تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820843969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قوچان‌نژاد: چيزي از بوسني و نيجريه کم نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: قوچان‌نژاد: چيزي از بوسني و نيجريه کم نداريم
رضا قوچان‌نژاد معتقد است ايران مي‌تواند به عنوان تيم دوم به مرحله بعد جام جهاني راه يابد.

رضا قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با گاردين درباره مسائل مختلفي به صحبت پرداخت.

به نقل از ايسنا، گاردين در ابتداي اين گفت‌وگو نوشت: "وقتي در سن پايين هستي، آرزوي چنين لحظاتي را داري.110 هزار نفر در استاديوم حضور دارند. اين مسابقه بسيار مهمي است و ما به پيروزي رسيده‌ايم. شما اطراف را نگاه مي‌کنيد و مي‌بينيد مردم در حال گريه هستند و اين اشک به خاطر شادي است.اين مساله به خاطر شماست. آنجا ايستاده‌ايد و موهاي بدنتان سيخ مي‌شود. اين مانند يک روياست که به واقعيت پيوسته است.

ايران در راه صعود به جام جهاني ابتدا در زمين ازبکستان به پيروزي ارزشمندي رسيد. تساوي مقابل قطر و باخت نااميدکننده برابر لبنان شاگردان کي‌روش را در وضعيت خطرناکي قرار داده بود. ديدار سرنوشت‌ساز برابر کره‌جنوبي که به نوعي مهمترين رقيب ايران در گروه به حساب مي‌آمد، خيلي از معادلات گروه را تعيين مي‌کرد.

باخت به ازبکستان در تهران بار ديگر کار ايران را براي صعود به جام جهاني به اما و اگر کشاند. از آبان تا خرداد، فوتبال ايران چند ماه پراضطراب را تجربه کرد تا ماه سرنوشت فرا برسد. مصدوميت شديد اشکان دژاگه در فروردين هم بر نگراني‌هاي فوتبالدوستان افزوده بود و همه چيز در يکي، دو ماه آخر با حساسيت بيشتري دنبال مي‌شد.



سه هفته هيجان انگيز و سرنوشت‌ساز بالاخره فرا رسيد. گام نخست مقابل قطري بود که رد پايش در پرونده تباني با لبنان ديده مي‌شد و همچون ديگر تيم‌هاي حوزه خليج‌فارس براي خود نفرتي در دل ايراني‌ها به وجود آورده بود. تک گل رضا قوچان‌نژاد سه امتياز شيرين آن بازي را به حساب ايران واريز کرد تا شاگردان کي‌روش با روحيه بالاتري به دو مصاف بعد چشم بدوزند. موقعيت شناسي و جاي‌گيري بي‌نفص "گوچي" در زدن گل سه امتيازي ايران نقش بسزايي داشت.



لبنان حريف به نسبت آسان‌تري بود. بار ديگر ورزشگاه خاطره‌ساز ايران نزديک به صدهزار نفر را به خود ديد و ايران با 4 گل حريفش را در هم کوبيد تا در آستانه صعود مستقيم به جام جهاني قرار بگيرد. قوچان‌نژاد باز هم در اين پيروزي سهم داشت و گل سوم را به ثمر رساند.

بازي آخر اما ديدار با کره‌جنوبي بود. کره‌اي که با حرف‌هاي مربي‌اش پيش از بازي نفرتي شبيه نفرت از تيم‌هاي عربي را براي ايراني‌ها زنده کرده بود. شرايط سخت شهر اولسان و در نظر گرفتن شهري کاملا شرجي براي آخرين ديدار گروه، حساسيت‌ها را بالاتر برده بود. ايران با يک امتياز ديگر به احتمال فراوان صعود خود را قطعي مي‌کرد و نيم نگاهي هم به ديدار ازبکستان و قطر داشت. بازي در اختيار کره‌اي‌ها بود اما تاکتيک بازي مستقيم آنها مقابل دفاع پرتعداد و البته بابرنامه ايران نتيجه نمي‌داد. دقيقه 60 بود و جريان بازي کماکان ثابت بود. يک لحظه غفلت اما کافي بود تا پسر طلايي فوتبال ايران بار ديگر زهر خود را بريزد. رضا با تيزهوشي توپ را از مدافع نگون‌بخت کره گرفت و با قدرت تمام‌کنندگي مثال‌زدني‌اش تک گل سه امتيازي ايران را به ثمر رساند تا به تنهايي نقش پررنگي در رزرو کردن بليت برزيل داشته باشد."

اين‌ها صحبت‌هاي رضا قوچان نژاد درباره اولين بازي خود با چارلتون نيست. او در واقع به اولين بازي ملي خود با پيراهن ايران اشاره مي‌کند. وقتي رضا قوچان‌نژاد به تيم ملي ايران دعوت شد شانس صعود ايران به جام جهاني کم بود و اين تيم وضعيت خوبي نداشت اما گل‌هاي اين بازيکن در 3 بازي پياپي برابر قطر، لبنان و کره جنوبي باعث شد ايران به عنوان تيم نخست به جام جهاني راه يابد.

مهاجم ايراني چارلتون درباره اولين بازي ملي خود با پيراهن ايران برابر کره‌جنوبي در تهران گفت: فشاري را در آن جو احساس نمي‌کردم. اين به خاطر اين است که شما بايد فوتبال بازي کنيد. چيزهاي ديگر مانند پول و مسائل ديگر مهم هستند اما در دوران کودکي هميشه آرزو داشتم که در حضور تماشاگران زياد بازي کنم.به همين دليل از حضور در آن مسابقه به شدت خوشحال بودم و هيچ فشاري را احساس نکردم.

قوچان نژاد وقتي 8 ساله بود همراه با والدين خود به هلند مهاجرت کرد و در مدرسه فوتبالي در اين کشور مراحل رشد و پيشرفت را گذراند.

او بعدها با مارک اوفرمارس، ستاره هلندي دوستي پيدا کرد؛ مساله‌اي که هم اکنون از آن ياد مي‌کند.گوچي مي‌گويد: "رابطه خيلي خوبي با اوفرمارس داشتم. من در تيم هيرنفين بازي کردم.19 سال يا 20 سال سن داشتم و در آن مقطع دچار آسيب ديدگي شديدي شدم. به دليل مصدوميت رباط يکي، دو سال از فوتبال دور شدم."

قوچان نژاد درباره بازي در چارلتون هم مي‌گويد: "اگر در ليگ باقي بمانيم انگار ليگ قهرمانان اروپا را فتح کرده‌ايم. راه سختي داريم و بايد با قدرت پيش برويم و فقط فکر جمع آوري امتياز باشيم. حريفان ما رقابت سختي براي بقا در ليگ دارند و کار ما نيز در بازي‌هاي آخر خصوصا بازي با بلکبرن در هفته آينده سخت و دشوار است."

مهاجم ايراني درباره تفاوتهاي بازي در انگليس و بلژيک مي‌گويد: "اينجا بازي‌ها بسيار فيزيکي و قدرتي انجام مي‌شود. در حالي که در ساير ليگ‌ها فضاي بيشتري در اختيار مهاجمان است اما اينجا مدافعان نيز هم اندازه مهاجمان در کار هجومي شرکت مي‌کنند."

مهاجم ايراني چارلتون درباره برنامه ريزي تيم ملي براي مسابقات دوستانه قبل از جام جهاني مي‌گويد: "برخي کشورها هستند که مي‌خواستيم با آنها بازي کنيم اما اين تيم‌ها برنامه ريزي قبلي داشتند و اين اتفاق نيفتاد."

قوچان‌نژاد درباره شکست تيم ملي مقابل گينه در يک بازي دوستانه گفت: "گينه حريف قدرتمندي بود. ما در اين بازي خوب کار نکرديم اما درس‌هاي زيادي گرفتيم."

گوچي درباره وضعيت تيم ملي گفت: "ما تيم باتجربه‌اي هستيم و بازيکناني داريم که سالها در لاليگا يا ليگ‌هاي بزرگ ديگر بازي کرده‌اند.در جام جهاني هم در گروه دشواري هستيم. آرژانتين مدعي نخست گروه ماست. آنها به طور حتم به عنوان تيم نخست راهي مرحله بعد مي‌شوند اما سه تيم ديگر براي رتبه دوم مي‌جنگند. تيم ملي ايران مي‌تواند تيم دومي باشد که از گروه صعود مي‌کند چون از نيجريه و بوسني چيزي کم نداريم."



googlereader

googleplus

stumbleupon

digg

cloob

twitter

facebook

شنبه 1393/02/06 09:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن