تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813053894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقرار جنگنده های انگلیس و فرانسه در منطقه بالتیک


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استقرار جنگنده های انگلیس و فرانسه در منطقه بالتیک تهران - ایرنا - انگلیس و فرانسه روز دوشنبه هشت فروند جت جنگنده را برای تقویت گشت هوایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر فراز دریای بالتیک، در این منطقه مستقر کردند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، وزارتخانه های دفاع انگلیس و فرانسه اعلام کردند چهار فروند جت تایفون انگلیس برای آغازماموریت خود وارد لیتوانی شدند و چهارفروند جت رافائل فرانسه نیز در منطقه ˈمالبورکˈ در شمال شرقی لهستان به زمین نشستند.
ˈفیلیپ هاموندˈ وزیردفاع انگلیس گفت که این اقدام، به متحدان ما در ائتلاف ناتو در شرق اروپا و کشورهای حوزه دریای بالتیک اطمینان خاطر می دهد.
وی افزود:درپی رویدادهای اخیر در اوکراین، بجاست که ناتو گام هایی را برای تاکید مجدد بر تعهدات خود به تامین امنیت اعضایش بردارد.
سرهنگ ˈگیلز جارونˈ سخنگوی ارتش فرانسه نیز اعلام کرد که حدود هفتاد پرسنل نظامی این کشور به حمایت از عملیات هواپیماهای تازه اعزام شده به منطقه مالبورک اعزام شده اند.
انگلیس و فرانسه همچنین هواپیماهای هشدار دهنده زودهنگام آواکس خود را برای گشت زنی در حریم هوایی لهستان و رومانی، به این منطقه اعزام کرده اند.
کشورهای لتونی، لیتوانی و استونی که در حاشیه دریای بالتیک قرار دارند، در سال 1991 از اتحاد جماهیر شوروی سابق جدا شدند و در سال 2004 به ناتو پیوستند. این کشورها در عین حال از تعداد کافی هواپیما برای پاسداری از آسمان خود برخوردار نیستند، از اینرو کشورهای بزرگتر عضو ناتو مسوولیت گشت زنی از حریم هوایی این سه کشور را برعهده گرفته اند.
ناتو چندی پیش اعلام کرد که به دلیل شدت گرفتن بحران در اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، سیستم های دفاعی خود در شرق اروپا را تقویت می کند.
این ائتلاف گشت های هوایی اش را افزایش داده و چند فروند کشتی در دریای بالتیک و شرق دریای مدیترانه مستقر کرده است.
آمریکا نیز هفته گذشته اعلام کرد که به نشانه همبستگی به اعضای ناتو که با روسیه هم مرز هستند، 600 سرباز هوابرد را برای شرکت در رزمایش هایی در لهستان، لتونی، لیتوانی و استونی، به منطقه اعزام می کند.
مترجمام**9109**1547
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن