تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809875535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی «هزینه شخصی» از مدیریت یک فدراسیون بهتر نتیجه می‌گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وقتی «هزینه شخصی» از مدیریت یک فدراسیون بهتر نتیجه می‌گیرد
رهام پیروانی یک سال است که به اردوی تیم ملی نرفته و با هزینه شخصی و مربی شخصی‌اش تمرین کرده است. اما او تنها ایرانی بود که در مسابقات دوبی توانست سهمیه A المپیک جوانان را کسب کند و سایر ایرانی‌هایی که در قالب تیم ملی به این رقابت‌ها رفته بودند چهار سهمیه B کسب کرده‌اند.
کد خبر: ۳۹۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰ - 28 April 2014


شنبه این هفته بود که شناگران نوجوان بسیاری از سرتاسر قاره آسیا برای کسب سهمیه المپیک جوانان نانجیگ در دوبی به رقابت پرداختند. رقابتی که حاصل آن برای تیم ملی ایران به صورت رسمی کسب ۴ سهمیه B این المپیک بود و به صورت غیر رسمی یک سهمیه A، مدال طلا و رکوردشکنی هم به‌همراه داشت. ماجرایی که به جنجال این روزهای فدراسیون بی‌سروصدای شنا بدل شده است.


به گزارش تابناک، از رهام پیروانی در یکی دو سال اخیر به‌عنوان استعداد شنای ایران یاد می‌کردند. نوجوان مستعد شیرازی که یک عموی دوست داشتنی و محبوب در دنیای فوتبال داشت و حالا می‌خواست به دور از سایه غلامحسین پیروانی در دنیای شنا نامی برای خود دست‌وپا کند. 


آن هم رشته‌ای که ما تجربه کسب عنوان جهانی در سطح نخست آن را تا کنون در تاریخ ورزش‌مان نداشته‌ایم و نتایج المپیکی‌مان هم در آن رشته نه‌تنها خوب نبود که به «افتضاح بودن» هم تنه می‌زد. در چنین شرایطی ظهور یک استعداد بی‌نظیر که در همین رده‌های نوجوانان و جوانان تا کنون موفق به شکستن پنجاه رکورد داخلی شده نشان می‌دهد که رهام پیروانی را باید دو دستی در شنای ایران چسبید و به ارتقای جایگاه بین‌المللی‌او و شنای ایران اهتمام ورزید. اما تنها اتفاقی که در این میان نیفتاد همین بود.


اختلافات فدراسیون شنا و رهام پیروانی و پدرش موجب شد تا او از تیم ملی خط بخورد و در مسابقات دوبی نه در پیراهن تیم ملی که در قالب یک باشگاه در این رقابت‌ها شرکت کند و از قضا نفر اول ۲۰۰ متر پشت شود و تنها ایرانی باشد که سهمیه A این رقابت‌ها را کسب کرده. چهار ملی‌پوش جوان دیگری که در قالب تیم ملی در این رقابت‌ها حضور داشتند همگی سهمیه B را برای حضور در المپیک نانجینگ کسب کردند و سهمیه B به این معناست که اگر ظرفیت ورزشکاران این مسابقات پر شود اولین کسانی که از المپیک خط می‌خورند دارندگان سهیمهB هستند.

وقتی «هزینه شخصی» از مدیریت یک فدراسیون بهتر نتیجه می‌گیرد



اما اختلاف رهام پیروانی و فدراسیون شنا چیست؟ ماجرا از جایی آغاز شد که پدر رهام به عنوان مربی و مدیر برنامه‌هایش از حضور او در اردوی تیم ملی جلوگیری کرد. آن‌ها معتقد بودند که تمرینات تیم ملی نمی‌تواند رهام را به سطح آمادگی مطلوب برساند و رهام باید مانند برخی از شناگران معروف جهانی با مربی شخصی تمرین کند. این بود که پیمان پیروانی یک مربی اوکراینی را برای پسرش استخدام کرد. والری اوکراینی بنا به گفته پیروانی ماهی بین هزار تا دو هزار دلار روی دست او خرج می‌گذاشت اما نتیجه‌اش کسب سهمیه A المپیک جوانان شد. اتفاقی که در کارنامه فدراسیون شنا نیفتاد و همین مسئله هم رهام و پدرش را در ادامه مسیرشان مصمم‌تر کرد.


پیمان پیروانی معتقد است پسرش در اردوی تیم ملی نتیجه نمی گرفت:«مطمئنم اگر رهام به اردوی تیم ملی می رفت نتیجه نمی گرفت. چرا که او تا 17 سالگی با کشتکار کار کرده. کشتکار تا 17 سالگی می تواند شناگران را آموزش دهد. حالا شاگردی دارد که 21 ساله است و هیچ نتیجه ای نمی گیرد. در حالی که قبل از آن خوب بود.»


موضوع مربی تنها دغدغه پیروانی‌ها برا عدم حضور یکساله‌شان در اردوهای تیم ملی نیست. پیمان پیروانی می‌گوید وقتی در فدراسیون شنا اوضاع چندان مناسب نبود و در چند سال اخیر پنج رئیس عوض شده چرا باد پسرش را به اردوی تیم ملی می‌فرستاد که هرچند وقت یکبار با حضور یک رئیس جدید سیستمی جدیدی در آن پیاده می‌شد. او و مربی شخصی‌اش در آرامش یهتر خود را برای رقابت‌های پیش‌رو آماده می‌کردند.


اما در این میان گویا چندان موفقیت‌های رهام پیروانی به مذاق برخی‌ها خوش نیامده و موجب شده تا شائبه دوپینگی بودن او هم پیش بیاید. پدر رهام می گوید:«محسن رضوانی این قضه را مطرح کرده است.در حالی که مسابقه دبی ،مسابقه انتخابی فیناست.استخری که همه ساله رقابتهای جهانی در آن برگزار می شود.این اتهام را روزی که رهام در نانجینگ رکورد 2 دقیقه و 9 ثانیه و رفت را هم مطرح کردند.رضوانی همان روز به من زنگ زد و بعداز تبریک پرسید چیزی استفاده نکرده؟رهام شناگری در سطح متوسط دنیاست. شما هستید که سطح پایینی دارید.آقای رضوانی به جای شکستن آینه خودتان را بشکنید.» او درباره حضور در مسابقه دبی بدون مجوز شورای برون مرزی می گوید:«من و خانواده ام توریستی به دبی آمده ایم. فکر نمی کنم برای سفر هم نیازی به مجوز باشد.از طرفی این مسابقه ها هم آزاد است . اصلا هدفم مسابقه نبود. رهام با 80 در صد آمادگی پا به این مسابقه گذاشت. اما وقتی دیدم ظلم است  ترجیح دادم با همین توان هم در مسابقه شرکت کند تا توانمندی اش را نشان دهد.من رهام را چراغ خاموش آوردم.»


حالا اما موضع گیری‌ها در قبال این موفقیت رهام پیروانی متفاوت است. بسیاری عملکرد او، مربی شخصی و پدرش را از عملکرد فدراسیون شنا بهتر می‌دانند که گواهشان هم کسب سهمیه A آسیاست و گروهی دگر او را به بازیکن سالاری متهم می‌کنند. چه اینکه گویا در مواضع رضوانی، رئیس فدراسیون شنا هم در خصوص حضور او در المپیک نرمش‌هایی پدید آمده است و رضوانی از رایزنی با وزارت ورزش برای حضور پیروانی در المپیک سخن گفته است. اما باید دید پیروانی و فدراسیون برای سبک تمرینات و دوران امادگی‌شان برای حضور در المپیک به توافق می‌رسند یا خیر.


به هر حال در شرایط تیم ملی و مربیان آن که بعید است تغییری رخ بدهد و دور از ذهن است که تا تابستان امسال، موعد برگزاری المپیک جوانان، سبک تمرینات تیم ملی تغییر کند. از سوی دیگر پیروانی‌ها روی تمرینات مربی شخصی خود پافشاری می‌کنند. «پسر من با مربی اوکراینی تمرین می کند. با سیستم فدراسیون سهمیه bنگرفته که حالا هم با سیستم انها به سهمیه a  رسیده باشد.همان موقع هم که ورودی b گرفت ،گفتند صد در صد نیست حضورش در المپیک. حالا هم شرایط خوب نباشد  رهام عطای المپیک را به لقایش می بخشد.با این سیاست فدراسیون برایم اهمیت ندارد که رهام به المپیک برود.می دانم که انها حالا هم می خواهنداو را به اردو دعوت کنند تا برنامه ای پیاده کنند. وگرنه چرا رهام چهار شنبه سهمیه گرفته تازه جمعه اعلام کرده اند؟»


حالا اینکه این چالش چگونه قرار است از سوی دو طرف مدیریت شود که هم شان تم ملی حفظ شود و هم یک استعداد شنای کشورمان بتواند در شرایطی قرار بگیرد که روز به روی وضعیتش بهتر شود و نه بدتر موضوعی است که علاقه‌مندان به شنا را نگرا ن کرده است.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن