تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820088131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسی بدنبال به دنبال قهرمانی درجام جهانی با تیم ملی آرژانتین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مسی بدنبال به دنبال قهرمانی درجام جهانی با تیم ملی آرژانتین تهران- ایرنا- لیونل مسی بعد از تصاحب عناوین قهرمانی زیادی که با باشگاه بارسلونا بدست آورد، فرصت هدایت آرژانتین برای درخشش در عرصه جام جهانی و افزودن به اعتبار خود به عنوان یکی از بزرگترین فوتبالیست های تاریخ را دارد.


به گزارش خبرگزاری رویترز، مسی که چهار بار عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان را تصاحب کرده، جوایز باشگاهی زیادی نیز بدست آورده است و خود را به عنوان یکی از آماده ترین بازیکنان مطرح کرده است. اما برخی معتقدند او برای اینکه به عنوان یک اسطوره واقعی تجلیل شود باید جام جهانی را تصاحب کند.
بسیاری دیگر معتقدند مسی در سن 26 سالگی این افتخار را کسب کرده است.
مسی با دیه گو مارادونا که با تیم ملی کشورش قهرمان جام جهانی 1989 مکزیک شد مقایسه می شود و در حالی عازم برزیل می شود که انتظارات زیادی بر دوش دارد.
خیلی چیزها بستگی به توانایی او برای مقابله با این فشارها دارد.
او در بارسلونا یک نوجوان سبکبار بود که از رده های جوانان بالا آمد و مورد تمجید زیادی قرار گرفت اما هیچ گاه دچار خودبینی نشد. او از بازی فوتبال لذت می برد اینکه توانایی و اطمینان خود را در زمین فوتبال ابراز می کرد در تضاد آشکار با شخصیت خجالتی او بود.
او اکنون در اواسط دهه دوم عمر خود قرار دارد و در باشگاهی است که هواداران او را ستایش می کنند.
اما آلبی سلسته داستان دیگری دارد. در جریان رقابتهای مقدماتی جام جهانی او 10 گل به ثمر رساند آرژانتین با وجود او دلگرم شد اما هنوز مسی با مارادونا قیاس می شود.
سرمربی و کاپیتان سابق آرژانتین در زادگاهش بسیار محبوب است. مارادونا را در کشورش به عنوان پسری می شناسند که از محله های فقیر برخاست و افتخار ملی را بازگرداند، به ویژه با دو گلی که در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1986 به ثمر رساند و تیم انگلیس را حذف کرد.
مسی که در اسپانیا بزرگ شده، هیچ گاه چنین پیوندی را با هواداران نخواهد داشت. این باشگاه کاتالان بود که مسی 13 ساله را باور کرد و هزینه درمان هورمون رشد او را پرداخت.
الخاندرو سابه یا سرمربی آرژانتین در مقایسه با اسلاف خود تیم را بر محوریت مسی ایجاد کرده است. مسی اکنون در اوج دوران فعالیت حرفه ای قرار دارد و این می تواند بهتر فرصت برای رقابت با مارادونا و تصاحب جام جهانی باشد.
در تیم آرژانتین عموما مسی در کنار سرخیو آگوئرو در خط حمله بازی می کند و خاویر ماسکرانو هم تیمی بارسلونایی او در وسط میدان بازی را کنترل می کند.
مسی گفت تیم به نظر خوب می رسد و ما با هم خوب کار می کنیم اما در جام جهانی هر اتفاقی ممکن است.
وی افزود: مسابقات در جام جهانی کاملا متفاوت است. اول از همه جو بازی مثل هیچ جای دیگری نیست. لیگ قهرمانان اروپا رقابتهای بزرگی است، اما جام جهانی رقابت خاصس است.
مسی که به علت مصدومیت همسترینگ سال دشواری را پشت گذاشته امیدوار است در جام جهانی آمادگی 100 درصد داشته باشد
او چند ماه از میادین مسابقات دور بود و در ماه ژانویه برگشت. این امر می تواند به نفع آرژانتین باشد چرا که او تازه نفس تر از سایر بازیکنان خواهد بود.
مسی گفت جدای از مصدومیت، استراحت دو ماهه از نظر جسمی برای من خوب بود. من در آرژانتین کاملا راحت بودم. بعد به زادگاهم در رزاریو رفتم و آنجا سخت کار کردم.
وی افزود: رفتن به خانه در کنار دوستان و خانواده بعد از این مدت طولانی برای من خوب است.
ورزشی(5)**1584**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن