تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820222632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاش کار پرسپولیس و مشتری ایتالیایی‌اش به شلیک گلوله نکشد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کاش کار پرسپولیس و مشتری ایتالیایی‌اش به شلیک گلوله نکشد
«ما یک ضرب‌المثل در ایتالیا داریم که می‌گوییم اول با هم آشنا می‌شویم، بعد نامزد کرده و ازدواج می‌کنیم و بعد به هم شلیک می‌کنیم!» این حرف‌های جولیانا مونگاردی، خریدار ایتالیایی پرسپولیس است که تمایل دارد 49 درصد باشگاه پرسپولیس را بخرد.
کد خبر: ۳۹۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹ - 26 April 2014



کاش کار پرسپولیس و مشتری ایتالیایی‌اش به شلیک گلوله نکشد
از وقتی وزارت ورزش و جوانان تصمیم به واگذاری استقلال و پرسپولیس گرفت مدام نام مشتری‌های فراوانی برای خرید این تیم‌ها به میان آمد. گرچه طبق استدلال عادل فردوسی‌پور به نظر نمی‌رسید آدم عاقلی برای خرید تیم‌هایی که 70 و 45 میلیارد بدهی دارند پیش‌قدم شوند اما گویا سرمایه‌های آشکار و پنهان این دو تیم سرمایه‌گذاران متعددی را وسوسه کرده تا با پرداخت چند صد میلیارد مالکیت این تیم‌ها را در اختیار بگیرند. گرچه بعید به نظر می‌رسد دولت سایه‌اش را از سر این تیم‌ها بردارد.


به گزارش تابناک، سفر هیاتی از مدیران ایتالیایی تیم جنوا به تهران و جلسه با اعضای اتحادیه باشگاه‌های فوتبال موجب شد تا شایعاتی مبنی بر پیدا شدن خریداران خارجی برای تصاحب سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بر سر زبان‌ها بیفتد. شایعاتی که علی‌رغم تکذیب‌های عزیز محمدی با مصاحبه امروز جولیا مونگاردی، یکی از سرمایه‌گذاران ایتالیایی با یکی از خبرگزاری‌های ایرانی رنگ بوی واقعی‌تری به خود گرفت.


ابتدا این صادق درودگر بود که از تمایل خریداران ایتالیایی برای تصاحب سهام باشگاه پرسپولیس خبر داده بود. او که یکی از حاضران جلسه هیات ایتالیایی با مسئولان اتحادیه باشگاه‌های ایرانی بود گفت « در ابتدای مذاکرات با آقای مونگاردی به ایشان خرید سهام باشگاه ملوان را پیشنهاد دادم و حتی طرحی را هم ارائه کردم. بعد از آن بحث باشگاه استقلال به میان آمد اما او خیلی تمایل دارد در پرسپولیس سرمایه‌گذاری کند به همین خاطر بعد از مذاکره با مسئولان مربوطه اعلام شد که 49 درصد سهام باشگاه پرسپولیس را می‌توان به این سرمایه‌گذار ایتالیایی واگذار کرد. البته این اقدام باید در چارچوب قانون، منافع ملی و منافع باشگاه پرسپولیس باشد.»


با این حال خود مونگاردی از تمایل فراوانش برای سرمایه‌گذاری در فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس سخن می‌گوید. «من شنیده‌ام پرسپولیس 30 میلیون هوادار در ایران دارد و در اروپا به این تیم می‌گویند یوونتوس خلیج فارس. پرسپولیس تیمی است که با یک برنامه‌ریزی درست می‌تواند هر سال به قهرمانی آسیا دست پیدا کند. من این قول را می‌دهم که اگر بتوانم سهام پرسپولیس را بخرم در پایان سه سال این تیم فینالیست لیگ قهرمانان آسیا می‌شود.


مونگاردی خاطر نشان کرد: من در مورد علی دایی چیزهای زیادی شنیده‌ام و به خاطر همین خاطر دوست دارم در پرسپولیس سرمایه‌گذاری کنم.»



کاش کار پرسپولیس و مشتری ایتالیایی‌اش به شلیک گلوله نکشد



اما در خصوص امکان واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به خریداران خارجی هنوز اما و اگرهایی وجود دارد. عزیز محمدی معتقد است که خارجی‌ها نمی‌توانند سهام استقلال  پرسپولیس را بخرند و به جز این دو تیم سهام سایر باشگاه‌ها را تا سقف 49 درصد از آن خود کنند. اما خبرنگاران با استناد به حرف‌های سخنگوی فراکسیون ورزشی مبنی بر امکان واگذاری 49 درصدی سهام استقلال و پرسپولیس از مونگاردی در خصوص رضایتش از تصاحب احتمالی سهام 49 درصدی پرسپولیس پرسیده‌اند و او در پاسخ می‌گوید: «49 درصد برای شروع عالی است. ما یک ضرب‌المثل در ایتالیا داریم که می‌گوییم اول با هم آشنا می‌شویم، بعد نامزد کرده و ازدواج می‌کنیم و بعد به هم شلیک می‌کنیم!»


اگرچه میزبان‌های ایرانی ایتالیایی‌ها مانع این موضوع شدند که خبرنگاران از آن‌ها در خصوص تمایل‌شان برای خرید سهام پرسپولیس با 70 میلیارد بادهی دارند یا خیر اما حضور مونگاردی و هیات همراهش در ایران و تمایل آن‌ها برای خرید سهام پرسپولیس آزمون خوبی است برای راستی‌آزمایی اراده وزارت ورزش و دولت در جهت خصوصی‌سازی واقعی استقلال و پرسپولیس.


چون حرف‌های عزیز محمدی در خصوص عدم واگذای سهام این دو تیم به خریداران خارجی کمی خارج از منطق و مبتنی بر احساسات بود همان احساساتی که این دو باشگاه را سرمایه ملی می‌داند و به همین دلیل هم به هیچ وجه راضی نمی‌شود تا مالکیت و مدیریت آن‌ها را از دست بدهد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن