تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820802982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعزام انسان به مریخ نیازمند عظیم ترین موشک در تاریخ فضانوردی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ناسا اعلام کرد: اعزام انسان به مریخ نیازمند عظیم ترین موشک در تاریخ فضانوردی تهران- ایرنا- سازمان فضایی آمریکا ناسا جزییات برنامه جدید خود را برای اعزام انسان به یک سیارک درمیانه راه مریخ تا سال 2025 و سیاره مریخ تا سال 2030 اعلام کرد.


به گزارش ایرنا از ساینس،بهرام یا مریخ چهارمین سیاره در منظومه خورشیدی است که در مداری طولانی تر از زمین و با سرعتی کمتر از زمین حرکت می کند. بزرگی سیاره سرخ حدود نصف زمین است.
اگرچه فاصله مریخ از زمین در موقعیت های مختلف مداری تغییر می کند اما براساس یک برآورد این سیاره حدود 240 میلیون کیلومتر از سیاره زمین فاصله دارد.
براساس گزارش این آژانس این ماموریت یک اقدام متهورانه برای اعزام انسان به مریخ است .البته قرار است سیارکی که در مدار ماه در مسیر مریخ قرار دارد نیز مقصد اولیه اعزام شدگان به مریخ باشد.
ناسا اکنون برای اجرای چنین ماموریت مهمی سرگرم توسعه زیر ساخت های لازم و کلیدی سفر به اعماق فضا از جمله ساخت راکت، کپسول و سایر اقدامات زیربنایی مورد نیاز برای رسیدن فضا نوردان به مریخ است.
متخصصان ناسا می گویند مهمترین گام دراین زمینه تولید موشک های غول پیکر برای اعزام انسان به فضا در چنین مسیر دوری است.
به گفته آنها دو نوع موشکSLS قابلیت اجرای عملیات اعزام را دارد.
- موشک کوچکتر، دارای قابلیت های پیکره بندی 70 متر تن، حدود 98 متر ارتفاع( برابر با یک برج بیش از 30 طبقه )، به ارزش 8 میلیون و 400 هزار یور، قادر به حمل 154 هزار پوند بار است.
- موشک بزرگتر نیز با پیکره بندی 130مترتن ، حدود 118 متر ارتفاع و قابلیت حمل بار 286 هزار پوند است.
طبق این گزارش مدیر ارشد این پروژه برای تامین منابع لازم مالی این پروژه عظیم با نمایندگان مجلس سنای آمریکا به گفت وگو نشسته است.
ناسا از سالها قبل اقدامات گسترده ای را برای تحقق پروژه اعزام انسان به فضامورد پیگیری قرار داده است. این سازمان فضایی در سال های اخیر مریخ نوردکیوریاسیتی (یا کنجکاوی) را با وزنی معادل 1 تن و هزینه ای معادل 2.5 میلیارد دلار به همراه پیشرفته ترین ابزار علمی و فضانوردی راهی مریخ کرد.
کیوریستی 20 فوریه 2013 برای نخستین بار از صخره ای رسوبی در مریخ نمونه برداری کرد. ناسا با تجزیه و تحلیل این نمونه به این نتیجه رسید که این سیاره سرخ در گذشته محیطی مساعد برای میکرو ارگانیسم ها بوده است.
همچنین مواد معدنی یافته شده در این نمونه برداری می تواند نشان دهنده وجود آب در سطح مریخ در گذشته باشد که چندان هم اسیدی نیست.صخره کامبرلند مشابه اولین صخره ای است که کیوریاسیتی در ماه فوریه از آن نمونه برداری کرده بود.
کیوریستی با برخورداری از شش چرخ و10 ابزار علمی پیشرفته، پیچیده ترین کاوشگری است که تا کنون به سیاره دیگری ارسال شده است.
این مریخ نورد ماموریت دارد که در مدت دستکم دو سال به سوال های حیاتی مانند آیا سیاره سرخ در گذشته قابل سکونت بوده است یا خیر و آیا در این سیاره آب وجود دارد؟ پاسخ دهد.
علمی ** 1599**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن