تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816260632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منافع اروپا در گرو تعامل و احترام متقابل با ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۲۰:۴۵ب.ظ)
نهاونديان در ديدار رييس کميسيون امور مالي پارلماني فرانسه: منافع اروپا در گرو تعامل و احترام متقابل با ايران است رييس دفتر رييس جمهور و سرپرست نهاد رياست جمهوري عصر امروز (دوشنبه) در ديدار رييس کميسيون امور مالي پارلماني فرانسه، ديدگاه جمهوري اسلامي را فرصت ويژه‌اي براي منطقه و مناسبات بين المللي دانست و گفت: هر کس دوستدار واقعي صلح و حل مشکلات منطقه اي و جهاني است، وظيفه دارد از اين فرصت استفاده کند.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر محمد نهاونديان با بيان اينکه مساله تروريسم به معضلي براي منطقه و جهان تبديل شده است، به پيشنهاد رييس جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل مبني بر جهاني عاري از خشونت و افراطي گري اشاره کرد و افزود: اين رويکرد، جايگاه جمهوري اسلامي ايران در مناسبات بين المللي را افزايش داده است.
رييس دفتر رييس‌جمهوري با اشاره به ديدار روساي جمهوري اسلامي ايران و فرانسه در حاشيه اجلاس سازمان ملل متحد، اين ملاقات را سازنده توصيف کرد و گفت: پيام‌هايي که در اين ديدار مبادله شد سرآغاز مجددي در روابط دو کشور بوده است.
دکتر نهاونديان در ادامه با بيان اينکه رويکرد اقتصاد جهاني افزايش تجارت و توليد است، گفت: دولت تدبير و اميد اولويت خاصي براي توسعه مناسبات اقتصادي در عرصه بين‌المللي قايل است.
رييس دفتر رييس‌جمهوري به مناسبات ايران و فرانسه در گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه با يک سوء تفاهم در خصوص برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران، منافع مشترک اقتصادي دو کشور درمعرض آسيب قرار گرفته است.
دکتر نهاونديان با اشاره به دستاوردهاي اوليه توافق ژنو گفت: اين توافق نشان داد که اختلاف نظر في مابين قابل حل است و انشاءالله با گفت و گو و مذاکرات سياسي مي توان به تفاهم نهايي رسيد و ايران ثابت کرده که آمادگي براي رفع نگراني هاي معقول را دارد.
رييس دفتر رييس‌جمهوري در ادامه با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران با توجه به اصول اعتقادي خود، تروريسم را محکوم و خواستار مقابله با آن با همراهي همه کشورها مي‌باشد، گفت: نمي شود از طرفي دم از حقوق بشر زد و از طرف ديگر از تروريسم حمايت کرد.
دکتر نهاونديان افزود: فرانسه که آشنايي ديرينه‌اي نسبت به خاورميانه دارد بايد در حل و فصل مسايل منطقه اي بيش از گذشته نقش ايفا کند.
رييس دفتر رييس‌جمهوري با بيان اينکه «با کمک به تروريسم نمي شود به دموکراسي کمک کرد»، گفت: زمينه هاي همکاري براي مقابله با تروريسم و افراطي گري وجود دارد.
دکتر نهاونديان در ادامه با بيان اينکه حرکت اسلام‌خواهي از ۳۵ سال قبل از ايران شروع شده است، گفت: در حال حاضر پيام اعتدال‌خواهي از ايران برخاسته است و اين پيام امروز به ساير کشورهاي منطقه و جهان نيز سرايت کرده است.
رييس دفتر رييس‌جمهوري با بيان نقش‌ الهام‌بخش ايران در منطقه، گفت: جمهوري اسلامي ايران جزيره امنيت، صلح و ثبات در منطقه است. اين براي اروپا و به‌ويژه فرانسه حياتي است که از جايگاه ايران و فرصت کنوني استفاده کند.
دکتر نهاونديان گفت: جمهوري اسلامي ايران رويکردهاي افراطي و خشونت‌طلبانه با ادعاي اسلام‌خواهي را به طور جدي محکوم و معتقد است که بايد اتحاديه اروپا با رويکرد اعتدال‌جويانه ايران همکاري عميق و درازمدت داشته باشد.
رييس دفتر رييس‌جمهوري تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران مايل است که اروپا مواضع واقعي خود را که حمايت از استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي است، با صراحت پيگيري کند.
دکتر نهاونديان افزود: عدم انحراف به سوي سلاح هسته‌اي و استفاده نظامي از انرژي اتمي در ايران براساس اصول مذهبي و اخلاقي است، نه به دليل فشارهاي خارجي؛ به همين دليل است که با شفافيت حداکثري از مذاکرات استقبال مي‌کنيم.
رييس دفتر رييس‌جمهوري با بيان اينکه ما در تأسيسات هسته‌اي چيزي براي مخفي کردن نداريم، گفت: برخي قدرت‌ها از زبان تهديد استفاده مي‌کنند، اما معتقديم با تهديد امنيتي بايد برخورد امنيتي شود و ملت ايران نسبت به زبان تهديد حساسيت دارد.
دکتر نهاونديان ادامه داد: مسير تهديد، مسير بن‌بستي است و بايد مسير ديگري باز شود و آن مسير اعتماد و احترام متقابل است.
فيليپ ماريني رييس کميسيون امور مالي پارلماني فرانسه نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از حضور خود و هيأت همراه وي در ايران، ديدارها و مذاکرات خود را با مقامات کشورمان مثبت توصيف کرد.
وي ايران را کشوري کهن با تمدن بزرگ و ديرينه دانست و گفت: ظرفيت و امکانات زيادي در دو کشور وجود دارد که بايد آن را براي توسعه همکاري‌هاي دو جانبه بکار گرفت.
وي با آرزوي موفقيت ايران در مذاکرات هسته‌اي گفت: فرانسه اميدوار است که در مذاکرات بعدي ايران در ماه ژوئيه به توفيقات خوبي دست يابد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن