تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816509346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چ در اصفهان اکران شد/ نمایش شیار 143 در ابهام


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان
"چ" در اصفهان اکران شد/ نمایش "شیار "143 در ابهام
اصفهان – خبرگزاری مهر: در حالیکه این شایعه مطرح شده بود که فیلم "چ" دیگر بر پرده سینماهای اصفهان رخ نمی کشاند اما بالاخره تقاضاهای مردمی نتیجه داد و از روز چهارشنبه شاهد اکران این فیلم بر پرده سینما سپاهان بودیم گرچه اکران شیار 143 همچنان در پرده ابهام است.



به گزارش خبرنگار مهر، در جشنواره فیلم فجر اصفهان فیلم "چ" بود علی رغم برخی ضعف ها در پرداخت به شخصیت شهید چمران  قلوب مخاطبان را تسخیر کرد و به قدری از آن استقبال شد که در برخی سانس ها مردم سرپا و از کنار درب ورودی به تماشای فیلم ایستادند.

با وجود این استقبال بی نظیر از فیلمی که نه تنها  تعداد زیادی از جوایز جشنواره فجر و عنوان جایزه ویژه نگاه ملی را به دست آورد بلکه در اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم فجر اصفهان، توانست بیشترین جوایز داوران را به خود اختصاص دهد، در ابتدا تصمیم بر آن بود  که فیلم معراجی ها که از ابتدای سال بر پرده سینما سپاهان و قدس بوده است همچنان پرچمدار فیلم های اکران شده در سال جدید باشد و دلیل این موضوع را نیز استقبال خوب مخاطبان اصفهانی از این فیلم دانستند اما تقاضاهای مردمی برای نمایش فیلم "چ" نیز بسیار چشمگیر بود.

با این وجود با توجه به برخی اظهار نظرها  به نظر می رسد  "شیار  143" بر خلاف استقبال خوب کشوری و با وجود قابلیت های خوب داستانی برای جذب مخاطبان، از چشم اصفهانی ها به دور بماند .

گرچه علی تمنایی معاون هنری سینمایی اداره ارشاد اصفهان معتقد است که به احتمال قوی "شیار 143" در صورت مجوز اکران در شهرستان ها از سوی وزارت ارشاد در اصفهان نیز اکران می شود اما موضوع اصلی این است که طبق گفته دیگر معاون هنری سینمایی اداره ارشاد اصفهان معتقد تنها خود سینمادار می تواند در زمینه اکران فیلم ها تصمیم بگیرد بنابراین با توجه به اعلام قبلی برخی سینماداران در زمان جشنواره فیلم فجر مبنی بر اینکه  " شیار 143" حرفی برای گفتن ندارد و کارگردان آن نیزبنام نیست ،بنابراین پرفروش نخواهد بود و بهتر است اکران نشود" بر پرده رفتن شیار 143 در هاله ای از ابهام است گرچه این احتمال نیز وجود دارد که بار دیگر اصرارهای مردمی بتواند طعم شیرین زیبایی های فیلم شیار 143 را در کام مردم اصفهان بنشاند.

شیار 143 می تواند پرمخاطب ترین فیلم اصفهان باشد

علی تمنایی در گفتگو با خبرنگار مهر در این ارتباط اظهار داشت: به طور معمول سینماداران  کشور در بهمن ماه  برای دیدن فیلم های جشنواره فجر به تهران می روند و فیلم های مخاطب محور و پرفروش را انتخاب و با تهیه کننده قرارداد می بندند و از سال بعد این فیلم در سینما اکران می شود.

وی افزود: این که فیلم بر روی پرده سینما باقی بماند یا خیر بستگی به میزان استقبال از آن دارد و تا زمانی که تا نیمی از سالن توسط مخاطبان پر شود سینمادار حق تعویض هر نوع فیلمی را  از روی پرده سینما ندارد اما اگر مخاطب کمتر شود این حق سینمادار است که تصمیم بگیرد که  آیا فیلم بر روی پرده باقی بماند یا خیر.

معاون هنری سینمایی اداره ارشاد اصفهان تاکید کرد: معراجی ها در اصفهان فروش بسیار خوبی داشت و به همین دلیل مدت طولانی تری بر روی پرده سینما باقی ماند اما با کم شدن موج استقبال از این فیلم شاهد بودیم که در نهایت "چ" بر روی پرده سینما سپاهان رفت.


  وی ادامه داد: اکنون فعال ترین سینمای اصفهان مربوط به حوزه هنری (سینما سپاهان و سوره) است و در آینده نزدیک سینماهای ساحل، خانواده و ایران نیز زیر نظر حوزه هنری قرار خواهد گرفت و شرایط اکران فیلم ها روند بهتری را طی خواهد کرد و امیدواریم با توجه به فعایت های خوب حوزه در زمینه هنر سینما در آینده نزدیک ، شاهد تحولی در اکران فیلم در سینماهای اصفهان  اصفهان  باشیم.

تمنایی با بیان اینکه اکران فیلمی در جشنواره به معنای مجوز اکران در سینماها نیست اما فیلم شیار 143 هنوز مجوز اکران در استان های نگرفته است، تصریح کرد: گرچه  این فیلم در جشنواره فجر مظلوم واقع شد اما استقبال خوب از این فیلم نشان داد که  واکنش های مردمی  نسبت به رای داوران ممکن است متفاوت باشد  بنابراین  این فیلم در صورت دریافت پروانه نمایش در سینما به یقین جزو فیلم ها پرمخاطب در  اصفهان نیز خواهد  بود.

نکته جالب اینجاست که سال هاست مسئولان  برخی سینماهای اصفهان به بهانه عدم استقبال مردم از فیلم های ارزشی پرده سینماهای اصفهان را به محل اکران فیلم های تجاری و پرفروش مبدل کرده اند به گونه ای که  به عنوان نمونه فیلم هایی مانند فرزند خاک به کارگردانی باشه آهنگر و عصر جمعه تنها به مدت یک هفته و آن هم در سینمای فلسطین مخروبه که رو به تعطیلی بود اکران شد و از این مدل فیلم ها در طول این سال ها کم نداشته ایم.

همچنین فیلم های بسیار ارزشمندی از جشنواره فجرهای سال گذشته هرگز بر پرده سینماهای اصفهان ظاهر نشد و افراد علاقه مند به این فیلم ها مجبور شدند تا زمان رسیدن فیلم به کلوب ها و یا نمایش در تلویزیون منتظر بمانند.


انتظار مردم اصفهان درباره اکران  فیلم های "چ" و شیار 143

در بازخوردهایی که خبرنگار مهر از مردم اصفهان گرفت معلوم شد که بسیاری از مردم منتظر اکران فیلم چ و به ویژه شیار 143 که در جشنواره فجر اصفهان نیز اکران نشده است، بودند.

شهلا عزیزی که کارمند یکی از ادارات فرهنگی اصفهان است در این ارتباط اظهار داشت: من به همراه بسیاری از اعضای فامیل منتظر اکران فیلم چ و شیار 143بودم، من چ را در جشنواره فجر دیدم اما شیار 143 در جشنواره فجر اکران نشد و من منتظر هستم تا فیلمی را که کارگردان "چ" نیز جایزه خود را به آن تقدیم کرده است ببینم.

وی افزود: با توجه به اینکه به عنوان کارمند یکی از مراکز فرهنگی گاهی بلیط های نیم بها به دست مردم می رسانیم بارها و بارها برخی افراد که من را می شناسند از من تقاضای بلیط های این دو فیلم را داشتند و زمان اکران را از من می پرسند.


عدم استقبال مردمی، بهانه ای برای اکران فیلم های تجاری

به گزارش مهر اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نامیده اند اما چندی است که فرهنگ و ارزش های هنری این مرز و بوم آماج درآمد بیشتر قرار گرفته به گونه ای که مدت هاست در بخش زیادی از طول سال  تنها فیلم های کم ارزش تجاری بر پرده سینماها اکران می شود و چه بهانه ای بهتر از عدم استقبال مردمی از فیلم های ارزشی.

....................

گزارش : فاطمه کازرونی


۱۳۹۳/۲/۹ - ۱۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن