تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805095956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخابات رییس جمهوری و ساختار جدید مجلس در مقدونیه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انتخابات رییس جمهوری و ساختار جدید مجلس در مقدونیه بلگراد-ایرنا- مردم مقدونیه فردا یکشنبه (7 اریبهشت) از ساعت 7 بامداد تا 19بعداز طهر برای انتخابات رییس جمهور جدید در دور دوم انتخابات و تعیین نمایندگان در ساختار جدید مجلس به پای صندوق های رای می روند.


به گزارش ایرنا، ˈجورجه ابوانفˈ رییس جمهوری کنونی مقدونیه و نامزد جناح حاکم راستگرا و ˈستوو پنداروفسکیˈ رقیب وی از حزب اپوزیسیون سوسیال دمکرات که بیشترین آرا را در دور اول انتخابات ریاست جمهوری در 14 آوریل بدست آوردند، فردا (7 اردیبهشت) برای احراز مقام ریاست جمهوری به رقابت می پردازند.
رییس جمهور کنونی مقدونیه که از طرف ˈومرو –دپمنهˈ حزب حاکم این کشور برای دومین بار متوالی در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده است با کسب 51.65 درصد آرای مردم در دور اول انتخابات، شانس بیشتری دارد که برای دومین بار در مقام ریاست جمهوری انتخاب شود.
از طرف دیگر نامزد حزب اپوزیسیون ˈسوسیال دمکراتˈ که در دور اول انتخابات 35.57درصد آرای مردم را از آن خود کرد به پیروزی در دور دوم انتخابات و احراز مقام ریاست جمهوری امیدوار است، البته در صورتی که آلبانیایی تباران این کشور به طور گسترده در انتخابات شرکت کنند.
بنا به گزارش کمیسیون انتخابات مقدونیه، یک میلیون و 780 هزار نفر جمعیت واجد شرایط هستندو این انتخابات در بیش از سه هزار و 800 حوزه انتخاباتی برگزار می شود.
انتخابات ریاست جمهوری در مقدونیه تا کنون در چهار نوبت در سال های 1994، 1999، 2004 و 2009 میلادی و انتخابات پارلمانی نیز تا کنون در هفت دوره در سال های 1990، 1994، 1998، 2002، 2006، 2008 و 2011 برگزار شده است.
در هشتمین دوره انتخابات پارلمانیاز زمان استقلال تا کنون، یکهزار و 402 نفر در 14 فهرست
برای احراز 123 کرسی با هم رقابت می کنند.
9 فهرست در این انتخابات را احزاب سیاسی تشکیل می دهند و بقیه احزاب بصورت ائتلاف غیر حزبی شرکت کرده اند.
احتمال می رود که دولت جدید مقدونیه مانند دوره کنونی از حزب ائتلافی (ومرو – دپمنه) و یکی از احزاب آلبانیایی تباران تشکیل شود.
اتحادیه دمکراتیک برای ائتلاف که از اقلیت های قومی آلبانیایی تبار در مقدونیه محسوب می شود و از سال 2011 میلادی در حکومت قرار دارد و تا قبل از انحلال پارلمان با حزب محافظه کار ˈومرو – دپمنهˈ حزب ائتلاف حاکم همکاری داشته است، احتمال دارد مجددا پس از انتخابات پارلمانی با این حزب دولت جدید را تشکیل بدهد.
پارلمان مقدونیه در پنجم ماه مارس سال جاری میلادی ( 14 اسفند 92) به خاطر برگزاری انتخابات زود هنگام پارلمانی که مصادف با برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری می شود، منحل شد.
حزب اتحاد دمکراتیک برای ائتلاف به رهبری ˈعلی احمتیˈ پس از این که پیشنهاد این حزب برای تغییر قوانین انتخابات ریاست جمهوری از طرف حزب ائتلاف حاکم پذیرفته نشد از حمایت دولت دست برداشت و خواستار انحلال مجلس و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شد.
این حزب از اقلیت آلبانیایی تبار در مقدونیه خواستار شده بود که ریاست جمهوری این کشور از طریق توافق بین احزاب پارلمانی انتخاب شود و نه به طور مستقیم با برگزاری انتخابات.
ˈلیوپچو گئورگیفسکیˈ از حزب VMRO-NPˈ ˈ در تبلیغات انتخاباتی هشدار داده بود که اگر دولت جدید مقدونیه پس از انتخابات پارلمانی بدون حزب آلبانیایی تباران تشکیل شود، این کشور با جنگ داخلی جدید مواجه خواهد شد.
ˈمندوخ تاچیˈ رهبر حزب دمکرایت آلبانیایی تباران نیز در این رابطه در گفت و گو با رادیو اسکوپیه در دوره تبلیغات انتخاباتی اظهارات گئورگیفسکی در خصوص جنگ داخلی در مقدونیه را تعجب آور دانست و گفت که چنین اظهاراتی موجب وحشت شهروندان این کشور است.
وی همچنین گفت که پس از انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در 27 آوریل امسال، دولت جدید مقدونیه از ائتلاف حزب (ومرو- دپمنه)ائتلاف حاکم و حزب دمکراتیک آلبانیایی تباران تشکیل خواهد شد.
وی همچنین با تاکید بر این که مطمئنا حزب دمکراتیک آلبانیایی نباران با حزب ائتلاف حاکم ( ومرو- دپمنه) دولت جدید را تشکیل می دهد از مردم خواست که در انتخابات روز یکشنبه شرکت کنند.
ˈعلی احمتیˈ رهبر حزب اتحاد دمکراتیک برای ائتلاف نیز در این رابطه در تبلیغات انتخاباتی گفت: برای شرکت در ساختار دولت جدید، اول باید از حمایت آلبانیایی تباران برخوردار شویم.
وی با تاکید بر این که دولت جدید بدون پیروزی احزاب آلبانیایی تباران تشکیل نخواهد شد، افزود: نتیجه تشکیل دولت جدید بدون آلبانیایی تباران برای همه کاملا روشن است.
ˈنیکولا گرویوفسکیˈ نخست وزیر مقدونیه و رهبر حزب (ومرو – دپمنه)، از سال 2011 با ائتلاف با احزاب دیگر از جمله ˈحزب دمکراتیک برای وحدتˈ قدرت را در دست دارد.
براساس نتایج سنجش افکار عمومی در مقدونیه، جورجه ایوانوو رییس جمهوری کنونی این کشور که از سال 2009 میلادی در این مقام قرار دارد از محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر نامزد برای احراز مقام ریاست جمهوری برخوردار است.
این کشور با داشتن یک چهارم مردم بیکار، مانند دیگر جمهوری های برآمده از یوگسلاوی سابق با معضلات اقتصادی فراوانی مواجه است و تلاش دارد که با عضویت در اتحادیه اروپا بتواند تا حدودی بر روی این مشکل پوشش بگذارد.
مقدونیه از جمهوری های یوگسلاوی سابق به شمار می رود که در سپتامبر 1991 میلادی به استقلال دست یافت.
این کشور با جمعیتی برابر با حدود 2 میلیون و 46 هزار نفر و مساحتی با 25 هزار و 713 کیلومتر مربع در شبه جزیره بالکان و جنوب شرقی اروپا قرار دارد.
اروپام**2061** 1917
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن