تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820320330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدهي گذشته شرکت بازرگاني پتروشيمي به ما؛ 500 ميليون يورو است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۴۳ب.ظ)
مدير عامل هلدينگ خليج فارس؛ بدهي گذشته شرکت بازرگاني پتروشيمي به ما؛ 500 ميليون يورو است در روزهاي گذشته، با دريافت 51 درصد از سهام شرکت پترول، بخشي از طلب خود را از شرکت بازرگاني پتروشيمي وصول کرديم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، صبح امروز مهندس عادل نژاد سليم مدير عامل شرکت صنايع پتروشيمي خليج فارس در جمع خبرنگاران حوزه انرژي حاضر شد.وي در ابتداي جلسه با اعلام اين مطلب که مبناي کار شرکت پتروشيمي خليج فارس، بر پايه صداقت است، افزود: متاسفانه در سال هاي گذشته سازمان خصوصي سازي واگذاري را با خصوصي سازي اشتباه گرفت و به صنعت پتروشيمي آسيب فراواني وارد شد.
نژاد سليم افزود: مسئولان وقت اين سازمان تنها به دنبال افزايش بيلان کاري خود بودند و هدف اساسي اصل 44 و خصوصي سازي را به فراموشي سپرده وباعث شدند که اين صنعت به عقب برگردد.
وي به ورود هلدينگ خليج فارس به عرصه پتروشيمي اشاره کرد و گفت: قبل از بحث خصوصي سازي، اين هلدينگ داراي 24 شرکت بود که به 15 شرکت تقليل پيدا کرد که در حال حاضر از اين تعداد، 7 شرکت توليدي و مابقي در بخش خدمات فعال هستند.
مدير عامل هلدينگ خليج فارس مشکل اساسي صنعت پتروشيمي به ظاهر خصوصي شده را، تفکر دولتي دانست که هنوز در اين صنعت ريشه دار است.
وي افزود: وقتي به اين شرکت وارد شديم تفکر مديران هنوز دولتي بود و ساختار شرکت نيز هيچ بويي از خصوصي سازي نبرده بود بنابراين در قدم اول ساختار، تعاريف و ماموريت هاي شرکت را بر اساس اصل خصوصي سازي باز تعريف کرديم.

مشکل بخش خصوصي با شرکت بازرگاني پتروشيمي پابرجاست
نژاد سليم در مورد مشکلات موجود در رابطه کاري و مالي شرکت بازرگاني پتروشيمي و زير مجموعه هاي خود گفت: براي شفاف سازي و حل مشکل اقداماتي انجام داده و مطالبات را با بستن قراردادهاي جديد به روز کرديم.
وي ادامه داد: در حال حاضر مبلغ 500 ميليون يورو از شرکت بازرگاني پتروشيمي طلب داريم که تماما مربوط به سال هاي گذشته است.
اين مدير بخش پتروشيمي تاکيد کرد: در روزهاي گذشته، با دريافت 51 درصد از سهام شرکت پترول، بخشي از طلب خود را از شرکت بازرگاني وصول کرديم.

توليد بيش از 15 ميلون تن در پتروشيمي خليج فارس
مدير عامل هلدينگ خليج فارس در مورد ميزان توليد زير مجموعه هاي خود گفت: صنعت پتروشيمي در شرايط کنوني با 72 درصد ظرفيت اسمي خود کار مي کند که با تغيير نگرش ها، مي توان اين ظرفيت را افزايش داد.
وي ادامه داد: ظرفيت اسمي شرکت ما 22 ميليون تن است که در سال 92 از اين ظرفيت تنها 15 ميليون و 500 ميليون تن آن محقق شده و اين بدان معني است که تنها از 70 درصد ظرفيت توليد خود بهره مند شده ايم.
نژاد سليم ضمت ابراز اميدواري نسبت به افزايش توليد در سال 93 گفت: شرکت ارون در سال 91 بيش از 90 ميليارد تومان ضرر داده بود که اين ميزان در سال گذشته به سود تبديل شد.

LPGپارس و بندر امام؛ آمار توليد شرکت را کاهش داده است
اين مدير صنعت پتروشيمي مشکلات بخش LPG را در کاهش توليدات کلي شرکت موثر دانست و افزود: متاسفانه در مذاکرات کشور و گروه موسوم به 5+1 محصول LPG جزو محصولات پتروشيمي به حساب نيامده و ممنوعيت صادرات آن حل نشده است و قرار بر اين است تا هيات ايراني اين توليدات را نيز در سبد توليدات پتروشيمي قرار داده و مشکل تحريمي آن را مرتفع سازند.

نگران توسعه صنعت پتروشيمي هستيم
مدير عامل هلدينگ خليج فارس با اشاره به اينکه موافق واگذاري شرکت هاي فجر و مبين به بخش خصوصي است، تصريح کرد: اين پيشنهاد خود من بوده است که حال دوستان در فکر عملي کردن آن افتاده اند.
وي با ابراز نگراني نسبت به توسعه کند صنعت پتروشيمي در کشور گفت: ورود هلدينگ خليج فاربس براي خريد سهام برخي از شرکتهاي پتروشيمي براي رفع همين نگراني است زيرا تکه شدن اين صنعت به نفع کشور و صنعت نفت و پتروشيمي نيست.

ورود 15 شرکت زيرمجموعه پترول به هلدينگ خليج فارس
نژاد سليم در مورد قرار داد خريد 51 درصد پترول نيز گفت: ارزش اين قرار داد بيش از 2 هزارو 200 ميليارد تومان بوده است و با اين اتفاق 15 شرکت زير مجموعه پترول نيز به هلدينگ خليج فارس اضافه شدند.
وي خاطرنشان کرد: شرکت پترول در چند پروژه نيز درگير بوده است که انجام اين پروژه ها را نيز هلدينگ خليج فارس بر عهده مي گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن