تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814217766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش های متفاوت حمله به یک روزنامه نگار در پاکستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

واکنش های متفاوت حمله به یک روزنامه نگار در پاکستان اسلام آباد - ایرنا - حمله تروریستی هفته گذشته به یک روزنامه نگار درپاکستان واکنش های متفاوتی در پی داشت، شبکه خبری «جیو نیوز» که این روزنامه نگار برای آن کار می کرد، ارتش را مسبب این حمله دانست، ارتش نیز علیه این شبکه شکایت کرد، هم زمان برخی مردم در طرفداری از ارتش تظاهرات کردند.


«حامد میر» روزنامه نگار و مجری برنامه های سیاسی شبکه خبری «جیو نیوز» روز شنبه گذشته در جریان حمله مهاجمان ناشناس در شهر «کراچی» مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان هدف حمله قرار گرفت. وی از این حمله جان سالم بدر برد.
بلافاصله پس از این حمله، مسوولان شبکه خبری «جیو نیوز» اعلام کردند: سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در این حمله دخالت داشته است.
این ادعا واکنش احزاب و گروه های سیاسی پاکستان را در حمایت از نیروهای مسلح در پی داشت.
رسانه های پاکستانی روز شنبه گزارش هایی در تحلیل چرایی حمله تروریستی به «حامد میر» و منافع قدرتمندترین نهاد اطلاعاتی پاکستان در این حمله منتشر کردند و نوشتند: بدون تردید ادعای شبکه جیو نیوز خارج از واقعیت است.
این رسانه ها نوشتند که «برای اتهام زدن علیه یک نهاد دولتی، باید اسناد مهمی وجود داشته باشد».
در روزهای گذشته روزنامه نگاران و خبرنگاران پاکستانی با هدف اعلام همبستگی با این روزنامه نگار تجمع و حمله به وی را محکوم کردند، همزمان در شهرهای مختلف پاکستان فعالان سیاسی و احزاب مذهبی پاکستان از جمله جنبش مردمی تحریک عوامی و حزب تحریک سنی در حمایت از نیروهای مسلح و همبستگی با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی تظاهرات کردند.
برخی مردم اسلام آباد پایتخت پاکستان نیز در حمایت از نیروهای مسلح، سازمان های اطلاعاتی و ارتش در مبارزه با افراط گرایی و تروریست تظاهرات کردند.
روسای احزاب سیاسی و مذهبی و شخصیت های عمده سیاسی پاکستان از جمله پرویز مشرف حاکم نظامی سابق پاکستان که خود به اتهام «خیانت بزرگ» قرار است محاکمه شود و «عمران خان» رییس حزب تحریک انصاف ادعاها علیه سازمان اطلاعات ارتش را رد کردند و اعلام کردند: نباید به جایگاه و حیثیت نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور خدشه وارد شود.
در همین حال، سیاستمداران پاکستانی از دولت خواستند عاملان حمله به «حامد میر» را هر چه سریعتر شناسایی کند و اجازه ندهند تا چنین حوادثی به سوء تفاهم میان دولت و ارتش منجر شود.
ادعای شبکه «جیو نیوز» در نقش داشتن سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در حمله به این روزنامه نگار، خشم نهادهای نظامی و امنیتی پاکستان را برانگیخت. سازمان اطلاعات ارتش و وزارت دفاع پاکستان در دو نامه جداگانه علیه این رسانه شکایت کردند و از سازمان مقررات رسانه ای پاکستان خواستند تا با «جیو نیوز» برخورد و مجوز فعالیت آن لغو شود.
وزارت دفاع پاکستان در شکواییه خود نوشت: «جیو نیوز» در گذشته نیز قوانین و هنجارهای رسانه ای را نقض کرده و بدون شواهد اقدام به وارد کردن اتهام علیه رییس سازمان اطلاعات ارتش کرده است. این موضوع مغایر با قانون اساسی پاکستان و تعهدات میان نهادهای خصوصی رسانه ها با دولت است.
برخی شبکه های خبری پاکستان نیز گزارش داده اند: ارتش خواستار برخورد دولت با عاملان اصلی متهم شناخته شدن رییس سازمان اطلاعات است، با این حال، تعلل دولت در موضوع حمله به این روزنامه نگار و عدم پیشرفت در این خصوص بحث برانگیز است.
«چودری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان نیز در گفت وگو با خبرنگاران در اسلام آباد با تاکید بر شناسایی، بازداشت و مجازات سنگین عاملان حمله به این روزنامه نگار در آینده ای نزدیک، گفت: حفاظت از حقوق و آرمان های نهادهای نظامی و دفاعی در اولویت وظایف دولت پاکستان قرار دارد.
«عامر میر» برادر روزنامه نگاری که هدف حمله تروریستی قرار گرفت، گفت: محمد ظهیر الاسلام رییس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان و سایر مقامات این نهاد امنیتی در پشت پرده ترور برادرش نقش داشته اند و «حامد» چند روز قبل از این حمله در یک پیام ویدیویی به «انجمن بین المللی محافظت از خبرنگاران» گفته بود که سازمان های اطلاعاتی پاکستان مسوول هرگونه حمله تروریستی علیه وی هستند.
آساق**ا.ر**1095**1545
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن