تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819834304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش وال استریت ژورنال از گام بلند تهران- لندن به سوی بازسازی کامل روابط/ روحانی فرصتی جدید برای بهبود روابط ایران و غرب و پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
گزارش وال استریت ژورنال از گام بلند تهران- لندن به سوی بازسازی کامل روابط/ روحانی فرصتی جدید برای بهبود روابط ایران و غرب و پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای

گزارش وال استریت ژورنال از گام بلند تهران- لندن به سوی بازسازی کامل روابط/ روحانی فرصتی جدید برای بهبود روابط ایران و غرب و پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای
رسانه های انگلیسی به بازتاب خبر یک روزه سفیر سابق این کشور در تهران به ایران پرداخته و آن را گامی بلند در مسیر بهبود شرایط تهران- لندن خواندند.
به گزارش نامه نیوز، روزنامه تلگراف انگلیس در گزارشی با عنوان «ایران و انگلیس درباره  بازگشایی سفارت‌خانه‌ها مذاکره کردند» به سفر کوتاه مقام عالی رتبه دولت انگلیس به ایران اشاره کرده و می نویسد: با سفر دیپلمات عالی‌رتبه وزارت خارجه انگلیس به ایران، تهران و لندن گام دیگری به سمت بازسازی کامل روابط خود برداشتند. این عالی رتبه‌ترین مقام رسمی انگلیس است که طی دو سال و نیم گذشته به تهران سفر می‌کند.

تلگراف می نویسد: «سایمون گس» سفیر سابق انگلیس در ایران و رئیس دفتر امور سیاست خارجی وزارت خارجه این کشور روز دوشنبه در پایتخت ایران با «مجید تخت روانچی» معاون اروپایی آمریکا وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. در میان موضوعات مطرح شده میان طرفین در نشست روز دوشنبه، موضوع بازگشایی سفارت‌خانه‌های دو کشور در تهران و لندن نیز مطرح شده است.

پس از حمله معترضان تندرو در تهران به سفارت انگلیس، لندن روابط خود را با بستن سفارت این کشور در تهران و خارج کردن سفرایش از ایران در نوامبر سال 2011 میلادی قطع کرد.  سفارت ایران در لندن نیز پس از اخراج دیپلمات‌های ایران از سوی ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس و تعیین مهلت 48 ساعته برای خروج آنها از انگلیس، در همان زمان تعطیل شد.

بر این اساس، بهبود تدریجی روابط ایران و انگلیس اما زمانی حاصل شد که ایران و کشورهای 1+5 شامل انگلیس، بر سر برنامه هسته‌ای ایران توافقی موقت امضا کردند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری جدید ایران نیز در نوامبر گذشته با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تلفنی صحبت کردند؛ این نخستین ارتباط رسمی میان رهبران دو کشور در یک دهه گذشته بود. جک استراو که در سال های گذشته به عنوان وزیر خارجه انگلیس بارها به ایران سفر کرده بود نیز با روی کار آمدت حسن روحانی در ایران در راس هیئتی پارلمانی وارد تهران شد.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز در گزارشی در همین باره با عنوان «دیپلمات ارشد انگلیسی از تهران دیدار کرد» نوشت: بهبود تدریجی روابط ایران و انگلیس با سفر روز دوشنبه دیپلمات ارشد لندن به تهران گام بلندی برداشت. این برای نخستین بار پس از قطع روابط سیاسی دو کشور در سال 2011 بود که یک مقام ارشد دولت انگلیس به تهران سفر می کند.

وال استریت ژورنال در این باره می نویسد: سایمون گس، در سفری یک روزه به ایران با مقام های این کشور از جمله «مجید تخت روانجی» معاون آمریکایی اروپایی وزیر خارجه ایران دیدار و درباره موضوعات دوجانبه و بین‌المللی گفت وگو کردند.

گس، نماینده ویژه نخست وزیر انگلیس در امور افغانستان و پاکستان و همچنین مذاکره کننده ارشد این کشور در گروه 1+5 در موضوع هسته ای با ایران است . وی همجنین از سال 2009 تا 2011 سفیر انگلیس در تهران بود.

ایران و انگلیس روابط پرتنشی را سپری کرده اند اما سال گذشته و با انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور که به نظر میانه رو می آید، مسیر پیشرفت در مسیر مذاکرات بین المللی در خصوص برنامه هسته ای ایران و همچنین بهبود روابط ایران و غرب به ویژه انگلیس مهیا شد.







1393/2/9





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن