تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806423489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدام عجیب سرکنسول ایران در آلمان / دانش آموز نخبه مراغه‌ای درگذشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در گفت‌و‌گوی پانا با نماینده مراغه مطرح شد؛ اقدام عجیب سرکنسول ایران در آلمان / دانش آموز نخبه مراغه‌ای درگذشت خبرگزاری پانا: پس از اعلام خبر درگذشت سایه مقدسی مهدی دواتگری نماینده مراغه، علاوه بر شرح تلاش‌های وزیر آموزش و پرورش برای نجات جان دانش آموز نخبه مراغه‌ای به بیان ناگفته‌هایی از پرونده سایه مقدسی پرداخت.
۱۳۹۳ سه شنبه ۹ ارديبهشت ساعت 18:14



مهدی دواتگری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی پانا درباره وضعیت سایه مقدسی و اعزام وی به خارج از کشور گفت: با پیگیری‌های بنده و شخص وزیر آموزش و پرورش همچنین دستور مستقیم رئیس جمهور قرار شد سایه مقدسی برای درمان بیماری به فرانکفورت اعزام شود.
وی افزود کارشکنی‌های سرکنسول ایران در فرانکفورت از‌‌ همان زمان آغاز شد. او با مسئول آموزشی ایران در فرانکفورت آلمان تماس گرفت و گفت سایه مقدسی و خانواده وی نمی‌توانند به دلیل درمان بیماری وی در این محل اقامت کنند!
دواتگری ادامه داد: هنگامی که علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از دستور سرکنسول ایران با خبرشد به مسئول مجتمع آموزشی ایران در آلمان دستورداد در فرانکفورت حاضر شود و به هر صورت ممکن، طبقه دوم مجتمع آموزشی را برای اقامت سایه و خانواده‌اش تخلیه کرده و در اختیار آنان قرار دهد.
وی افزود: متاسفانه سرکنسول ایران در اطلاعات غلطی که به وزیر امور خارجه داده بود هزینه درمان سایه مقدسی را یک میلیون یورو اعلام کرده بود و آقای ظریف هم به این نتیجه رسید که پرداخت هزینه‌های درمان سایه از عهده وزارت امور خارجه بیرون است در حالیکه این گزارش اساساً دروغ بوده ومن این موضوع را به اطلاع وزیر خارجه رساندم.
دواتگری گفت: هنگامی که به اطلاع وزارت خارجه رساندم که سرکنسول گزارش اشتباه داده با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه در کمتر از ۲۴ ساعت موضوع بیمه سایه مقدسی حل شد. اما در همین زمان هم باز شخص سرکنسول شروع به سنگ اندازی کرد و به بیمه آلمان نامه نوشت که بیمه نامه سایه لغو شود.
وی یادآور شد: فردی که باید حافظ منافع ملی کشور و هموطنانش بوده، نسبت به اجرای دستورات رئیس جمهور و وزارت متبوع خود متعهد باشد برای قطع بیمه سایه مقدسی که هیچ هزینه‌ای هم برای وزارت امور خارجه نداشت تلاش زیادی کرد. وی با تلویزیون دویچه مصاحبه کرد و گفت سایه می‌تواند در ایران و در بیمارستان شریعتی تهران مورد درمان قرار بگیرد. همچنین به بیمه آلمان هم نامه نوشت و خواستار لغو بیمه نامه سایه مقدسی شد!
دواتگری تاکید کرد: شخص وزیر آموزش و پرورش و معاونین و مشاورینش ‌‌نهایت پیگیری را انجام دادند. شخصاً شهادت می‌دهم علی اصغر فانی برای حل مشکل مرحومه مقدسی علاوه بر پیگیری‌هایی که انجام داد یک روز روزه گرفت و در تمام مراحل پیگیر کار او بود.
نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزارت امور خارجه پس از اینکه متوجه شد سرکنسول گزارش کذب در مورد وضعیت خانم مقدسی داده، تخلف او را به هیات تخلفات اداری ارجاع داده که از نظر ما این کار هیچ توجیهی ندارد و سرکنسول باید از کار برکنار شود.
وی افزود من حتماً روز یکشنبه از وزیر امور خارجه درباره برخورد با سرکنسول ایران سوال خواهم کرد، عملکرد او باعث شرمساری است و وی باید سریعاً عزل شود.
مهدی دواتگری اضافه کرد انتظار داریم شخص آقای روحانی هم به این موضوع ورود کند. زیرا با وی نیز مکاتبه کرده‌ایم، مردم از این موضوع عصبانی هستند و خوب است که وزیر امور خارجه نسبت به اقدامات سرکنسول ایران در فرانکفورت واکنش جدی نشان بدهد.
شایان ذکر است مرحومه سایه مقدسی به خاطر بیماری ˈ آی. ال. الˈ (ILL) خونی با دستور حجت الاسلام حسن روحانی و حمایت وزارت آموزش و پرورش برای مداوا زمستان ۹۲ به آلمان اعزام شد، مقدسی ۱۴ساله جوان‌ترین شاعر مراغه با دو دفتر شعر، مدت یک و نیم سال به خاطر بیماری خونی در بیمارستان‌های آلمان بستری بود.
مقدسی پیش از آغاز بیماری در کلاس دوم دوره اول متوسطه در مدرسه دخترانه تیزهوشان مراغه مشغول به تحصیل بود.
این دانش آموز نخبه مراغه‌ای ساعاتی قبل براثر بیماری درگذشت.
پدر این دانش آموز نیز در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها کارشکنی‌های شخص سرکنسول ایران در فرانکفورت را عامل مرگ دختر بیمارش دانسته است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن