تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821164530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در تکميل پروژه هاي عمراني، شرمنده مردم هستيم / دولت به جاي انصراف از يارانه و نفت، نوآوري در اقتصاد بکند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۰:۵۱ق.ظ)
حسيني‌صدر: در تکميل پروژه هاي عمراني، شرمنده مردم هستيم / دولت به جاي انصراف از يارانه و نفت، نوآوري در اقتصاد بکند گروه سياسي
به گزارش خبرگزاري موج، اتمام و تکميل پروژه‌هاي نيمه تمام و در حال انجام دولت گذشته بايد در اولويت دولت باشد زيرا مردم چشم انتظار اجرا و به سرانجام رسيدن آنها هستند.
توسعه عمران روستايي انگيزه ماندگاري مردم را در روستاها افزايش خواهد داد و مردم با رغبت بيشتري به کار توليدات کشاورزي خواهند پرداخت ؛ توسعه راه‌هاي بين شهري و راه‌هاي روستايي نيز بايد از اولويت‌هاي دولت يازدهم باشد، چرا که بسياري از مناطق از قبيل استان‌هاي کرمانشاه، ايلام و سيستان و بلوچستان جزء مناطق محروم به شمار مي‌روند و بايد به آن‌ها رسيدگي شود.
مويد حسيني‌صدر عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي و سخنگوي فراکسيون محيط زيست و توسعه پايدار مجلس گفت و گويي انجام داده ايم که به شرح زير است:

گام دوم هدفمندي يارانه ها با اعلام قيمت هاي جديد آغاز شد، آيا راهکارهاي مناسب تري دولت براي کسب درآمد نداشت؟
اولين و مهمترين نکته اي که دولت بايد براي پياده سازي دومين گام از هدفمندي يارانه ها مدنظر قرار مي داد شفاف سازي براي مردم بود.
با شفاف صحبت کردن با مردم، قطعا افرادي که ميزان درآمد و حقوق آنان زياد باشد و يا اينکه از دوجا حقوق دريافت مي کردند، از ثبت نام براي دريافت يارانه نقدي منصرف مي شدند.
مطمئن باشيد که اگر دولت و شخص رئيس جمهور به طور مستقيم با مردم در همين خصوص صحبت مي کرد و راهکارهاي مدنظر تيم دولت را ارائه مي کرد، امروز شاهد وضعيت بهتري مي بوديم ؛ دولت بايد با ارائه راهکارهاي خود به مردم و اينکه در ازاي گراني حامل هاي انرژي چه خدماتي را به مردم اعطا مي کند، با مردم به صحبت مي نشست.

شيوه گرانتر کردن روز به روز حامل هاي انرژي، صحيح است؟
متاسفانه شيوه اجرايي فعلي کاملا ابتدايي است، چه معنايي دارد که نفت را گران شود تا اين توانايي به وجود آيد که پول بيشتر به مردم داده شود.
اين هزار و دويست ميليارد هم که از بابت انصراف از ثبت نام يارانه نسيب دولت شد، مگر براي صرف هزينه هاي عمراني، پول کافي است؟
بايد خط مشي دولت به سمت برنامه ريزي صحيح و کارشناسانه شود که اين مبالغ صرف پروژه هاي نيمه تمام از قبيل بيمارستان، راه، آب شرب و بسياري از ديگر پروژه ها شود تا مشکلي از مشکلات بر دوش مردم برداشته شود.

پس معتقديد که اين شيوه نادرست است؟
شيوه فعلي که دولت در پيش گرفته، در حال حاضر کاملا اشتباه است.
بايد مبالغي که دولت از يارانه ها درآمدزايي مي کند، اين پول صرف بيکاران، روستانشينان و مرزنشينان شود نه اينکه اين اعتبار براي تمامي افراد جامعه اعم از بالانشينان شهري که قدرت مالي و معيشتي مناسبي دارند، پرداخت شود.
امروز از بابت عدم تکميل پروژه هاي عمراني در بسياري از نقاط کشور، شرمنده مردم هستيم، هر زماني که به مناطق شهري و يا روستايي سرکشي مي شود با هزاران مشکل ريز و درشت مواجه مي شويم و متاسفانه بدتر از اين حضور افراد تحصيل کرده فاقد کار هست که عمر خود را صرف تحصيل کرده اما بازار کار مناسب ندارد.

آيا به فکر اين بوديد يا توصيه اي کردند که در مناطق روستايي از انصراف يارانه هاي روستاييان حرفي بزنيد؟
زماني که به روستاها مي رويم و شاهد وضعيت معيشتي بسياري از اين افراد هستيم که چگونه با مشکلات فراواني دست و پنجه نرم مي کنند، نمي توانيم اين حرف را بزنيم و يا در صحبت ها اجازه مطرح کردن همچين حرفي را به خود نمي دهيم.
سوالي مي پرسم، چند درصد از روستانشينان کشور، از وضعيت مالي مناسبي برخوردار هستند، آيا بيشتر از 20 يا نهايت 30درصد از اين افراد از وضعيت معيشتي لازم و مناسب برخوردار هستند؟
امروز نبايد نگاهي به انصراف يا حذف اين افراد داشت و بايد به سمتي پيش رفت که بسياري از مسئولين، استادان دانشگاه و کساني که از وضعيت مالي مناسبي برخوردار هستند، از دريافت يارانه ها انصراف دهند.

مگر اين مبلغ چقدر به وضعيت کشور کمک مي کند؟
اگر دولت از ظرفيت تلويزيون بدرستي استفاده مي کرد و 30درصد از جامعه که داراي شرايط مالي مناسب و خوبي هستند، از ثبت نام انصراف مي دادند، تقريبا اين عدد به 30ميليون نفر مي رسيد و مبلغي معادل 12هزارميليارد ساليانه به دولت کمک مي شد ؛ آيا اين رقم نمي تواند بخشي از پروژه هاي مهم عمراني کشور را از حالت تعطيل دربياورد.

چرا دولت بايد دستش را به سمت مردم دراز کند، پس نوآوري چه معنايي دارد؟
البته اين اعداد در مقابل درآمدهاي کلاني که از نفت و پتروشيمي بدست مي آيد ، عددي نيست ؛ طبيعي است که دولت بايد به فکر کارهاي اساسي و پردرآمدتر باشد.
امروز نگاه ها به سمت نفت است، مبلغ 12هزار ميليارد توماني که الان گفته شد تنها مي شود 4ميليارد دلار در حالي که عربستان تنها از فروش نفت خود بيش از 30 ميليارد دلار درآمد کسب مي کند.
مجلس شوراي اسلامي با اصلاح قيمت خوراک پتروشيمي سالانه مبلغي حدود يک ميليارد دلار پول به جيب دولت گذاشت و با اعمال اين قانون و قوانين اينچنين دولت سعي در درآمدزايي با شيوه هاي نوين داشته باشد.

درآمدزايي از پتروشيمي در حالي که کشور از توليد بنزين داخلي مناسب نيز برخوردار نيست چگونه ممکن مي شود؟
دليل عدم کيفيت، نبود تجهيزات کافي در پتروشيمي‌ها زمينه‌ساز توليد بنزين بي‌کيفيت شده است ؛ توليد بنزين در پتروشيمي‌ها به جهت گران تمام شدن و همچنين آلايندگي متوقف شد.
تنها پالايشگاه‌ها به دليل داشتن تجهيزات کافي مجاز به توليد بنزين هستند و پتروشيمي‌ها به علت نداشتن اين نوع تجهيزات نبايد نسبت به توليد بنزين بي کيفيت اقدام کنند.
توليد بنزين در پتروشيمي‌ها به علت نبود تجهيزات کافي به صرفه نيست و علاوه بر گران تمام شدن توليد بنزين در پتروشيمي‌ها، اين نوع بنزين به علت دارا بودن مواد آروماتيکي بيش از حد مجاز آلودگي هوا را تشديد مي‌کرد.
نبايد توليد بنزين در پتروشيمي‌ها ادامه يابد، خوشبختانه با توقف توليد بنزين در پتروشيمي‌ها در شهرها وضعيت هوا بهتر و تميزتر شده است.
سالانه طبق آمار و ارقام منتشر شده 23 هزار نفر در اثر آلودگي هوا مي‌ميرند و عوامل مختلفي در مرگ افراد تاثير دارند که آلودگي هوا يکي از عواملي است که مرگ افراد را تشديد مي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن