تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820844319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشتی آزاد درمسیررستگاری؛ فرنگی هنوزچوب روزهای نبودن بنا را می خورد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کشتی آزاد درمسیررستگاری؛ فرنگی هنوزچوب روزهای نبودن بنا را می خورد تهران – ایرنا – تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران در حالی در پیکارهای کشتی قهرمانی آسیا در شهر آستانه قزاقستان به ترتیب قهرمان و سوم شد که نتایج نه چندان خوب تیم ملی کشتی فرنگی در آستانه جام جهانی 2014 کشتی فرنگی انتقاد آمیز و بحث برانگیز بود.


به گزارش ایرنا، البته موفقیت های پی در پی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های جهانی 2013 بوداپست مجارستان، جام جهانی لس آنجلس آمریکا و قهرمانی مقتدرانه در پیکارهای کشتی آزاد آسیا با 6 مدال طلا جای هیچ گونه انتقادی را از نظر نتیجه به جای نمی گذارد.
هر چند اعزام پرحاشیه و معنادار برخی ملی پوشان خارج از ضوابط انتخابی تیم ملی و همچنین حواشی مربوط به اعزام مربیان به این رقابت ها از مواردی است که مسوولان فدراسیون کشتی صراحتا به آن جواب نداده اند، اما برنامه ریزی بسیار خوب و مدون فدراسیون در بخش داوران، مربیان و تدوین سیستم انتخابی و از همه مهمتر درآمدزایی از نقاط قوت فدراسیون در 6 ماه اخیر است.
رسول خادم قبل از بازیهای المپیک 2012 لندن به عنوان مدیر تیم های ملی در فدراسیون حضور یافت و نظم و انضباط بر اردوهای تیم ملی حاکم شد و با تشکیل شورای فنی یک بار دیگر قهرمانان، پیشکسوتان و گوش شکسته های قدیمی دوباره به خانه خودشان بازگشتند.
از سال گذشته اردوهای بستر سازی، مقدماتی و پایه در رده های مختلف سنی در کشتی آزاد به صورت مرتب برگزار شد که نتیجه آن ظهور کشتی گیرانی مانند رضا افضلی، مصطفی حسین خانی، سید احمد محمدی و میثم مصطفی جوکار، محمد جواد ابراهیمی، محمد حسین محمدیان و سایر کشتی گیران بود.
به هر ترتیب کشتی آزاد اکنون راه و مسیر اصلی خودش را پیدا کرده و باید دید که آزادکاران چگونه در رقابت های کشتی آزاد قهرمانی 2014 تاشکند و همچنین بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی حماسه خلق خواهند کرد.
اما اکنون بحث اصلی، کشتی فرنگی است. البته جای هیچ گونه تردیدی نیست که کشورهای آسیایی بعد از کسب 6 مدال طلای آزادکاران نگران موفقیت کشتی فرنگی بودند که متاسفانه نادآوریها در چند کشتی فرنگی کاران کشورمان مشهود بود.
اکنون جای این پرسش مطرح است که چرا فاصله نفرات اول، دوم و سوم کشتی فرنگی زیاد است؟
بعد از قهرمانی تاریخی تیم ملی کشتی فرنگی و کسب سه مدال پر ارزش در بازیهای المپیک 2012 لندن توسط حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی، محمد بنا سرمربی موفق ایران، استعفا داد و دیگر به اردوها بازنگشت.
بعد از المپیک لندن و با نبود محمد بنا، کشتی فرنگی ما دچار نوعی سردرگمی شده بود و فدراسیون هم هیچ برنامه ای برای کشتی پایه نداشت و تیم های جوانان و نوجوانان هم در رقابت های جهانی نتایج در خور توجهی کسب نکردند و حتی در یک تورنمنت بین المللی هم شرکت نکردند.
این موضوع سرآغاز ماجرایی شد که نتیجه آن را در آستانه قزاقستان مشاهده کردیم. چرا که کشتی فرنگی به دلیل ضعف مدیریت و نادیده گرفتن کشتی پایه در سالهای گذشته متحمل زیان و ضررهای زیادی شد که متاسفانه این موضوع ممکن است در رقابت های مهم پیش رو هم تاثیرگذار باشد.
خوشبختانه از ابتدای سال فنی جاری (ابتدای مهرماه) فدراسیون به صورت جدی اردوهای بستر سازی و مقدماتی را برای رده های سنی پایه شامل نونهالان، نوجوانان و جوانان آغاز کرده و حتی تیم های منتخب نوجوانان و جوانان در چندین تورنمنت بین المللی و داخلی شرکت کردند و به نوعی فدراسیون کشتی شروع به آماده سازی کشتی گیران پایه کرد.
محمد بنا در ماهها و روزهایی که از کشتی دور بود، دورادور از دست رفتن جوانان و نوجوانان و آینده های کشتی را دید و به گفته خودش همین موضوع سبب شد با وجود همه مشکلات و کمبودها به کشتی بازگردد تا حداقل نگذارد آن چیزی را که در این عرصه ساخته خراب شود.
به هر ترتیب امیدوارم نتایج دور از انتظار ملی پوشان فرنگی ایران در قزاقستان نقطه آغازی برای موفقیت های کشتی فرنگی باشد، چرا که اکنون با وجود حسن بابک به عنوان مدیر تیم های ملی، محمد بنا سرمربی تیم بزرگسالان و حضور پیشکسوتان و بزرگان در شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی، نتایج فرنگی کاران در قزاقستان باید به خوبی تجزیه و تحلیل شود تا نقاط قوت و ضعف هشت ملی پوش بررسی شود.
به هر ترتیب جای جای این کشور پهناور سرشار از استعدادهای ناب کشتی است که با برنامه ریزی و پرورش آنان می توان دوباره کشتی ایران را قله موفقیت رسانید.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران در بیست و چهارمین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در شهر آستانه قزاقستان با کسب یک مدال طلای «بهنام مهدی زاده» در وزن 130 کیلوگرم، یک نقره «یوسف قادریان» در 80 کیلوگرم و 3 برنز «سعید عبدولی»، «مجتبی کریم فر» و «علی علیاری» در اوزان 75، 85 و 98 کیلوگرم و کسب 53 امتیاز به عنوان سوم این رقابت ها رسید.
تیم های قزاقستان و قرقیزستان نیز به ترتیب با کسب 63 و 57 امتیاز اول و دوم شدند.
تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران تاکنون از 24 دوره رقابت های قهرمانی آسیا هشت مرتبه در سالهای 1983 تهران، 2001 مغولستان، 2003 دهلی نو، 2007 قرقیزستان، 2008 کره جنوبی، 2009 تایلند، 2011 ازبکستان و 2012 کره جنوبی عنوان قهرمانی را کسب کرده است.
همچنین ایران 6 مرتبه در سالهای 1987 بمبئی هند، 1991 تهران، 1992 تهران، 1993 هیروشیما ژاپن، 2000 کره جنوبی و 2013 دهلی نو عنوان نایب قهرمانی را تصاحب کرده است.
تیم ایران در سالهای 1989 ژاپن، 1995 مانیل فیلیپین، 1997 تهران و 2007 قزاقستان ، چهار بار بر سکوی سوم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا رفته بود.
همچنین تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران هم در بیست و هفتمین دوره رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا با کسب 6 مدال طلا توسط مسعود اسماعیل پور (61 کیلوگرم)، سید احمد محمدی (65 کیلوگرم)، مصطفی حسین خانی (70 کیلوگرم)، رضا افضلی (74 کیلوگرم)، میثم مصطفی جوکار (86 کیلوگرم) و کمیل قاسمی (125 کیلوگرم) و با 70 امتیاز مقتدرانه برای بیست و دومین مرتبه قهرمان آسیا شد.
ایران پس از اولین دوره در سال 1979 ( جو تانداروی هند) از سال 1981 تا 1997 یازده سال پیاپی قهرمان آسیا شده و پس از آن در سال 2001 ( اولان باتور مغولستان) برای سیزدهمین بار به قهرمانی رسید و این قهرمانی را در سال های 2003 ( دهلی هند)، 2004 ( تهران) ، 2005 ( ووهان چین) ، 2006 ( آلماتی قزاقستان)، 2007 ( بیشکک قرقیزستان ) ، 2009 ( پاتایای تایلند) 2010 ( دهلی هند) و 2012 ( گومی کره جنوبی) جام قهرمانی آسیا را بالای سر برد.
ورزشی (5)**1067**1581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن