تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820563617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح زیرساخت های گردشگری موجب رونق اقتصادی استان قزوین می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین
اصلاح زیرساخت های گردشگری موجب رونق اقتصادی استان قزوین می شود
قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: با اصلاح زیرساختهای گردشگری و استفاده از ظرفیت چشم اندازهای طبیعی می توان به اقتصاد استان رونق مضاعفی بخشید و گردشگران بیشماری را در استان جذب کرد.



حمیدرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ساماندهی آب‌های گرم معدنی در استان اظهارداشت: به منظور استفاده بهینه از آب‌های گرم معدنی و رونق صنعت گردشگری در حوزه گردشگری سلامت آب‌های گرم معدنی در استان قزوین ساماندهی می‌شوند. وی اظهارداشت: در اکثر کشورها از منابع طبیعی جهت جلب گردشگران استفاده می شود و آبهای گرم معدنی یکی از جاذبه های توریستی بوده که از نظر اقتصادی منبع درآمد مهمی در این صنعت به شمار می‌رود. قاسمی با اشاره به رونق این بعد گردشگری در استان افزود: قزوین به لحاظ طبیعی دارای پتانسیل‌های ویژه گردشگری بوده و آب‌های معدنی گرم و سرد بسیاری در این آن وجود دارد که می‌تواند منبع درآمد منطقه بوده و با فراهم کردن زیر ساخت‌های گردشگری و ایجاد مراکز رفاهی به مقصد گردشگری تبدیل شود. وی همچنین اظهارداشت: استفاده از آب چشمه‌های معدنی به عنوان درمان، سابقه‌ی چندهزار ساله دارد و در حال حاضر بر اثر پژوهش‌ها و بررسی‌های علمی انجام شده روی آبهای معدنی، استفاده‌ی درمانی آنها به طور جدی روز به روز گسترش یافته و کشورهای دارای آب‌های گرم و سرد معدنی با بهره‌برداری از این موهبت الهی توانسته‌اند در جهت کسب درآمد از آنها استفاده کنند. این مسئول تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در سال 93 " اقتصاد و فرهنگ،‌ با عزم ملی و مدیریت جهادی" برای رونق اقتصادی و بهره‌مندی از توانمندیهای استان، آبگرم‌های معدنی ساماندهی خواهد شد تا با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب بتوان این مناطق را به مقصد گردشگری سلامت تبدیل کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: از جمله آبگرم‌های معروف و مهم استان آبگرم معدنی یله گنبد در محور قزوین- رشت روستای یله گنبد و خرقان در شهر آبگرم هستند که با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند می‌توانند با فراهم کردن بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری مورد بهره‌برداری بهینه قرار گیرند. قاسمی در ادامه عنوان کرد: طرح مطالعاتی این دو منطقه جهت ساماندهی و واگذاری به سرمایه گذار در حال انجام است که امیدواریم با اجرایی کردن این طرح بتوانیم این مناطق را آماده بهره‌برداری کنیم.


۱۳۹۳/۲/۶ - ۱۴:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن