تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816870943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش مردم و دولت در حفظ و ارتقای فرهنگ جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تشریح کرد؛
نقش مردم و دولت در حفظ و ارتقای فرهنگ جامعه خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت مدیره انجمن کلام حوزه علمیه گفت: فرهنگ مردم ما تا اندازه‏ای اسلامی است به جهت اینکه جامعه ما در حال مدرنیته شدن است و حجم بالایی از فضای گسترده ارتباطی که ما وارد آن شده ایم در اختیار دشمن است از این رو اگر نتوانیم درست فرهنگ سازی کنیم همان مقدار کم فرهنگ اسلامی را نیز از دست خواهیم داد.



حجت‏الاسلام رضا برنجکار، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه باید بتوانیم فرهنگ اسلامی را در جامعه تقویت کنیم اظهار داشت: فرهنگ مردم ما تا اندازه‏ای اسلامی است، به جهت اینکه جامعه ما در حال مدرنیته شدن است و ما داخل یک فضای ارتباطی گسترده ای شده‏ایم که حجم بسیاری از این فضای ارتباطی در اختیار دشمن است و اگر نتوانیم درست فرهنگ سازی کنیم آن مقدار کم فرهنگ اسلامی را نیز از دست خواهیم داد.
وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره تهاجم و شبیخون فرهنگی تصریح کرد: ما باید جنبه اسلامی فرهنگ را تقویت کنیم و در مقابل باید فرهنگ غربی را در جامعه تضعیف کنیم و برای تحقق این امر، هم مردم و هم دولت وظیفه دارند.
استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: در این بحث هم مانند اقتصاد و سیاست، مردم نقش اصلی را دارند ولی وظیفه دولت هم کم رنگ نیست و باید از مردم در راستای تحقق اسلامی کردن فرهنگ حمایت کند.
حجت‏الاسلام برنجکار در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ در اول فروردین‏ماه امسال اشاره کرد و گفت: مردم نباید منتظر دولت باشند و باید خود صحنه گردان این امر باشند و این تلقی که مردم در قبال فرهنگ وظیفه‏ای ندارند امری اشتباه است، به خاطر همین تفکر، جامعه پذیرای آسیب های جدی شده است.
عضو هیأت مدیره انجمن کلام حوزه علمیه قم در ادامه افزود: ما در اسلام نهادهایی مانند مسجد را داریم که این نهادها چه حکومت اسلامی باشد و چه نباشد وظیفه تبلیغ کردن دین را به عهده دارند و همان‏گونه مردم، چه حکومت اسلامی باشد چه نباشد وظیفه دارند تا در تبلیغ دین و امر به معروف و نهی از منکر کوشش کنند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اینکه مردم باید در صحنه باشند، بیان داشت: دولت وظیفه دارد مردم را حمایت کند برای مثال اگر گروهی از جوانان نشریه یا روزنامه‏ای را منتشر می کند، یا گروهی دیگر در قالب تشکل‏های اسلامی مانند هیأت و کانون‏های مساجد مشغول فعالیت هستند، وظیفه دولت است که از این گروه‏ها حمایت کند.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه دولت حداقل نباید از روزنامه‏ها و یا سایت‏هایی که علیه اسلام مطلبی منتشر می‏کنند حمایت کند، گفت: متاسفانه در گذشته برخی دولت‏ها از اینگونه روزنامه‏ها و سایت‏ها حمایت می‏کردند و این خود باعث به چالش کشیدن فرهنگ اسلامی بود.
وی در ادامه با اشاره به آیه شریفه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَ فُرَادَى» تاکید کرد: همان‏گونه که در آیه اشاره شده است مردم باید به صورت جمعی و یا فردی در این زمینه اقدام کنند و مانند هشت سال دفاع مقدس که همه با هم متحد شده بودند در روزگار کنونی نیز با هم متحد باشند و برای حفظ فرهنگ خود کاری کنند.
حجت‏الاسلام برنجکار در پایان به سخنان مقام معظم رهبری درباره اینکه باید کار فرهنگی به صورت اجتماعی صورت بگیرد، اشاره کرد و ابراز داشت: مردم باید در در زمینه بحث فرهنگ با هم متحد شوند و نهادهای دینی تشکیل بدهند و مساجد را تقویت کنند و در مقابل دولت هم باید با حمایت و برنامه ریزی مردم را تشویق کند و اجرا را در اختیار مردم بگذارد./922/ت302/ع



۱۳۹۳/۲/۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن