تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813320595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرام شکوهی از مجوزگرفتن های آلبومش می گوید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
"شهرام شکوهی" از مجوزگرفتن های آلبومش می گوید
«شهرام شکوهی» خیلی دیر وارد عرصه موسیقی شد اما توانست در مدت کوتاهی به شهرت قابل توجهی برسد، چنان که حتی در شهرستان‌ها هم طرفداران پروپا قرصی برای خود دست وپا کرد.


به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بیا با من مدارا کن که من مجنونم و مــــستم اگر از عاشقی پرسی بدان دلتنگ آن هــستم  این مطلع آهنگی است که با صدایی ناآشنا و خشدار توانست مدت کمی بعد انتشارش، انتخاب اول دوستداران موسیقی در میان مردم کوچه و بازار باشد. خیلی‌ها این صدا را دوست داشتند اما کمتر کسی صاحبش را می‌شناخت.

«شهرام شکوهی» خیلی دیر وارد عرصه موسیقی شد اما توانست در مدت کوتاهی به شهرت قابل توجهی برسد، چنان که حتی در شهرستان‌ها هم طرفداران پروپا قرصی برای خود دست وپا کرد. او بعد از مدت‌ها از انتشار آلبوم اولش در سال ۹۰ بالاخره در سال ۹۲ به روی صحنه رفت و به اجرای زنده پرداخت و همین اتفاق با استقبال طرفدارانش روبه‌رو شد.

پاییز و زمستان فصلهای خوبی برای شکوهی بودند. بعد از آن، او روی غلتک اجرای زنده افتاد و قرار است تا چند روز دیگر دوباره به روی صحنه برود. با او درباره کنسرت‌هایش و مدیرت جدید وزارت ارشاد گفت‌و‌گو کردیم.

شما جزو کسانی هستید که خیلی دیر به اجرای زنده پرداختید. بعد از گذشت دوسال از انتشار اولین آلبومتان، به روی صحنه رفتید و کنسرت داشتید. چرا این اتفاق دیر افتاد؟ سدی سر راه‌تان بود یا خودتان نمی‌خواستید؟

البته یک سری مسائلی وجود داشت؛ ولی بعد از مدت‌ها بالاخره توانستیم مجوز بگیریم و به روی صحنه برویم.
 
یعنی از‌‌ همان موقع برای برگزاری کنسرت اقدام کردید؟

بله. ولی صلاحدید دوستان این بود که بلافاصله بعد از آلبوم، کنسرت نگذاریم.
 
دوستان یعنی چه کسانی؟

کسانی که درباره موسیقی کشور تصمیم می‌گیرند.‌‌ همان زمان‌ گفتند اجازه نداریم کنسرت برگزار کنیم، ما هم قبول کردیم ولی بعد دوباره تصمیم گرفتند ما به روی صحنه برویم و باز هم قبول کردیم.
 
یادم می‌آید قبلا گفته بودید خدا شما را با پس گردنی به موسیقی وارد کرد. الان با وجود تمام این مشکلات راضی هستید؟ از پس گردنی؟
 
بله؛ با توجه به اینکه قلبتان را عمل کردید و تا الان به کلی مشکل برخوردید.
این چیز‌ها ناگزیر پیش می‌آید. من اساسا آدمی هستم که خیلی به خودم استرس وارد می‌کنم. در هر شغل دیگری هم باشم همین طور است. اما واقعیتش این است که از کارم فعلا راضی هستم!
 
چرا یکباره بیماری قلبی گرفتید؟

دکتر گفت استرس مر ا به این روز انداخته است.
 
استرس برای موسیقی؟

تصور کنید من نزدیک سه سال درگیر مجوز بودم.
 
آلبوم قبلی را می‌گویید یا آلبوم جدیدتان که به تازگی منتشر  شده است؟

آلبوم قبلی. برای اینکه منتشر شود خیلی درگیر مجوزش بودیم. وقتی هم که مجوز گرفتیم، یک سال و نیم درگیر اجرا‌ها بودیم. کاری با ما کردند که دکتر به من می‌گفت قلبم، قلب یک آدم ۶۰ ساله است.
 
از آنجا که فاصله کنسرت قبلی با کنسرت جدید کوتاه است، قرار است چه قطعاتی را در کنسرت جدید اجرا کنید؟ در واقع می‌خواهم بدانم چه قطعات جدیدی برای ارائه دارید؟

کنسرت قبلی وقتی برگزار شد که هنوز آلبوم جدید منتشر نشده بود و فاصله میان آنها بسیار کوتاه بود؛ به همین دلیل از قطعات آلبوم جدید در آن کنسرت استفاده‌ای نکردم. اما در کنسرت جدید قرار است قطعات آلبوم جدید را اجرا کنم به همراه برخی قطعاتی که مردم دوست دارند بشنوند. اما اتفاق جدیدی که در کنسرت پیشرو داریم، بزرگ‌تر شدن ارکستر است. تعداد سازهایی که قرار است همراه گروه بنوازند بیشتر شده‌اند.
 
قطعه جدیدی صرفا برای این کنسرت در نظر نگرفته‌اید؟

نه. من دوست دارم در کنسرت‌هایم قطعاتی را اجرا کنم که مردم قبلا آن را به صورت صوتی شنیده‌اند و حالا می‌خواهند بیایند و اجرای زنده‌اش را هم ببینند.
 
زمان زیادی از انتشار آلبوم جدیدتان نمی‌گذرد اما می‌خواهم بدانم تصمیمی برای آلبوم جدید دارید؟

اساسا اعتقادی به تند تند آلبوم منتشر کردن ندارم اما اگر تصمیم به انتشار آلبوم جدیدم بگیرم خیلی زمان نمی‌برد تا آن را منتشر کنم چون ملودی‌ها آماده است و تنها باید روی تنظیم‌ها و آهنگسازی‌ها کار شود. به نظر من باید بین انتشار آلبوم‌ها یک تا یک و نیم سال
 فاصله باشد.
 
یعنی فکر می‌کنید مجوز را آن قدر زود بگیرید که بخواهید تا دو سال دیگر آلبوم منتشر کنید؟

بعضی از دوستان بی‌انصافی می‌کنند و کم‌کاری‌های خودشان را تقصیر گرفتن مجوز می‌اندازند اما واقعا اینطور نیست. من مجوز آلبوم جدیدم را سریع‌تر گرفتم. خیلی زود‌تر از آلبوم قبلی. البته نه اینکه خیلی زود گرفته باشم اما روند صدور مجوز روند معقولی بود و خیلی طول نکشید.
 
یعنی ایرادی به قطعات، شعر‌ها و آهنگ‌ها گرفته نشد؟

نه. افرادی که در موسیقی پاپ به صورت مجاز کار می‌کنند خیلی خوب چارچوب‌ها را می‌دانند. می‌دانند چه شعری را نباید کار کنند و خط قرمزها چیست. اما بعضی وقت‌ها حساسیت‌هایی به وجود می‌آید که کار را کمی سخت می‌کنند. به نظر من ممیزی‌هایی که وجود دارد کاملا منطقی هستند.

تیمی که الان در ارشاد کار می‌کنند بسیار تیم خوبی هستند؛ حداقل اینکه برای ما هنرمندان موسیقی خیلی خوب هستند. مخصوصا بعد از انتصاب پیروز ارجمند به عنوان مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد همه چیز بهتر شده است. تیم جدید موسیقی ارشاد خیلی چیدمانی خوبی دارند.  اما مسئله اینجاست که مجوز آلبوم جدیدم را در دولت قبلی گرفتم و از اینکه سریع‌تر از قبل اتفاق افتاد خیلی راضی بودم.
 
پس به نظر می‌رسد استرس کاریتان تقلیل پیدا کرده است!

نه! اصلا اینطور نیست. پیش از این فقط استرس مجوز داشتم اما الان استرس چیزهای دیگر را دارم. هر قدر جلو‌تر می‌رویم، مشکلات شکل دیگری به خود می‌گیرند و اتفاقات تغییر می‌کنند.






تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن