تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819828645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد شدید کره شمالی از رییسان جمهور آمریکا و کره جنوبی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انتقاد شدید کره شمالی از رییسان جمهور آمریکا و کره جنوبی پکن - ایرنا - کره شمالی روز دوشنبه اظهارات باراک اوباما و پارک گیه هیون رییسان جمهوری آمریکا و کره جنوبی علیه پیونگ یانگ را به باد انتقاد گرفت و یک بار دیگر تهدید هسته ای خود را تکرار کرد.


به گزارش ایرنا، رییسان جمهور آمریکا و کره جنوبی هفته گذشته در سئول از کره شمالی به عنوان یک تهدید مستقیم یاد کرده و پیونگ یانگ را عامل بی ثباتی منطقه دانستند.
خبرگزاری کره شمالی در گزارشی مواضع مقام های بلندپایه آمریکا و کره جنوبی را عامل زیرسوال رفتن پیونگ یانگ دانست و اعلام کرد این سخنان توهین به حکومت کره شمالی است.
کمیته وحدت در کره شمالی نیز با انتشار بیانیه ای این اتهامات و اظهارات را بیهوده توصیف کرد و از اوباما و پارک گیه هیون انتقاد کرد.
کره شمالی از رییس جمهور همسایه جنوبی به عنوان ˈدختری که اظهاراتش ناپخته استˈ یاد کرد و نوشت: آنها به بهانه برنامه هسته ای کره شمالی از پیونگ یانگ انتقاد می کنند.
گفته می شود کره شمالی برای چهارمین آزمایش اتمی خود آماده می شود. پیونگ یانگ تاکید کرده است اگر آمریکا دست از خصومت برندارد در اندیشه یک آزمایش اتمی از نوع جدید خواهد بود.
کره شمالی اظهارات رییس جمهور کره جنوبی را ˈنوعی اعلان جنگ به پیونگ یانگˈ دانست و تاکیدکرد : تا زمانی که پارک در قدرت باشد امیدی به بهبود روابط دو کره نیست.
در این بیانیه آمده است: اظهارات اوباما در سئول نیز نشان داد آمریکا را نه با حرف بلکه با قدرت باید متوقف کرد.
پیونگ یانگ تصریح کرد ˈبراساس بررسی ها و تصمیم کره شمالی و با توجه به رفتار و عملکرد آمریکا قاعدتا باید این مساله را در نهایت با یک نبرد هسته ای حل و فصل کرد و تصمیمی که کره شمالی در این خصوص گرفته کاملا صحیح استˈ.
باراک اوباما و پارک گیه هیون رییسان جمهور آمریکا و کره روز جمعه در جریان دیدار و نشست خبری خود بارها سیاست های کره شمالی در این منطقه را مورد حمله قرار داده و از این کشور با عنوان عامل بی ثباتی یاد کردند.
رییس جمهور آمریکا هشدار داد که آزمایش هسته ای چهارم کره شمالی نه تنها برای این کشور فایده ای نخواهد داشت بلکه پیونگ یانگ را منزوی تر می کند.
وی گفت که واشنگتن و سئول دوش به دوش یکدیگر ایستاده اند و نمی توانند کره شمالی دارای تسلیحات هسته ای را بپذیرند.
اوباما گفت: مساله فقط این نیست که کره شمالی متحدان آمریکا را تهدید می کند، واشنگتن نگران است که پیونگ یانگ مستقیما آمریکا را هم مورد تهدید قرار دهد.
وی برنامه های موشکی و تسلیحات هسته ای کره شمالی را تهدید مستقیم علیه آمریکا دانست و گفت: کشوری که دیپلماسی غیرمسوولانه دارد و از این طریق تهدید می کند باعث نگرانی است.
این اظهارات مشخصا به موضع کره شمالی مربوط می شود که از طریق سازمان ملل اخیرا اعلام کرد: در صورتی که آمریکا به دشمنی خود پایان ندهد این کشور چهارمین آزمایش هسته ای و از نوع جدید را انجام خواهد داد.
اوباما و رییس جمهور کره جنوبی هر دو از چین خواستند برای حل و فصل این مسایل در کره شمالی اعمال نفوذ کند.
آنها خاطر نشان کردند که چین دیگر می داند که کره شمالی فقط یک صدای مزاحم نیست بلکه یک تهدی امنیتی برای همه است لذا می خواهیم پکن در کره شمالی اعمال نفوذ کرده و این کشور را متوقف کند.
رییس جمهور کره گفت که با توجه به این مسایل سئول درصدد توسعه سامانه های موشکی در داخل و همچنین با همکاری آمریکا است.
دو طرف در باره انتقال حق فرماندهی نیروهای نظامی در دوران جنگ از آمریکا به کره جنوبی نیز گفت وگو کردند، اما تاریخی برای این کار تعیین نشد.
با این وصف اعلام شده است سال آینده میلادی در این باره تصمیم گیری خواهد شد.
حق فرماندهی نیروها در دوران جنگ از سال 1953 بعد از جنگ کره در اختیار آمریکا بوده است.
رییس جمهور آمریکا در سفر به کره خواستار حل و فصل اختلافات کره و ژاپن از جمله در منازعات ارضی و مسایل تاریخی شد .
کره ای ها تاکید کرده اند که ژاپن هنوز از تاریخ تجاوزات جنگی گذشته درس عبرت نگرفته و دراین خصوص عذرخواهی نکرده است.
رییس جمهور آمریکا و همتای کره ای وی همچنین با تاکید بر تقویت نیروی بازدارندگی در مقابل کره شمالی از یک فرماندهی عملیات جنگی مشترک دو کشور بازدید کردند.
این مرکز سال 1978 میلادی ایجاد شد اما اولین بار است دو رییس جمهور از آن دیدن می کنند.
ظاهرا این دیدار بخشی از تلاش کره برای تحویل گرفتن حق فرماندهی نیروهای نظامی برای دوران جنگ در سال آینده میلادی است.
آمریکا 28 هزار و 500 نظامی در کره مستقر کرده است.
آساق ** 2100 **1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن