تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820961166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف بيش از هزار و 69 ميليارد ريال کالاي مظنون به قاچاق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۶:۴۹ب.ظ)
استاندار خراسان رضوي خبر داد: کشف بيش از هزار و 69 ميليارد ريال کالاي مظنون به قاچاق رشيديان از کشف هزار و 69 ميليارد و 800 ميليون ريال کالاي مظنون به قاچاق در استان طي سال 92 خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي رضا رشيديان در جلسه ي کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که با حضور رييس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور برگزار شد، با بيان اينکه ميزان کشفيات نسبت به مدت مشابه سال قبل 42.2 درصد رشد داشته است، گفت: بيشترين ميزان کشفيات به ترتيب توسط پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گمرکات، سازمان صنعت، معدن و تجارت و مرزباني استان صورت گرفته است.
وي ادامه داد: در همين رابطه 34 باند قاچاق متلاشي و دو هزار و 669 نفر متهم دستگير شدند.
استاندار خراسان رضوي با اشاره به اينکه سالانه بيش از 25 ميليون زائر داخلي و 1.5 ميليون نفر زائر خارجي به مشهد سفر مي کنند، اظهار داشت: در همين راستا لزوم مقابله با فروش کالاهاي خارجي قاچاق و فراهم کردن زمينه ي استفاده از محصولات داخلي به عنوان سوغات ضروري مي باشد.
رشيديان استفاده از کالاهاي قاچاق خارجي را به عنوان يک آسيب فرهنگي معرفي و خاطرنشان کرد: در صورت عدم مقابله با اين معضل به اقتصاد، فرهنگ و سلامت شهروندان استان ضربات جبران ناپذيري وارد مي شود.
وي توجه به اقدامات سلبي در کنار راهکارهاي ايجابي را براي مقابله با قاچاق ضروري دانست و تصريح کرد: با ايجاد تسهيلات قانوني در مناطق مرزي و ايجاد باراندازها جهت مقابله با ورود غيرقانوني ماشين هاي سنگين، زمينه ي توسعه ي تجارت قانوني، صحيح و سودآور براي استان فراهم مي شود.
رشيديان ابراز اميدواري کرد با توسعه ي توانمندي ها و ارتقاي ظرفيت هاي مناطق مرزي استان جهت مبادلات تجاري، زمينه ي شکل گيري مراودات سالم و قانوني با کشورهاي همسايه بيش از پيش افزايش يابد.
حبيب الله حقيقي رييس ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارزکشور نيز در ادامه ي اين جلسه ، قاچاق کالا و ارز را به عنوان يک معضل اجتماعي چند لايه و پيچيده معرفي و خاطرنشان کرد: قاچاق با اثرات منفي بر اقتصاد ، سد راه توسعه ي کشور شده و از نظر فرهنگي، سبک زندگي افراد جامعه را تغيير مي دهد.
وي افزود: يکي از راهکارهاي تحقق شعار سال و عملياتي کردن سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در حوزه ي اقتصاد مقاومتي مبارزه با قاچاق کالا و ارز مي باشد.
حقيقي با اشاره به نقش موثر کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و دستگاه هاي اجرايي عضو جهت اتخاذ اقدامات سخت افزاري و نرم افزاري به منظور مقابله با قاچاق تصريح کرد: خراسان رضوي با بهره گيري از ظرفيت هاي موجود زمينه ي عملياتي شدن مصوبات ستاد مرکزي را فراهم کند.
رييس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزکشور بر لزوم تاسيس جايگاه عرضه ي سوخت در مرز دوغارون تاکيد کرد و گفت: اين طرح مراحل تصويب در ستاد را مي گذراند که پس از نهايي شدن؛ از قاچاق سوخت به کشورهاي افغانستان و ترکمنستان جلوگيري به عمل مي ايد.
وي ادامه داد: همچنين با فعال شدن اين جايگاه زمينه ي ايجاد فرصت هاي شغلي در خراسان رضوي فراهم مي شود.
رييس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با بيان اينکه ستاد مرکزي، شهر مشهد را به عنوان يکي از چهار نقطه ي کشور جهت راه اندازي کارگروه مرکزي سوخت شناسايي کرده است، گفت: افزايش تاسيسات فني گمرکي ، تقويت ايستگاه هاي ايست بازرسي و ايجاد خطوط انتقال سوخت در بازارچه هاي مرزي خراسان رضوي از ديگر پيگيري هاي ستاد مرکزي در رابطه با استان مي باشد
گفتني ست در ابتداي اين جلسه روساي کميته هاي ذيل کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، گزارشي از اقدامات و عملکرد خود در سال گذشته ارائه کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن