تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815285051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس به دنبال سالم سازی فوتبال/ قرارداد بازیکنان باید شفاف باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان سید شریف حسینی:
مجلس به دنبال سالم سازی فوتبال/ قرارداد بازیکنان باید شفاف باشد
اهواز - خبرگزاری مهر: رئیس کمیته فوتبال و فوتسال مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با جدیت به دنبال سالم سازی فضای فوتبال و رفع ابهام از قرادادهای زیرمیزی و هنگفت در باشگاه های فوتبال کشور است.



سید شریف حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتشار مبالغ قراردادهای بازیکنان برخی بازیکنان واقعا برای جامعه ایران شوک آورد بود و پرداخت این مبالغ هنگفت برای یک سال فوتبال برای مردم قابل پذیرش نیست. در حالی که مردم این روزها مرتب از رسانه ها مشکلات مالی کشور را از زبان مسئولان دولتی از جمله درخواست آنها انصراف از دریافت یارانه نقدی می شنوند، پرداخت این همه مبالغ در فوتبال برای جامعه قابل پذیرش نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس شواری اسلامی تاکید کرد: باید مشحص شود پرداخت این قراردادهای سنگین، دادن خودروهای لوکس خارجی به بازیکنان در قالب قرارداد آن هم بودن سند و از این قبیل موارد که در باشگاه های صورت می گیرد چگونه صورت گرفته است. مجلس در این خصوص بسیار جدی است و تا تعیین تکلیف در این خصوص پیگیری های خود را ادامه خواهد داد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان، کارشناسان و حساب رسانی برای رسیدگی به این پرونده تعیین کرده است، ادامه داد: تا زمان اعلام نظر رسمی این کارشناسان هرگونه صحبت در این مورد نوعی پیش داوری است و باید در انتظار نتایج این تحقیقات و دلایل بدهی‌های بالای باشگاه پرسپولیس باشیم.

وی افزود: این گروه از  کارشناسان بعد از رسیدگی وضعیت باشگاه در سال‌های گذشته، شنیدن توضیحات مدیران سابق این مجموعه و بررسی اسناد و مدارک موجود در خصوص تخلفات باشگاه پرسپولیس و اینکه آیا ماشین های وارداتی قانونی بوده یاخیر، نظر نهایی را اعلام می کنند.

حسینی، روشن شدن وضعیت مالیاتی مبالغ خارج از سقف قرارداد را امری ضروری دانست و تاکید کرد: وقتی کارمندان دولت با آن حقوق های ناچیز قبل از هر چیزی باید مالیات های آنچنانی از حقوق آنها کسر شود تا مخارج دولت تامین شود، قابل قبول نیست برخی بازیکنان فوتبال با این دریافت های نجومی از پرداخت مالیات فرار کنند.

رئیس کمیته فوتبال و فوتسال فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر قانون خصوصی سازی تیم‌های دولتی، گفت: طبق قانون مصوب مجلس، دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید تا پایان سال 93 از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شوند که ماهیت و توانایی بخش خصوصی باید از سوی وزارت ورزش و جوانان تایید شود.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واگذار نشدن دو باشگاه پرسپولیس و استقلال خلاف قانون است، افزود: با توجه به حساسیت این مسئله باید درنظر داشت که دقت فدای سرعت نشود، مجلس از وزارت ورزش خواسته تا ظرف یک سال این امر تحقق یابد اما اصرار بر انجام سریع این کار بدون کار کارشناسی به صلاح نیست.

وی با بیان اینکه اداره باشگاه ها با بودجه دولتی در دنیای فوتبال مرسوم نیست، تصریح کرد: این بی معنی است که مخارج باشگاه ها را دولت تامین کند، باشگاهداری در جهان نوعی درآمدزایی است، باشگاه های برتر دنیا هیچ کدام با بودجه دولتی اداره نمی شوند.

رئیس کمیته فوتبال مجلس با تاکید بر اینکه هر نوع منفعت طلبی شخص یا گروه خاصی برای تصاحب باشگاه های پرسپولیس و استقلال در مجلس به دقت بررسی می شود، گفت: طبق روال قانونی، وزارت ورزش و جوانان متولی خصوصی سازی نیست و تنها زمینه را برای خصوصی سازی دو باشگاه مهیا می کند.

رئیس کمیته فوتبال مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پس از شفاف سازی اسناد و مدارک و مشخص شدن بدهی و داراریی‌های دو باشگاه از سوی وزارت ورزش و جوانان، نحوه واگذاری، شرایط مزایده و چگونگی شرکت کنندگان در مزایده توسط سازمان خصوصی سازی زیر نظر وزارت اموراقتصادی و دارایی تعیین می شود.
 


۱۳۹۳/۲/۶ - ۱۱:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن