تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816593408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییرات در آموزش وپرورش افقی است نه عمودی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون پرورشی ، فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آیین معارفه مدیرکل آموزش و پرو تغییرات در آموزش وپرورش افقی است نه عمودی به گزارش خبرگزاری پانا،حمید رضا کفاش با معرفی علی بیرانوند بعنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان ایلام گفت : تغییرات در آموزش وپرورش افقی است نه عمودی و این بدان معناست که در این وزارتخانه همه معلمیم وبا تغییر سنگر باز هم بازگشت به جایگاه معلمی خود خواهیم داشت.
۱۳۹۳ سه شنبه ۹ ارديبهشت ساعت 09:26



  به گزارش خبرگزاری پانا؛با حضور حمید رضاکفاش معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، عمران علیمحمدی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، کلانتری معاون سیاسی استاندار، جمعی از فرهنگیان ومدیران کل استان، جلسه تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان ایلام برگزار شد.
علی درویشی معاون آموزش متوسطه اداره کلدر این آیین  ضمن تبریک فرارسیدن  روز معلم گفت در مقام معلم همین بس که جایگاه او جایگاه انبیاست. وی افزود: معلم بسان ستاره سهیل می درخشد و بر عالم درونی دانش آموزان تابیده و از ظلمات جهل او را نجات می دهد.درویشی با بیان اینکه 693 روزی که یزدانبخش شریفی سکاندار اداره آموزش و پرورش بوده است توفیقات خوبی حاصل شده، ادامه داد: در بعد فرهنگی می توان به گفتمان های دینی، سیاسی، فرهنگی با حضور روحانیت معزز در مدارس، حضور در نماز جمعه و ...... اشاره نمود. معاون متوسطه آموزش و پرورش تصریح کرد: در بعد آموزشی سعی بر آن شد پهنای نمره و ارزش آن به جایگاه خود رسانیده شود. وی با تاکید بر این موضوع که در این مدت سعی شد وارد علوم وفنون نوین شویم، اظهار داشت: در بحث نانو دانش آموزان کشور خوش درخشیدند. درویشی ادامه داد: در همین راستا با حضور یازده استاد برجسته از مرکز آموزش های نانو به دانش آموزان ارائه گردید. می استفاده حداکثری از کلاس های ضمن خدمت را از دیگر اقدامات انجام گرفته در این مدت برشمرد.
معاون متوسطه آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه با لطف خداوند و بدنه قوی آموزش و پرورش در استان محرومیت معنا ندارد، خاطرنشان ساخت: با وجود برخی کاستی ها700 مورد گفتمان دینی در سطح مدارس، 1350 کتابخانه کلاسی، 67 مدرسه قرآنی، خرید 100 میلیون تومان کتاب آموزشی برای دانش آموزان پیش دانشگاهی مناطق محروم، افزایش پذیرفته شدگان دانشگاه با رتبه زیر 1000 در امسال، کسب رتبه های برتر توسط دانش آموزان در مسابقات رباتیک دانشگاه امیرکبیر و 1700 مصوبه آموزش و پرورشی و پیگیری آنها، گوشه ای از فعالیت های انجام گرفته در این مدت بوده است.
در ادامه یزدانبخش شریفی مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان ایلام ضمن تبریک به علی بیرانوند به عنوان مدیر کل جدید آموزش و پرروش استان گفت: با توجه به سابقه فرهنگی و تاریخی استان نام معلم در استان از جایگاه خاصی برخوردار است. وی با بیان اینکه اصلی ترین اتفاق مهم در آموزش و پرورش در کلاسهای درس زخ می دهد، خطاب به فرهنگیان استان گفت: هر فرهنگی در هر موقعیتی که قرار دارد نباید از اصلی ترین هدف زندگی خود را که همان تعلیم و تربیت است دور باشد.
شریفی با اشاره به اینکه مدیریت آموزش و پرورش با شعار و صحبت و موارد تزئینی کمک نمی شود، اظهار داشت: بسیاری از مسئولین تقاضاهای بسیاری از دانش آموزان دارند که انتظار این است که این عزیزان در ازای هر دو تقاضا، یک قدم برای تقویت آموزش و پرورش بردارند. و لازمه ی این هم این است که مسولین به هر طریقی که می توانند به آموزش و پرورش عشق بورزند.
مدیر کل سابق آموزش و پرورش به طرح رتبه بندی معلمان اشاره نمود وگفت: حداقل خواسته ای بود که همه ی معلمان آموزش و پرورش در آن دخیل بودند که متاسفانه از سوی مجلس شورای اسلامی رای نیاورد. وی در پایان سخنانش از نماینده ولی فقیه در استان، استانداران سابق و فعلی در استان، معاون سیاسی استاندار، نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران محترم کل دستگاه های مختلف و تمامی معلمان و فرهنگیان تقدیر و تشکر کرد.
عمران علیمحمدی نماینده ی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: آموزش و پرورش در میان تمامی وزارتخانه ها جایگاه ویژهای برخوردار است. وی ادامه داد: نگاه نظام و دولت به آموزش و پرورش نگاه ویژه ای است.
علیمحمدی با بیان اینکه تغیر لازمه پیشرفت است افزود: مدیر کل جدید باید خط اعتدال را رعایت نماید. چرا که افراطی گری مذموم است.
وی با تاکید بر معضل بیکاری جوانان تحصیل کرده در استان، اظهار داشت: خواهش بنده از وزارت این است که به استان مرزنشین و محروم ایلام نگاه ویژه ای داشته باشند چرا که استان 600 هزار نفری ایلام بیش از 100 هزار جوان تحصیل کرده و بیکار دارد.
علیمحمدی تصریح کرد: باید در سفر آقای رئیس جمهور که در آینده نزدیک به استان رخ خواهد داد در بحث استخدام ها مجوز ویژه ای برای استان صادر شود. وی در پایان سخنانش به طرح ارتقاءشغلی فرهنگیان ( نظام رتبه بندی ) اشاره نمود و خاطر نشان ساخت: در لایحه ی ارائه شده از سوی دولت، نماینده پارلمانی دولت ضعیف عمل نمودند و نتوانستند برداشت صحیحی از لایحه را به نمایندگان مجلس عرضه کند.
دکتر حمیدرضا کفاش، معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای استان ایلام نباید لفظ محروم را به کار بردچرا که محروم به جایی اطلاق می شود که نیروی انسانی توانمند و متفکر نداشته باشد.وی ادامه داد: محور توسعه نیروی انسانی است و نیروی انسانی متعلم دستگاه تعلیم وتربیت است و استان یکدست شیعه ایلام با وجود داشتن نیروی انسانی متفکر و توانمند نباید کلمه محروم را یدک بکشد.
دکتر کفاش خدمت در آموزش وپرورش را بسیار سخت برشمرد و افزود: عشق ،علاقه و ایثار است که زمینه ساز ورود و حضور معلمین به این جایگاه انبیا شده است.
معاون فرهنگی وپرورشی وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه تودیع و معارفه امری عادی و اجتناب ناپذیر است یادآور شد: در مراسم تودیع ومعارفه نباید اینگونه انگاشته شود که مدیر قبلی فردی ناتوان بوده است بلکه در معارفه مدیر جدید هدف بهره بردن از نیروهای همسو با سیاست های کلی وزارت است که البته مدیران جدید باید از تجارب مدیران قبلی نهایت استفاده را ببرند. وی با بیان اینکه تغییر سنگر ، تغییر محل خدمت است اظهار داشت: تغییرات در آموزش وپرورش افقی است نه عمودی و این بدان معناست که در این وزارت همه معلمیم وبا تغییر سنگر باز هم بازگشت به جایگاه معلمی خود خواهیم داشت.
دکتر کفاش خاطرنشان ساخت: متاسفانه بجای رفتن به سمت توسعه و پیشرفت ، کیفیت را فدای کمیت کرده و در آمار آب ریخته شد که نه تنها کیفیت را فدا نمود بلکه کمیت را نیز دچار کاستی نموده ودر ادامه بی اعتبار ی آمار را رقم زد.
وی با تاکید بر اینکه در لایحه نظام رتبه بندی، منابع پیشبینی نشده بود مجلس آن را اعاده نمود تا از مسیر خودش وارد شود و این یعنی نمی شود اول برای افراد احکام صادر شود و بعد دنبال منابع گشت. بلکه باید اول تامین منابع صورت پذیرد بعد احکام را صادر نمود. دکتر کفاش با تاکید مجدد بر این موضوع که دولت تدبیر و امید، دولت چپ و راست نیست تصریح کرد: باید کارها را به صورت تیمی پیش برد و مدیریت در آموزش و پرورش نیز به همین سان است یعنی مدیریتی از نوع رهبری و در آموزش و پرورش کار انفرادی جواب نمی دهد.
علی بیرانوند مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان ایلام ضمن تقدیر از خدمات یزدانبخش شریفی مدیر کل سابق این اداره کل گفت: زمانی خود را موفق می دانم که بعد از رفتن بنده و آمدن عزیز دیگری، به آن اهداف کلان آموزش و پرورش رسیده باشیم.
وی با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت های آموزش و پرورش استفاده کرد افزود: در آموزش و پرورش سرمایه عظیم انسانی وجود دارد. بیرانوند ادامه داد: هرکجا بحث فرهنگ می شود، یک پای آن آموزش و پرورش است اگر بتوانیم در این زمینه کارمان را درست انجام دهیم مطمئنا مشکلات اقتصادی آرام آرام رفع می شود که لازمه ی فعالیت های فرهنگی و اقتصادی همان عزم ملی ای است که مورد تایید و تاکید مقام عظمای ولایت می باشد و چنانچه بتوانیم به این مهم نایل شویم با فراغ بال می توانیم از مشکلات عبور کنیم که لازمه ی آن مدیریت جهادی است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: باید از شعار زدگی فاصله بگیریم و باید در مسیر کیفی سازی آموزش قدم برداریم. که برای نیل به این هدف باید در کنار آموزش، دانش آموزان را خوب پرورش دهیم.
حسین کلانتری معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: برای تکمیل و پیشبرد اهداف و برنامه ها، تغییر لازم است وی افزود تغییر به معنای کم کاری مدیران نیست بلکه انتصاب مدیری جدید همراه و همگام با برنامه های دولت جدید مبنای تغییرات را تشکیل می دهد.
وی خطاب به معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: جناب آقای دکتر کفاش، وزارتخانه ها منابع مالی ای در اختیار دارند که تخصیص آن بر عهده ی خود وزارت است، خواهش بنده این است که از محل آن منابع، سهم استان ایلام را به طور ویژه پرداخت نمایید












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن