تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815582780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی بالاتر از اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روحانی بالاتر از اوباما تهران- ایرنا- ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری ایران، بالاتر از ˈباراک اوباماˈ. این موضوعی است که مجله «تایم» مطرح کرده است.


این مجله آمریکایی که هر ساله فهرست یک صد چهره تاثیرگذار سال را منتشر می کند، امسال هم این فهرست یک صد نفره را منتشر کرد که مهمترین اتفاق آن حداقل در بین رده بندی سیاستمداران سقوط رییس جمهوری آمریکا است.
به گزارش فرارو، این موضوع به قدری مورد توجه قرار گرفته که رسانه های مختلف در سراسر دنیا در بندی جداگانه به آن پرداخته اند به طوری که حتی ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا، در این رده بندی بالاتر از رییس جمهور این کشور یعنی اوباما قرار گرفته است. البته پرواضح است که ˈهیلاری کلینتونˈ در این بین از سایرین پیشی گرفته و با ایستادن در ردیف دهم چهره تاثیرگذار سال فاصله زیادی با سایر رقبا دارد.

* روحانی بالاتر از اوباما
در این رده بندی می توان به حضور رییس جمهوری کشورمان ˈحسن روحانیˈ هم نگاه قابل تاملی داشت؛ چهره ای که بعد از ˈجان کریˈ و ˈولادیمیر پوتینˈ در بین سیاستمداران این رده بندی جایگاه مناسبی دارد و حداقل اینکه از سایر چهره های سیاسی این رده بندی از جمله ˈشینزو آبهˈ و ˈباراک اوباماˈ پیشی گرفته است و از لحاظ تاثیرگذاری بالاتر از این افراد قرار گرفته است. در واقع روحانی بالاتر از افرادی مثل ˈشینزو آبهˈ، ˈعبدالفتاح السیسیˈ، ˈژی ژینپیگˈ، ˈباراک اوباماˈ و حتی ˈآنگلا مرکلˈ قرار گرفته است.

* یادداشت البرادعی برای روحانی
نکته قابل توجهی ای که در معرفی این صد چهره تاثیرگذار سال به چشم می خورد، این است که برای هر نفر به طور مجزا فایلی تهیه شده که یک نفر خاص برایش یادداشتی نوشته است. درباره روحانی هم ˈمحمد البرادعیˈ مدیر کل پیشین آ‍ژانس بین المللی انرژی اتمی دست به کار شده و یادداشتش را با دیداری شروع کرده که با روحانی داشته است:
«اولین بار روحانی را در سال 2003 ملاقات کردم؛ همان زمان که آژانس انرژی اتمی از فعالیت های مخفیانه اتمی ایران آگاه شده بود. روحانی در آن زمان دبیر عملگرا و خردمند شورای امنیت ملی در دولت ˈمحمد خاتمیˈ بود؛ او تمایل داشت تا از طریق گفت وگوی مستقیم با آمریکا به راه حلی سیاسی دست یابد. در دوره او، ایران فعالیت های حساس هسته ای خود را به نشانه حسن نیت طی زمان تکمیل شدن گفت وگوها تعلیق کرده بود. رسانه های ایران او را شیخ دیپلمات نامیدند.»
رئیس پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه نوشت: «متاسفانه سیاست های میانه رو روحانی از سوی تندروهای آمریکا که به شدت به نیت ایران بدگمان بودند نابود شد؛ همچنین عدم شفافیت و ابهام از سوی ایران موجب شد آمریکا از تعامل مستقیم با ایران و یا ایجاد انگیزه اجتناب کند. روحانی و خاتمی که نتوانستند نتایج ملموسی از تلاش های خود کسب کنند، انتخابات بعدی در سال 1384 را به گروه تندرو واگذار کردند. یک دهه طول کشید تا غرب متوجه شود که رقابت برای انزوای ایران که در منطقه نفوذ زیادی دارد استراتژی مناسبی نیست. توافق موقت اخیر 10 سال قبل نیز قابل حصول بود. می توان با احترام متقابل، اعتمادسازی و مصالحه راه را برای انجام یک معامله بزرگ میان غرب و ایران گشود تا تغییری ملموس در امنیت و ثبات منطقه رخ بدهد.»
برنده جایزه صلح نوبل در سال 2005 اضافه می کند: «روحانی میانه رو، فرصتی است که به هیچ عنوان نباید از دست برود؛ فرصتی که دارای اهمیت بسیار است.»
منبع: فرارو
اول**1368**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن