تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814973255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گلستان همچنان رتبه نخست شیوع سل را در کشور دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان ریاحی:
گلستان همچنان رتبه نخست شیوع سل را در کشور دارد
گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان  گفت: دغدغه ای فراتر از دغدغه سلامت در کشور وجود ندارد و در بخش سل که بیماری فقرا نام گرفته است گلستان همچنان دارای رتبه نخست در کشور است.



به گزارش خبرنگار مهر، تقی ریاحی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از تلاشگران عرصه سلامت اظهار کرد: مهاجرت، سوء تغذیه و حاشیه نشینی از مهم ترین علل بروز سل در استان است و ماهنوز نتوانسته ایم شیب سل را در استان و کشور کنترل کنیم. وی با بیان اینکه مقوله سلامت امروز به دغدغه اصلی نظام تبدیل شده است افزود: تلاش کرده ایم تا وضعیت سلامت در استان از پراکندگی خارج شده و به برنامه ریزی منسجم در حوزه سلامت برسیم.
 
وی با اشاره به تدوین سند سلامت و نقشه راه در دانشگاه خاطرنشان کرد: این برنامه اکنون تدوین شده و پس از رونمایی رسمی از آن به صورت یک تعهد و میثاق به تمامی مراکز بهداشتی درمانی استان ابلاغ خواهد شد.
 
ریاحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عوامل تهدید سلامت از جمله حوادث و سوانح، عدم تحرک و چاقی و سوء تغذیه خاطرنشان کرد: یکی از چالش های بخش سلامت در استان شیوع بالای سل است و هم اکنون گلستان جایگاه اول را در زمینه سل در کشور دارد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، اصلاح سبک زندگی و کمک به سلامت مردم را ضروری دانست و یادآور شد: همچنان خطر  سقوط مردم به لایه های پایین جامعه حتی از نظر خدمات سلامت وجود دارد .
 
وی کمک به وضعیت بهداشتی درمانی مناطق محروم و کمک به وضعیت بیماران صعب العلاج را از برنامه های امسال بیان کرد و گفت: امسال بیش از 50 درصد از مطالبات کارکنان دانشگاه پرداخت شد.
 
در ادامه این  مراسم با حضور استاندار از نقشه راه و سند جامع سلامت استان رونمایی شد و در ادامه نیز از شماری از تلاشگران و خیرین عرصه سلامت با اهدا جوایزی تقدیر شد.



۱۳۹۳/۲/۷ - ۱۷:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن