تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814711619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گل جاي خالي زاينده رود را پر كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۸:۱۶ق.ظ)
جشني به رنگ اصفهان گل جاي خالي زاينده رود را پر كرده است اين روزها اصفهان حال و هواي متفاوتي دارد و هر رهگذري که به هر گوشه اي از شهر چشمش مي افتد؛ با صحنه ها و گل آرايي روبه رو مي شود؛ انگار سبزي و گل جاي خالي آب رودخانه زاينده رود را پر كرده است.
به گزارش خبرگزاري موج از اصفهان، سوم تا نهم ارديبهشت‌ماه به بهانه سالروز ولادت شيخ‌بهايي هفته نکوداشت اصفهان نامگذاري شد تا ديار نصف جهان به عنوان يکي از ده شهر برتر جهان در عرصه تاريخي و تمدني و ظرفيت هاي عظيم گردشگري مجالي براي معرفي و عرضه خود به علاقه مندانش پيدا نمايد.
اما امسال شهرداري اصفهان تلاش کرده با فضاسازي شهر و پيوند طبيعت با بدنه شهر اصفهان بشور و نشاط دو چنداني را به مناسبت اين ايام رقم بزند تا خاطرات شيرين همراه با سرسبزي ارديبهشتي را براي شهروندان فراهم کند.
اما با توجه به اين كه اصفهاني ها يك سال است انتظار پرآبي زنده رود مي كشند و جاي اين رودخانه هزاران ساله را در سالروز تولد شيخ بهايي براي همگان بسيار خالي است ؛ شهرداري اصفهان با ابتكار خلاقانه به ايجاد تعادل و کيفيت بصري در مناظر شهري كرده و اقدام به گل آرايي و فضا سازي شهر شاد و بانشاط نموده تا جاي زاينده رود را در اين روزهايي كه به نام اصفهان نامگذاري شده را پرنمايد.
اين در حالي است که شهروندان و مسافران از اين ابتكار شهرداري اصفهان كه جلوه خاصي به شهر داده ابراز رضايت مي كنند و با گشت و گذاري در شهر در خيابان ها و ميادين شهر احساس آرامش مي كنند به طوري كه فضا سازي شهر را در نشاط و شاداب سازي شهر با توجه به خشك بودن زاينده رود موثر مي دانند.
شهروندان در اين مدت فرصتي پيدا کردند تا با وجود نبود رودخانه چند هزار ساله خود زيبايي هاي نصف جهان را بهتر نظاره گره باشند و به اين ديار افسانه اي ببالند.

معرفي زيباترين منطقه به مناسبت هفته نكوداشت اصفهان
معاون خدمات شهري شهرداري اصفهان در اين باره مي گويد: اين حوزه به مناسبت هفته نكوداشت اصفهان و شاداب سازي روحيه شهروندان در اين ايام كه هواي با طراوت و مطلوبي دارداقدامات موثري با توجه به خشكي رودخانه در خصوص فضا سازي شهر انجام داده تا تاثير مثبت ارديبهشت ماه تحت شعاع قرار نگيرد.
مهندس محسن رنجبر با بيان اين كه برنامه ريزي خاصي براي گل آرايي شهر به مناسبت هفته نكوداشت اصفهان با محوريت سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري صورت گرفته مي افزايد: سازمان زيباسازي شهرداري نيز براي فضا سازي شهر متناسب با اين ايام اقدامات خاصي را انجام داده است.
وي با اشاره به اين كه مناطق ۱۵ گانه شهر بر اساس دستورالعمل ها اقدام به فضا سازي شهر با استفاده از سازه هاي به روز دنيا كرده اند ادامه مي دهد: نصب المان هاي سبز، سبدها و مشعل هاي گل در سطح شهر جلوه اي ويژه به شهر به خصوص در پل فردوسي داده تا از فضاي سخت حاكم بر رودخانه با توجه به خشكي آن بكاهد هرچند كه بي آبي زاينده رود از ياد شهروندان هرگز نمي رود.
معاون خدمات شهري شهرداري اصفهان با تاكيد بر اين كه اقدامات صورت گرفته براي ايجاد فضايي مفرح و شاد در شهر است تصريح مي كند: همچنين نماي ۳ بعدي از فيلم شيخ بهايي بر روي ساختمان جهان نما در طول هفته اصفهان به نمايش گذاشته شده كه مجموع اين اقدامات فضاي خاطره انگيزي در اين روزها ايجاد كرده است.
وي از برگزاري مسابقه معرفي زيباترين منطقه به مناسبت هفته نكوداشت اصفهان خبر مي دهد و مي افزايد: بر اساس نظر سنجي كه از شهروندان و متخصصان انجام خواهد شد مناطق در زمينه گل آرايي رتبه بندي مي شوند و زيبا ترين منطقه شناسايي و معرفي مي شود.
رنجبر اضافه مي كند: شهرونداني كه از پل هاي روخانه تردد مي كنند خشكي زاينده رود برايشان خيلي آزاردهنده است كه خوشبختانه با اين اقدامات شهرداري فضاي آرامش بخشي تا حدي براي شهروندان ايجاد شده است.

نصب سبدهاي گل در اماكن پرتردد شهر
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان نيز با اشاره به اين كه المان هايي زيبا در اندازه هاي مختلف همراه با سبد هاي گل در اماكن پرتردد، ورودي هاي شهر، خيابان ها و ميادين اصلي شهر نصب شده است مي گويد: با توجه به ويژگي ها و جاذبه هاي اين كلانشهر تاريخي سوم تا نهم ارديبهشت ماه به عنوان هفته نكوداشت اصفهان نامگذاري شده است.
دکتر سليماني پور با بيان اين كه هر ساله در شهرداري برنامه هاي متنوعي براي گراميداشت هفته اصفهان تدارك ديده مي شود، مي افزايد: امسال سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري نيز به نوبه خود از دو ماه گذشته برنامه هايي را براي اجرا در سطح شهر پيش بيني كرده است.
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان اضافه مي كند: بر اين اساس المان هايي زيبا در اندازه هاي مختلف همراه با سبد هاي گل در اماكن پرتردد، ورودي هاي شهر، خيابان ها و ميادين اصلي شهر نصب شده است.
سليماني پور با بيان اينكه ۴۲۰ المان در سطح شهر نصب شده است، خاطرنشان كرد: اين المان ها با خلاقيت ويژه اي طراحي شده از اين رو در هفته اصفهان چشم اندازي زيبا در اين شهر ايجاد كرده است.
وي ضمن تشكر ازهمكاري شهرداران مناطق، سازمان زيباسازي، سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري براي اجراي اين طرح مي افزايد:اين المان ها به گونه اي در سطح شهر نصب شده كه تمام مناطق ۱۵ گانه را پوشش دهد.
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان ادامه مي دهد: المان هاي سبز در ميادين آزادي، جمهوري، انقلاب، امام حسين(ع)، بزرگمهر، قدس، ۲۵ آبان، بهارستان، مقابل ارگ جهان نما نصب شده اند.
وي اضافه مي كند: ميدان دانشگاه، خيابان صمديه، پل شهرستان، ميدان غدير، حاشيه رودخانه ، چهارراه فلسطين، خيابان هاي حكيم نظامي، توحيد، سعادت آباد، آتشگاه، صارميه، ورودي مصلي، پل سرهنگ، ورودي خيابان امام رضا(ع)، خيابان شريف، ورودي ملك شهر، خيابان كشاورزي، ميدان لاله، تقاطع عاشق اصفهاني، ميدان جوان، خوراسگان، خيابان جي و زيرگذر ارغوانيه از جمله خيابان هايي است كه در هفته اصفهان به صورت ويژه گل كاري در آنها انجام شده است.
اين روزها به غير از هياهو و شلوغي شهر به دليل برگزاري جشنواره جشني به رنگ اصفهان در ميدان امام (ره) و برپايي ۴۰ برنامه شاد و بانشاط براي مردم گل ارايي و آماده سازي فضاي شهر نيز نصف جهان را زيباتر كرده و انگار ارديبهشت امسال را در اصفهان به يادماندني تر از هرسال نموده؛ اگرچه جاي زاينده رود خالي است؛ اما خودنمايي گل هاي رز، لاله ها، بنفشه ها و شب بوها درد نبود زاينده رود را در وجود اصفهاني ها آلام و تسكين داده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن