تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813330577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تماس‌های مشکوک، اغواگری، «ف.ک» و چند داستان دیگر در دیدار پلی‌آف


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تماس‌های مشکوک، اغواگری، «ف.ک» و چند داستان دیگر در دیدار پلی‌آف
رئیس کمیته نظارت و بازرسی سازمان لیگ از محرز بودن تماس‌های مشکوک با بازیکن تیم فوتبال فجر پیش از دیدار پلی‌اف سخن گفته و اینکه پرونده این بازی در دست بررسی است. دو تیم پیکان تهران و فجرشهید سپاسی شیراز روز گذشته دیدار رفت پلی‌آف لیگ برتر را برگزار کردند و به تساوی رسیدیند. فرهاد کاظمی هدایت تیم پیکان را برعهده دارد.
کد خبر: ۳۹۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱ - 27 April 2014


هنوز دیدار برگشت پلی‌آف لیگ برتر انجام نشده که بار دیگر تیمی به مربیگری فرهاد کاظمی دچار حاشیه و دردسر شده است. این‌بار ماجرای مصاحبه «جعفر جعفری» مدیرعامل باشگاه فجر در خصوص تماس‌های مشکوک با یکی از بازیکنان تیم‌اش پیش از بازی است که البته به تایید رئیس کمیته نظارت و بازرسی سازمان لیگ هم رسیده است.


به گزارش تابناک، روز گذشته دیدار رفت دو تیم فجر شهید سپاسی شیراز و پیکان تهران در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد و دو تیم به نتیجه تساوی دست یافتند. کمی بعد از پایان این بازی بود که «جعفر جعفری»  مدیرعامل تیم فجرشهید سپاسی از تماس‌های مشکوک با بازیکن این تیم پیش از این دیدار خبر داد.


گویا یکی از دلالان معروف فوتبال ایران پیش از آغاز این بازی بیش از 10 بار با «سعید قزل» بازیکن تیم فجر شهید سپاسی تماس گرفته و از او خواسته تا در بازی رفت پلی‌آف مقابل پیکان حاضر نشود. جالب اینجاست که قزل در بازی روز گذشته به عنوان بهترین بازیکن میدان هم انتخاب می‌شود اما این یکی از روش‌های قدیمی برای کسب نتیجه به روشی غیر از روش معمول و معقول در میدان مسابقه است.


یکبار یک روزنامه ورزشی ایران این عمل را «اغواگری» خواند. آن هم در روزهایی که یک تیم صدر نشین لیگ برتر به کسب پیروزی‌های با روش‌های غیرمتعارف متهم شده بود. حالا و در بازی حساس پلی‌آف لیگ برتر که حکم صعود یا سقوط یکی تیم را به لیگ برتر امضا می‌کند اخباری مبنی بر حضور دست‌های پنهان برای تعیین سرنوشت این بازی منتشر شده است. اخباری که البته در حد شایعه و ادعای مسئولان این دو باشگاه باقی نمانده و امروز حجت الاسلام علیپور صحت آن را تایید کرد.


علیپور که در سال‌های اخیر با همکارانش تمرکز ویژه‌ای روی مسائل تبانی، فساد و بداخلاقی در فوتبال ایران داشته امروز در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس برقراری تماس با بازیکن تیم فوتبال فجرشهیدسپاسی را محرز دانسته اما جانب احتیاط را هم رعایت کرده و گفته که این تماس‌ها هیچ ارتباطی به باشگاه پیکان تهران نداشته است. با این حال او در مصاحبه خود از وجود چنین تماس‌های پیش از دیدار دو تیم پیکان تهران و سیاه‌جامگان مشهد هم خبر داده است. آن‌طور که علیپور گفته تکلیف این پرونده تا روز چهارشنبه مشخص می‌شود و تصمیم آن‌ها ممکن است در نتیجه بازی پلی‌آف هم تاثیرگذار باشد.


حرف‌های علیپور و جدیت او برای پیگیری و بررسی پرونده موجب شده تا همه منتظر درگیری‌های لفظی وی و فرهاد‌کاظمی، سرمربی پیکان در روزهای آینده باشند. درگیری‌هایی که چندان هم کم سابقه نیست و حتی در مقطعی پای برخی مداحان مشهور را هم برای وساطت به این ماجرا باز کرد. فرهاد کاظمی در حالی که سرمربی ذوب‌آهن بود و سال گذشته در همین مقطع، یعنی دیدارهای پلی‌آف، اصفهانی‌ها را در لیگ برتر نگهداشت با حکم علیپور از نشستن روی نیمکت این تیم محروم شد. البته بازی پلی‌آف ذوب آهن و پاس همدان در آن سال هم حواشی فراوانی داشت. 


حواشی از جنس تبانی که منجر به محرومیت عبدالحمید رمضانی، مدیرعامل و امید طیری سرمربی این تیم در آن مرحله شد. اما ماجرا هرچه که بود ذوب‌آهن کاظمی در لیگ ماند و او از این تیم جدا شد. بعدها در تابستان سال گذشته بود که اخبار بازگشت او به پیکان شنیده می‌شد. پیکانی که پیش‌تر با همین فرهاد کاظمی یکبار از لیگ یک به لیگ برتر آمده بود باز هم سراغ نسخه قدیمی و شفا بخش خود برای حضور در سطح اول فوتبال ایران رفتند. کاری که کاظمی مشابه‌اش را امسال برای این تیم انجام داد. اما نشستن کاظمی روی نیمکت این تیم در تابستان سال گذشته چندان هم مسالمت آمیز نبود و در ابتدا با مخالفت‌های شدید علیپور همراه بود. 


اصغر ملکیان مدیرعامل پیکان سال گذشته در خصوص شایعات ممنوع الفعالیت بودن کاظمی به خبرگزاری ایسنا گفته بود: «در صورت لزوم در مورد برخي مقاومت‌هايي که در خصوص ادامه فعاليت کار کاظمي شنيده مي‌شود صحبت خواهم کرد. من براي برطرف کردن هر نوع شک و شبه‌اي در مورد فرهاد کاظمي از مراجع ذيصلاح سوال کرده‌ام، اما به من گفتند که کاظمي هيچ مشکلي براي مربيگري در ليگ برتر و دسته اول ندارد.»


موضع گیری علیپور در تابستان گذشته در خصوص ماجرای فرهاد کاظمی چنان بود که حتی از حرف‌هایش می‌شد چنان استنباط کرد که پرونده تیم پیکان را هم یکسره کرده باشد. علیپور تابستان گذشته به خبرگزاری تسنیم گفته است: «پیکان که در 10 سال‌های گذشته صعودهایی را به لیگ برتر داشته زیر ذره‌بین ستاد رسیدگی به تخلفات قرارداشته و مشکلاتی جدی در این زمینه مشاهده شده است. او می‌گوید: به مسوولان پیکان رسما، کتبا و محترمانه ابلاغ کرده‌ایم اما آنها می‌توانند تمکین نکنند ... فعلا معلوم نیست آقای کاظمی که فرد محترمی هم هست محروم شود اما پرونده ایشان در حال بررسی است. باشگاه پیکان هم به جای این که بیانیه صادر کند مقرراتی که ابلاغ شده را مطالعه کند. ما پرونده 10 ساله پیکان را مطالعه کرده‌ایم و مستندات دقیقی از نتایج سال‌های پیش این باشگاه داریم که آنها را به بالاترین مقامات این مجموعه اعلام کرده‌ایم. به هر حال ممکن است این پرونده زمانی طولانی برای رسیدگی بخواهد و از این رو شرایط همکاری پیکان و کاظمی وجود ندارد.»


حالا و یک سال بعد از آن ماجرا و بعد از اینکه غائله‌ها خوابید و کاظمی روی نیمکت پیکان نشسته و این تیم را تا پلی‌آف بالا آورده بار دیگر حواشی دامن او و تیم‌اش را گرفته است. اگر تماس‌های مشکوکی که بنا به گفته علیپور محرز شده ارتباطی با فرهاد کاظمی و باشگاه پیکان پیدا کند بعید است که عیلپور به راحتی از کنار این ماجرا بگذرد و ممکن است سرنوشتی مانند سرنوشت تیم فوتبال شهرداری تبریز در انتظار تیم پیکان باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن