تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805442295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قوچان نژاد در مصاحبه با گاردین: می توانیم به دور دوم جام جهانی صعود کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قوچان نژاد در مصاحبه با گاردین: می توانیم به دور دوم جام جهانی صعود کنیم تهران - ایرنا- رضا قوچان نژاد مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه ای با روزنامه گاردین چاپ انگلیس گفت که تیم ایران چیزی از نیجریه و بوسنی کم ندارد و می تواند به دور دوم مسابقات جام جهانی 2014 صعود کند.


گاردین گزارش خود را از قوچان نژاد اینگونه آغاز کرده است: مهاجمی که عاشق بازی در میدان های بزرگ است نمی تواند برای حضور در جام جهانی صبر کند اما قبل از آن باید جلوگیری از سقوط تیمش تلاش کند.
گاردین در این گزارش به نقل از قوچان نژاد نوشت: در کودکی، آرزوی رسیدن به چنین لحظه ای را دارید. 110 هزار نفر در ورزشگاه بودند، بازی مهمی بود و ما بردیم. دور و برمان را که نگاه می کردیم، مردم از خوشحالی گریه می کردند. ما هم احساساتی شده بودیم. مثل رویایی که به حقیقت پیوسته بود. واقعا اتفاق افتاده بود و ما آنجا بودیم.
به نوشته گاردین، این حرف های قوچان نژاد در مورد اولین بازی وی برای چارلتون نبود بلکه در مورد مسابقه ای بود که به کمک او تیم ملی ایران به جام جهانی رسید. دیدار مقابل کره جنوبی در ورزشگاه آزادی تهران؛ یکی از بزرگترین استادیوم های جهان، در مقابل دیدگان هزاران تماشاگر منتظر.
قوچان نژاد که اولین بازی خود را برای تیم ملی ایران در 25 سالگی انجام داد، افزود: هیچ فشاری وجود نداشت. همین دلیل بازی فوتبال است. چیزهای دیگری مثل پول اهمیت بیشتری دارند. اما در بچگی آرزوی بازی در مقابل این همه تماشاگر را دارید و وقتی به آن می رسید، واقعا لذت بخش است. این همان چیزی است که همیشه انجام داده ام و از این بابت خوشحالم.
قوچان نژاد در آن بازی که با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید با اینکه گلی نزد، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت اما در بازی برگشت که در اولسان برگزار شد، گلی را به ثمر رساند که موجب صعود ایران به جام جهانی شد.
گاردین در ادامه با اشاره به جنگ لفظی که قبل از آن دیدار بین مربیان دو تیم روی داده بود، انتخاب قوچان نژاد برای حضور در مسابقه را تصمیمی خوشایند از سوی کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی برای بسیاری از هواداران این تیم توصیف کرد. بازیکنی که طبق سیاست استفاده از استعدادهای جوان کی روش، موفق شد از زمان حضور در تیم ایران در 9 بازی یازده گل به ثمر برساند.
قوچان نژاد از هشت سالگی به هلند رفت و در همان جا بزرگ شد. سپس در تیم های سطوح مختلف جوانان این کشور توپ زد و بعد در یازده سالگی به آکادمی فوتبال باشگاه هیرنوین پیوست.
وی 12 سال را در این باشگاه سپری کرد و پس از آن با تشویق های مارک اورمارس، بازیکن سابق تیم های آرسنال و بارسلونا، به صورت قرضی به تیم ˈگو اهد ایگلزˈ پیوست.
قوچان نژاد در مورد آن روزها گفت: رابطه خیلی خوبی با اورمارس داشتم. از نوجوانی همواره به من کمک می کرد. وقتی با او آشنا شدم در هرنوین بازی می کردم و بعد از مدتی از من خواست که به تیم او برم. 19 یا 20 ساله بودم که برای مدت بسیار کوتاهی برای آنها بازی کردم و سپس دچار مصدومیت بسیار بدی شدم. به همین خاطر یکی دو سالی طول کشید تا به بهبودی برسم.
این مصدومیت گرچه ضربه مهلکی به قوچان نژاد بود اما او مردی نیست که تسلیم خستگی شود. او شروع به خواندن حقوق کرد و همزمان به نواختن برخی آلات موسیقی پرداخت که به گفته خودش در مورد توانایی او در نواختن ویولون اغراق شده است (ˈمن فقط دو سالی کلاس رفتم. همین. اعتقادی به ویکی پدیا ندارم. از ویکیلیکس بپرسید، آنها بهتر می دانند!ˈ).
قوچان نژاد بعد از اینکه کاملا از بند مصدومیت رها شد، دوباره به تیم اورمارس پیوست و قبل از رفتن به تیم کامبور، یک فصل را در این تیم توپ زد. در کامبور نیز موفق شد به رکورد یوهان کرایوف برسد که در نخستین بازی خود بعد از 9 ثانیه گل زد. قوچان نژاد از آنجا به تیم سنت ترویدین بلژیک پیوست و سپس به استاندارد لی یژ رفت. دو تیمی که در مالکیت ˈرولاند دوشاتلتˈ قرار داشتند که دسامبر گذشته چارلتون را خرید.
قوچان نژاد بر خلاف سه بازیکن دیگری که از ساندرلند به صورت قرضی به این تیم رفته بودند، خیلی زود قرارداد دائمی با این تیم امضا کرد و اکنون در آستانه مسابقات جام جهانی 2014، برای جلوگیری از این سقوط این تیم تلاش می کند.
وی گفت: برای ما ماندن در لیگ مثل بردن لیگ قهرمانان اروپا است.
بازیکنی که در استاندارد برای قهرمانی در لیگ بلژیک بازی می کرد و فصل جاری را هم با حضور در مسابقات لیگ اروپا آغاز کرده است، افزود: می توان آنها را با هم مقایسه کرد. در سطوح بالا هم برای کسب یک پاداش بازی می کنید و اکنون این پاداش جلوگیری از سقوط است. شاید احمقانه باشد ولی همینطور است. این هدف ما است و بهتر از این است که برای هیچ بازی کنیم.
وی در ادامه به تفاوت های فوتبال انگلیس با هلند پرداخت و اظهار داشت: فلسفه فوتبال در انگلیس با هلند فرق می کند. اول اینکه فوتبال انگلیس بسیار فیزیکی است. دوم اینکه در هلند ما همیشه برای برد بازی می کردیم در حالیکه در انگلیس مهمتر این است که نبازید. از سوی دیگر فوتبال هلند، همیشه هجومی است و کمتر روی دفاع تمرکز می کنند.
قوچان نژاد مدتی است که توانسته خود را با فوتبال انگلیس وفق بدهد اما از زمانی که خوزه ریگا به عنوان سرمربی جانشین کریس پاول شده است، شیوه بازی تیم چارلتون با تکنیک وی سازگارتر شده است.
با اینکه گل پیروزی بخش او در مقابل لیدز یونایتد در اوایل ماه جاری تا کنون تنها گل او بوده است، ولی قوچان نژاد عملکرد خوبی به عنوان بازیکن ذخیره به خصوص در هفته های اخیر داشته است. جایگاهی که با جایگاه او در تیم ملی ایران بسیار متفاوت است. وی در تیم ملی ایران پیشگام تلاش برای صعود به دور دوم جام جهانی برای نخستین بار خواهد بود.
تیم ملی ایران که در جام جهانی با تیم های آرژانتین، بوسنی و نیجریه همگروه شده است، اردوی تدارکاتی خوبی نداشته و نتوانسته دیدارهای دوستانه خوبی برگزار کند.
قوچان نژاد که توانست گل ایران را در تنها دیدار دوستانه تیم ملی ایران مقابل گینه به ثمر برساند، در این خصوص تأکید کرد: چند کشور بودند که می خواستیم با آنها بازی کنیم اما این تیم ها قبلا برنامه های دیگری را ترتیب داده بودند. گینه تیم واقعا قدرتمندی بود و ما با اینکه خیلی خوب بازی نکردیم ولی باید از آن درس بگیریم.
گاردین آورده است: تیم ایران هم اکنون در اردوی آفریقای جنوبی حضور دارد و در این اردو توانسته تیم باشگاهی موروکا سوآلوز را با نتیجه 5 بر صفر شکست بدهد. قوچان نژاد و دیگر لژیونرهای ایران مثل اشکان دژاگه بازیکن فولام بعد از آفریقای جنوبی اردوی دیگری را در اتریش برگزار خواهند کرد.
قوچان نژاد در خاتمه با اشاره به تیم های همگروه ایران در جام جهانی گفت: ما تیم باتجربه ای داریم که بازیکنانش سال ها در لالیگا و دیگر لیگ های بزرگ بازی کرده اند. در این گروه آرژانتین یکی از مدعیان قهرمانی است. این تیم قطعا به عنوان تیم نخست از گروه ما صعود می کند و سه تیم دیگر برای رده دوم تلاش خواهند کرد. تیم ما می تواند به عنوان تیم دوم گروه صعود کند چون به نظر من از نیجریه و بوسنی چیزی کم نداریم.
ورزشی**9126**1584
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن