تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806698060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جدال جریان های سیاسی در آخرین روزهای تبلیغات انتخاباتی در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جدال جریان های سیاسی در آخرین روزهای تبلیغات انتخاباتی در عراق تهران-ایرنا-با نزدیک شدن به موعد برگزاری سومین دوره انتخابات پارلمانی عراق، موج حملات لفظی میان جریان های سیاسی در این کشور شدت گرفته است.


این حملات در حالی شدت گرفته که انتظار این بود، جریان های سیاسی، بیشتر به فکر رایزنی برای ایجاد ائتلاف های قدرتمند باشند تا کرسی های بیشتری از پارلمان 328 نفری عراق را برای به دست گرفتن سکان اجرایی کشور اشغال کنند.
در میان موج حملات سیاسی، اظهارات صالح مطلک معاون نخست وزیر عراق شاید از همه تندتر باشد که گفته ˈنخست وزیری مالکی خطر بزرگی برای عراق استˈ.
بهاء الاعرجی از اعضای ائتلاف الاحرار وابسته به جریان صدر هم که از مخالفان سخت و جدی نوری المالکی است، خواستار مجازات مسوول پرونده امنیتی عراق شده است.
وی گفته که باید در روز انتخابات با مسوول پرونده امنیتی عراق برخورد سختی نشان دهیم. اگر چه وی به نام نخست وزیر اشاره نکرده، اما مسوول پرونده امنیتی نخست وزیر است.
حمله تند دیگر به نوری المالکی در سلیمانیه عراق صورت گرفت؛ جایی که محمد کیانی یک عضو حزب کردی جنبش تغییر(گوران) گفت: استقلال کردستان عراق به ملت کرد مربوط می شود نه به مالکی !
این حمله لفظی را می توان واکنشی به تازه ترین صحبت های نوری المالکی درباره تمامیت ارضی عراق دانست که در آن کردستان را بخشی از عراق تلقی کرده بود. نخست وزیر عراق هم این صحبت هایش واکنشی بود به تهدید مسعود بارزانی به جدایی منطقه کردستان از عراق!
از جمله حملات رسانه ای در آستانه انتخابات پارلمانی عراق مربوط به محمد الصهیود از ائتلاف دولت قانون است که عربستان را حامی اصلی تروریسم در منطقه دانسته وگفته است ائتلاف متحدون که اسامه نجیفی آن را رهبری می کند، پوشش سیاسی عملیات تروریسی را تامین می کند و از گروههای تروریستی حمایت های سیاسی، لجستیکی و مالی می کند.
ابراهیم جعفری رییس ائتلاف ملی عراق است، اما مخاطب انتقادهای تندش معلوم نیست.
وی گفته مدعیان مقاومت، امروز فرزندان مقاومت را (که با نظام سابق مبارزه کرده و دربرابر اشغالگران ایستاده اند)، هدف قرار داده اند.
جعفری اشاره دقیقی به مدعیان مقاومت در عراق نکرده و اینکه منظورش دولت است یا جریان های سنی ، اما گوشه ای به مساله همزیستی دینی در عراق زده و آن را ˈمحکم ترین پیام به کوردلانیˈ دانسته که در پی ایجاد تفرقه در میان مردم عراق هستند.
صدرالدین قبانجی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق، هم دست به یک حمله سیاسی زده ، اما خطابش به کمیساریای عالی انتخابات است که به اعتقاد وی عملکردش در بررسی صلاحیت نامزدها در این دوره ابهام انگیز و شبهه ناک است.
وی گفته که در این دوره برخی نامزدها تایید صلاحیت شده اند که دستشان به خون مردم عراق آغشته است و با رژیم صدام حسین همکاری داشته اند.
وی خواستار تجدید نظر در صلاحیت این نامزدها شده است.
در کنار انواع حملات سیاسی به دولت نوری المالکی، اظهارات امروز احمد المساری از ائتلاف متحدون نیز قابل اعتناست که گناه زیرآب رفتن بخش هایی از منطقه ابوغریب در غرب بغداد را به گردن دولت عراق انداخته است.
وی ادعا کرده که هدف از رها کردن آب فرات به این منطقه ایجاد مانع برای شرکت مردم در انتخابات است.
پیش از این کارشناسان امنیتی هشدار داده بودند که القاعده قصد دارد با شکستن سدهایی که در مسیر استان الانبار به بغداد بر روی فرات قرار دارد، پایتخت عراق را مورد حمله قرار دهند.
شاید از مهمترین نکاتی که در رسانه های عراقی توجه زیادی به خود جلب کرد، بیانیه ای بود که دفتر آیت الله سیستانی روز شنبه صادر کرد و نیز اظهارات روز جمعه نماینده این مرجع شیعیان در خصوص انتخابات عراق که در آن به عدم هرگونه جانبداری مراجع عراق از احزاب و گروهها تاکید شده است.
این مرجع شیعیان درعراق، در عین حال گفته که این موضع به معنای آن نیست که تفاوتی میان کسانی که برای مردم خدمت می کنند با کسانی که منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح می دهند، قائل نمی شود.
این موضع گیری صریح در دو روز اخیر با گمانه زنی هایی هم همراه بوده است، بطوری که برخی ها آن را نشانه نارضایتی مراجع بویژه آیت الله سیستانی از نوری المالکی دانسته اند. اما در مقابل برخی ها نیز برداشت کرده اند که این موضع گیری به نوعی پاسخ آنان است که در ماههای اخیر مدعی نارضایتی آیت الله سیستانی از دولت بوده و ادعا کرده بودند که آیت الله از مالکی رضایت ندارد.
این موضع گیری صریح نشان می دهد که آیت الله سیستانی و مراجع عراق از دخالت صریح ، بویژه در انتخاب نامزدها اجتناب می کنند. اما در عین حال مردم را به شرکت همه جانبه و گسترده در انتخابات تشویق و ترغیب می کنند.
به هرحال، انتظار می رود همانطور که در آخرین روزهای عمر پارلمان دوم، بر شدت حملات تروریستی در بغداد و سایر استان های عراق افزوده شده، جنگ لفظی، سیاسی نیز به همان نسبت افزایش یابد.
در تازه ترین تحول انتخاباتی، از بصره در جنوب عراق گزارش رسیده که ˈعبدالکریم الدوسریˈ، یک نامزد انتخابات در این شهر ترور شد و به قتل رسید.
خاورم**1770**1586
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن