تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820963372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف گذاري 20 ميليارد دلاري در سالجاري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۲۹ق.ظ)
در راستاي توسعه مبادلات تجاري ايران و عراق صورت مي گيرد هدف گذاري 20 ميليارد دلاري در سالجاري مسئول دفتر امورتجاري عراق سازمان توسعه تجارت ايران اعلام كرد : در راستاي توسعه مبادلات تجاري ايران و عراق پيش بيني مي شود با توجه به هدف گذاريهاي انجام شده و در صورت عدم مشكلات مالي وتبادلات ارزي، حجم تبادلات تجاري بين دو كشور به 20 ميليارد دلار در سال 93 برسد.
به گزارش خبرگزاري موج، مجيد قرباني فراز وضعيت تراز تجاري دو كشور را بسيار مثبت خواند و افزود: كشور ايران حدود 5 ميلياردو 200ميليون دلارصادرات تا پايان بهمن 1392 به عراق داشته كه در مقابل حدود 60 ميليون دلار واردات از عراق در همين بازه زماني صورت گرفته است.
وي در ادامه به حجم صادرات كالايي ايران به عراق در سال92 اشاره كرد و گفت: در 11 ماهه سال گذشته حجم صادراتي كالايي حدود 5 ميليارد و 200 ميليون دلار و حجم صادرات خدمات فني و مهندسي بيش از 600 ميليون دلار بوده است.
قرباني فراز، اهم كالاهاي صادراتي به اين كشور را در درجه اول شامل مصالح ساختماني و در راس آن سيمان، كاشي و سراميك و سپس مواد غذايي و در راس آن مواد لبني، ميوه جات و ماهي تازه ذكر كرد.
وي همچنين يادآور شد: استانهاي مرزي به ويژه استانهاي خوزستان، كرمانشاه و آذر بايجان غربي بيشترين حجم مبادلات تجاري را با كشور عراق را داشته اند.
به گفته قرباني فراز ، حجم صادرات ايران به عراق در سال 91 بالغ بر 6ميليارد و 250 ميليون دلار و حجم صادرات خدمات فني و مهندسي بالغ بر 1 ميليارد و 700 ميليون دلار بوده كه حجم ارزشي صادرات ايران به عراق در سال 92 به دليل نوسانات ارزي و ممنوعيت كالاهاي صادراتي و عوارض صادراتي از لحاظ ارزشي ودلاري کمي كاهش پيدا كرده است.
مسئول دفتر امورتجاري عراق با اشاره به اينكه در سالجاري نيز صادرات ما به عراق همچنان ادامه خواهد داشت تصريح كرد: با توجه به مزيتها و فرصتهاي دو كشور در صدد هستيم تا شركتهاي دانش بنيان صادرات خود را به كشور عراق افزايش دهند ضمن اينكه اميدواريم اين شركتها بتوانند سيطره خود را در بازار صادراتي عراق گسترش دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن