تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819248449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلاف 10 درصدي دولت و شوراي شهر تهران براي افزايش کرايه تاکسي ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۴۳ب.ظ)
چالش برچسب هاي تحويل داده نشده به تاکسيران ها؛ اختلاف 10 درصدي دولت و شوراي شهر تهران براي افزايش کرايه تاکسي ها در شرايطي که اعضاي حاضر در شوراي اسلامي شهر تهران تاکيد مي کنند که افزايش کرايه تاکسي ها نبايد بيشتر از 25 درصد باشد مسوولان استانداري در پي افزايش کرايه ها به ميزان 35 درصد هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در شرايطي که قيمت جديد حامل هاي انرژي از روز پنجشنبه به طور رسمي اعلام و مقرر شد قيمت هر ليتر بنزين سهميه‌اي 700 تومان و هر ليتر بنزين آزاد 1000 تومان شود و براي هر متر مکعب سي ان جي نيز مبلغ 450 تومان در نظر گرفته شد اما؛ هنوز افزايش کرايه تاکسي ها که بايد از ابتداي ارديبهشت ماه اجرايي مي شد عملياتي نشده است.
سيد حسين هاشمي، استاندار تهران تاکيد کرده است، تا زماني که دولت نظر نهايي خود در رابطه با آثار تورمي اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه ها را اعلام نکرده، نرخ کرايه تاکسي ها، اتوبوس ها و مترو نيز افزايش پيدا نخواهد کرد.
وي همچنين زماني که با اين پرسش مواجه مي شود که حقوق رانندگاني که چند ماه اجازه افزايش کرايه ها را نداشته اند، چگونه تأمين خواهد شد؟، مي گويد: اين موضوع در دست بررسي است و در نرخ هاي جديد کرايه‌ها ضريبي براي افزايش قيمت‌ها در نظر گرفته مي‌شود تا دو يا سه ماه فاصله از زمان افزايش قيمت سوخت تا قيمت کرايه‌ها جبران شود.
اما؛ در شرايطي که استاندار تهران از در نظر گرفتن ضريبي خاص براي جبران ماه هايي که رانندگان تاکسي به دليل افزايش ندادن به کرايه هاي خود متضرر شده اند خبر مي دهد، احمد مسجد جامعي رئيس شوراي اسلامي شهر تهران تاکيد مي کند که بر اساس مصوبه شوراي شهر، تنها اجازه افزايش ۱۵ تا ۲۵ درصدي بهاي کرايه حمل و نقل عمومي را به شهرداري داده است.
وي مي افزايد: تصميم مسوولان دولت، افزايش 35 درصدي بهاي کرايه وسايل حمل و نقل عمومي است اما مصوبه شورا با اين تصميم مغايرت دارد.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران بيان مي کند: با بررسي‌هاي کارشناسانه انجام‌شده در کميسيون‌هاي تخصصي شوراي شهر تهران، نرخ مجاز براي افزايش کرايه‌هاي وسايل حمل و نقل عمومي 15 تا 25 درصد در نظر گرفته شد تا بدين ترتيب فشار زيادي بر مردم وارد نشود.
با توجه به اينکه اعضاي حاضر در شوراي اسلامي شهر تهران به اتفاق با افزايش بيش از 25 درصدي کرايه وسايل حمل و نقل عمومي مخالف هستند، بعيد به نظر مي رسد که در روزهاي آتي مبالغ اعلام شده براي افزايش کرايه تاکسي ها، اتوبوس ها و مترو بيش از مبلغي باشد که در پارلمان پايتخت به تصويب رسيده است.
همان طور که گفته مي شود برچسب هاي جديد افزايش کرايه تاکسي ها به همان ميزان 25 درصد هم اکنون به چاپ رسيده، بايد اين برچسب ها هر چه سريع تر در ميان تاکسيران ها توزيع شود تا از اين طريق جلو افزايش هاي خود سرانه کرايه ها از سوي تاکسيران ها نيز گرفته شود.
بنا بر اعلام اعضاي حاضر در شوراي اسلامي شهر تهران، پيش از آنکه براي افزايش کرايه وسايل حمل و نقل عمومي در سال 93 برنامه ريزي شود، موضوع اجرايي شدن فاز دوم هدفمندي يارانه ها و گراني نرخ حامل هاي انرژي مد نظر قرار گرفته شده و جايز نيست مردم شهر تهران با افزايش بيش از 25 درصدي کرايه ها متضرر شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن