تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820858059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمود عباس: آشتی ملی فلسطینی رویدادی است که به آن افتخار می کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

محمود عباس: آشتی ملی فلسطینی رویدادی است که به آن افتخار می کنیم تهران - ایرنا - رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه در نشست شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: آشتی ملی فلسطینی رویدادی است که به آن افتخار می کنیم.


شبکه المیادین روز شنبه گزارش داد:ˈمحمود عباسˈ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: در روزهای اخیر به نقطه اوج مشکلات و بحران و اعمال فشار و باج خواهی خارجیان از ملت فلسطین رسیده بودیم اما طی دو روز گذشته امید به وحدت مجدد ملت زنده شد.
تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش اسلامی فلسطین(حماس ) که پس از پیروزی حماس در انتخابات غزه و نخست وزیری اسماعیل هنیه در تقابل با یکدیگر قرار گرفته بودند دو روز پیش توافق کردند که به خاطر منافع ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی به چند سال خصومت پایان دهند و با آشتی با یک دیگر به زودی دولت وحدت ملی تشکیل دهند. محمود عباس مذاکرات با رژیم صهیونیستی، موضوع اسرای فلسطینی، آشتی ملی، موضوع پناهندگان فلسطینی مقیم سوریه و مساله بیت المقدس را مسائل مهم روز فلسطین دانست.
وی گفت: توافق نامه اسلو که با اسرائیل منعقد شد توافق نهایی نبود اما اگر پس از این توافق ها تا کنون چیزی عاید فلسطینی ها نشده ناشی از خطای توافق کنندگان نبود بلکه نشان داد اسرائیل تصمیم دارد مسائل به صورت نهایی حل و فصل نشود.
رییس تشکیلات خودگردان در ادامه افزود آنچه طی روزهای اخیر در مذاکرات با اسرائیل رخ داد نیز موید آن است که اسرائیلی ها خواستار راه حل عاقلانه، منطقی و مبتنی بر وجود دو کشور در کنار هم نیستند.
عباس گفت: هر توافق نهایی با اسرائیل باید به همه پرسی مردمی گذاشته شود و هیچ کس حق ندارد از طرف ملت فلسطین توافقی را امضا کند مگر پس از همه پرسی و همه فلسطینی ها در همه جای دنیا باید در باره توافقنامه نظر بدهند.
عباس از مواضع کشورهای بزرگ از جمله آمریکا در قبال رجوع فلسطین به سازمان ملل انتقاد کرد و گفت این کشورها تلاش های فلسطین برای گرفتن عضویت کامل در سازمان ملل را ناکام کردند.
وی گفت: دست آورد مهم شناسایی فلسطین به عنوان کشور ناظر غیر عضو در سازمان ملل این بود که روشن شد اراضی فلسطینی اشغال شده در 1967 اراضی کشوری تحت اشغال است نه اراضی مورد اختلاف بین دو طرف. فلسطین به عنوان یک کشور تحت اشغال اکنون حق الحاق به 63 سازمان و معاهده بین المللی را دارد.
عباس در ادامه افزود: فلسطینیان به این دلیل تا کنون به همه سازمان ها و معاهده ها ملحق نشده اند که همه رشته ها پاره نشود.
المیادین افزود: عباس در هنگام بیان این مطالب خود را فردی عاقل، انعطاف پذیر و به دور از جنجال توصیف کرد.
وی افزود: مقام های آمریکایی سال گذشته خواستار خودداری ما از رجوع به سازمان های مختلف بین المللی برای عضویت شدند و ما هم آزادی اسیران قدیمی را که محکوم به چندبار حبس ابد بودند به عنوان شرط خودداری از رجوع به سازمان های بین المللی پذیرفتیم. قرار شد طی 9 ماه این افراد آزاد شوند اما چنین نشد.
رییس تشکیلات خود گردان سپس افزود: اسرائیلی ها تلاش کردند مساله آزادی اسرا را با موضوع شهرک سازی در هم بیامیزند یا آزادی اسیران را منوط به پیشرفت مذاکرات کنند. اسرائیلی ها خواستار تبعید برخی از اسرا که شهروند اسرائیلی بودند شد اما تبعید آنان طبق هیچ قانون و عرفی جایز نیست لذا ما نپذیرفتیم.
عباس در باره آینده پناهندگان گفت: ما برخی ملاک های پیشنهادی کلینتون را پذیرفتیم مانند این که اگر یک پناهنده مایل بود در کشور محل اقامت کنونی خود بماند مشکلی نباشد و با توافق کشور میزبان، غرامت بگیرد و بماند. اگر پناهنده ای هم مایل بود به کشور دیگری برود باز هم بتواند با دریافت غرامت به کشور مورد علاقه اش برود. اگر هم پناهنده ای مایل بود در کشور فلسطین زندگی کند، غرامت بگیرد و ساکن فلسطین شود اما باید حق بازگشت به سرزمین های اشغالی 1948 برای پناهندگانی که هیچ یک از این سه راه را انتخاب نکرده اند محفوظ باشد.
وی ادامه داد: موافقت کردیم به میز مذاکرات باز گردیم و مدت مذاکرات تمدید شود به این شرط که گروه چهارم اسرا آزاد شوند و نقشه کشور فلسطینی طی 3 ماه مورد بحث قرار گیرد و تا آن زمان همه فعالیت های شهرک سازی در فلسطین متوقف شود. هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نکرده ایم.
عباس در باره آتشی گروه های فلسطینی گفت: اسرائیلی ها اعلام کردند از این توافق غافلگیر شده اند. سپس مجازات اقتصادی را آغاز کردند. اکنون می خواهند تنها در سطح امنیتی با فلسطین ارتباط داشته باشند در حالی که اشغالگر مسئول همه مسائلی است که در کشور اشغال شده روی می دهد.
محمود عباس در ادامه افزود: ما تاکنون مسئولیت هایی را انجام داده ایم که بر اساس قوانین بر عهده اشغالگر است. طی سال های اخیر اسرائیلی ها هم موافق دودستگی بین کرانه غربی رود اردن و نوار غزه بودند و هم برای تحقق این آرزوی خود تلاش می کردند و هر گاه مذاکرات آشتی در جریان بود، آنان تهدید می کردند که یا حماس و غزه را انتخاب کنید یا مذاکرات را در حالی که غزه بخشی از سرزمین فلسطین است و ساکنان آن ملت فلسطین هستند.
عباس تاکید کرد: آشتی فلسطینی رویدادی است که به آن افتخار می کنیم و باید با جدیت برای اجرای آن از هر ابزار ممکن استفاده کنیم.
رئیس تشکیلات خودگردان گفت: بیت المقدس پایتخت و قلب کشور فلسطینی است و بدون قلب، کشور فلسطینی معنا ندارد. ما نمی پذیریم کشور فلسطینی تشکیل شود بدون این که بخش شرقی بیت المقدس که در سال 1967 اشغال شده است پایتخت آن باشد.
عباس در باره پناهندگان فلسطینی در سوریه گفت از موارد نادر است که فلسطینی ها خود را از رویدادهای پیرامون دور نگه داشتند اما بدون این که بدانند چرا، پای آنان به مشکل جدیدی کشیده شد که مشابه مشکلات پناهندگان در سال 1948 است اگر نگوییم دشوارتر از آن است.
خاورم 1491 *1446
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن