حسن روحانی ادامه داد: این سخن بدین معنا نیست که ما با همه دنیا روابط صمیمانه خواهیم داشت و مسلماً کشورهای مختلف اهداف مختلف دارند. به هر ترتیب شرایط ما با آمریکا دشوار بوده و خواهد بود. این کشور، کشوری است که سال‌ها با ما روابط خصمانه داشته و هنوز هم دارد و این موضوع به زودی حل و فصل نمی‌شود. وی افزود: معتقدم ما می‌توانیم با هر کشوری که دچار تنش هستیم، آن تنش را کاهش دهیم و در همین چند ماه نیز این کار انجام شده است؛ چنانکه ما توسعه روابط با کشورهای دوست و همسایه را مدنظر قرار داده‌ایم و حضور سیاسیون و اقتصادیون از کشورهای مختلف غرب و شرق در تهران گواه همین موضوع است. رئیس‌جمهور در همین راستا تاکید کرد: بر این اساس، نظر کسانی که معتقدند مسائل ما با دنیا حل نمی‌شود،‌ نظر درستی نیست؛ چراکه ما می‌توانیم مسائلمان را با دنیا حل کنیم؛ البته برخی مسائل پیچیده است و یک روزه حل نمی‌شود. روحانی با بیان اینکه "در موضوع هسته‌ای تحریم را ظلم بزرگی به مردم و ملتمان می‌دانیم و باید این تحریم‌ها را برداریم و معتقدیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم"،‌ گفت:‌ ما در مذاکرات هسته‌ای از همان اول اعلام کردیم که این مذاکرات بر مبنای برد - برد خواهد بود و اگر کسی فکر می‌کند می‌تواند در یک مذاکره طرف مقابل را شکست دهد و خودش صددرصد به پیروزی برسد، اشتباه می‌کند؛ چراکه دنیای سیاست اینگونه نیست و ما باید به نقطه تعامل برسیم. وی، خط قرمز کشورمان در بحث هسته‌ای را حقوق ملت ایران دانست و تاکید کرد: ما از حق ملتمان کوتاه نخواهیم آمد اما اینکه از حق خود به چه سبکی استفاده کنیم، تندتر یا کندتر استفاده کنیم، وابسته به تصمیمات نظام ماست. ما از حقمان کوتاه نخواهیم آمد و اجازه نمی‌دهیم که هیچگاه منافع ملی ما زیر چکمه ابرقدرت‌ها، بیگانگان و متخاصمان قرار بگیرد. رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: تیمی که در حال مذاکره است، خوب مسائل را می‌فهمد و متخصص این کار است. مسائل حقوقی و سیاسی را درک می‌کند و تجربه لازم را دارد، دلیلش هم این است که ما در مرحله اول توانستیم موفق شویم در حالیکه بسیاری فکر می‌کردند این توفیق امکان‌پذیر نیست. روحانی با بیان اینکه "ما در حال پیشرفت هستیم و به مرحله نهایی وارد شده‌ایم"، گفت: اگر طرف مقابل ما در چارچوب مقررات بین‌المللی و حفظ حقوق ملت ایران و منافع ایران حرکت کند، ما در زمان کوتاهی می‌توانیم مسائلمان را حل و فصل کنیم و دلیلش این است که ما چیزی را مخفی نکرده‌ایم و نمی‌خواهیم مخفی کنیم. فعالیت‌های ما صلح‌آمیز بوده و خواهد بود و همه فعالیت‌های ما تحت نظارت آژانس بوده و خواهد بود؛ بنابراین چه مشکلی برای اینکه مسائلمان را با دنیا حل و فصل کنیم وجود دارد؟ وی ادامه داد: دنیا هم این موضوع را فهمیده است که مسیر تهدید و فشار و تحریم به سر آمده و افکار عمومی دنیا هم پذیرای این موضوع نیست. آنگاه که غرب علیه ملت ایران قدم برداشت، قطعاً ضد حقوق بشر بود؛ چراکه در تحریم دارو و کالاهای اساسی به مردم ما فشار وارد کرد. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: وقتی مردم برای خرید گندم مورد نیاز و داروهای مورد نیاز خود به دلیل تحریم غیرقانونی و غلط غرب دچار مشکل باشند، در واقع این کار خلاف حقوق بشر، اصول انسانی و چارچوب مقررات بین‌المللی بوده است.
رییس جمهور در ادامه گفت‌وگوی زنده خبری خود با مردم با بیان این‌که دنیا امروز می‌بیند که ما با منطق با جهان حرف می‌زنیم، گفت: دنیای سیاست دنیای شعار نیست و آنها که فکر می‌کنند، اگر با صدای بلند و با درشتی با دیگران صحبت کنند در دنیا پیروز می‌شوند، مسائل سیاسی را خوب نمی‌شناسند البته اگر قصدمان تعامل باشد نه تقابل. روحانی با تاکید بر این‌که سیاست این دولت تعامل سازنده است، خاطرنشان کرد: چشم‌انداز بیست ساله هم که مطابق فرمایش مقام معظم رهبری بعد از قانون اساسی مهم‌ترین سیاست ماست، بر تعامل سازنده تاکید می‌کند. وی با بیان این‌که اگر مبنا تعامل سازنده باشد، می‌دانیم که تعامل سازنده راه خود را دارد و دولت این راه را به خوبی می‌شناسد و تا امروز موفق بوده و خواهد بود ، افزود: خوشبینی و بدبینی در دنیای سیاست معنا ندارد و باید واقع‌بین باشیم. رییس جمهور خاطرنشان کرد:به سهم خودم با شناختی که از دنیا و مساله دارم، نسبت به مذاکرات بدبین نیستم، اما این‌که آیا در زمان شش ماه بتوانیم به توافق برسیم، وابسته به این است که طرف مقابل ما آماده تعامل درست باشد. روحانی با بیان این‌که ما آماده تعامل درست هستیم، گفت: کشور و ملت ما آماده است برای این‌که با استدلال و تعامل سازنده با دنیا حرف بزند و پای میز مذاکره بنشیند و با منطق صحبت کند. البته فشار، زور و سخن ناحق را هیچ‌وقت نپذیرفته و نخواهد پذیرفت. به گزارش خبرنگار ایسنا، رییس جمهور در ادامه در رابطه با بده بستان‌هایی که در مذاکرات ایران با 1+5 انجام خواهد شد، توضیح داد: آنچه ما می‌دهیم شفافیت بیشتر است، نه چیز دیگر. یعنی آنچه جمهوری اسلامی ایران در این معامله داده یا خواهد داد، شفافیت بیشتر برای اعتماد بیشتر افکار عمومی دنیاست. چون ما هیچ‌وقت دنبال سلاح نبودیم و نخواهیم بود و باکی نداریم این مساله را شفاف‌تر بیان کنیم تا همه اعتماد کنند. وی افزود: آن چیز که ما می‌خواهیم بگیریم جز حق ما نیست و شکستن تحریم‌ها حق ماست. رییس جمهور با بیان این‌که برداشته شدن عهدنامه‌ها و تحریم‌های ناحق سازمان ملل حق ماست ، تصریح کرد: برای شکستن تحریم قدم‌هایی برداشته شده است یعنی آنها تحریم پتروشیمی، خودرو و قطعات هواپیما را برداشته‌اند و همه شرکت‌های مهم هواپیمایی برای فروش قطعه و تعمیرات اعلام آمادگی کردند و ما مشکلی نداریم و اقداماتی در این زمینه انجام شده است. روحانی با بیان این‌که در مورد تعاملات بانکی همه تحریم‌ها برداشته نشده است، تصریح کرد:اما یک قدم مهم برداشته شده است و آن این است که در مورد دارو و کالاهای اساسی عین روال سابق خرید می‌کنیم بدون اینکه سنتی اضافه بپردازیم. وی افزود: امسال قیمت داروی خارجی ده درصد کاهش خواهد یافت و لوازم پزشکی نیز کاهش پیدا کرده است و این کاهش‌ها به میزان یک‌سوم و یا کمتر از یک‌سوم است. رییس جمهور تاکید کرد: در تمام زمینه‌ها قدم‌های خوبی برداشته شده است، اما قدم اصلی این است که تمام تحریم‌ها برداشته شود. چون تحریم‌ها غیرقانونی است و ان‌شاءالله در مذاکرات نهایی این قدم‌ها برداشته خواهد شد.



1393/2/9





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن