تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815267341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقویت سمن ها برای توسعه مشارکت های اجتماعی ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تقویت سمن ها برای توسعه مشارکت های اجتماعی ضروری است قزوین-ایرنا- مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: تقویت سمن ها (سازمان های مردم نهاد) برای توسعه مشارکت های اجتماعی در جامعه ضروری به نظر می رسد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان قزوین که عصر جمعه در اختیار ایرنا قرار گرفته است،ˈمحسن زارعیˈ در مراسم تجلیل از دبیران سمن های استان قزوین افزود: تقویت سمن ها را باید با تهیه قانونی مدون و برنامه ریزی منسجم دنبال کنیم تا شاهد اثربخشی بیشتر آنها در سطح جامعه باشیم.
وی اظهارکرد: نبود قانون مدون برای فعالیت سازمان های مردم نهاد موجب شده است تا شاهد برداشت های سلیقه ای در این حوزه باشیم و سمن ها نتوانند به جایگاه واقعی خود برسند.
این مسوول خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در خصوص تصویب قانون در حوزه سمن ها نظر مثبتی دارند و امیدواریم با تصویب قانون مورد نظر وظایف و حقوق این سازمان ها به خوبی مشخص شده و شاهد ارتقای فعالیت آنها باشیم.
مدیرکل مشارکت اجتماعی وزارت ورزش و جوانان افزود: تا زمان تصویب این قانون، وزارت ورزش و جوانان نسبت به تدوین منشور اخلاقی در بخش حقوقی و تکالیف سمن ها اقدام خواهد کرد که پیش نویس این منشور به تمام استان ها ارسال می شود تا برای تکمیل و تایید آن از نظر کارشناسی مناطق مختلف کشور نیز بهره مند شویم.
زارعی تصریح کرد: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، باید تلاش کنیم در حوزه فرهنگ فعالیت هایی صورت بگیرد تا برای جوانان کشور مفید باشد که در این حوزه سمن ها قادر به ایفای نقش پررنگی هستند.
وی در پایان با تاکید بهره گیری از ظرفیت سمن ها برای پیشبرد کارهای مختلف فرهنگی و اجتماعی در استان های کشور، گفت: به منظور توسعه مشارکت های اجتماعی جوانان، برگزاری المپیاد سمن ها در استان ها در دست بررسی می باشد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین نیز در این مراسم گفت: این استان ظرفیت های خوبی در حوزه جوانان دارد که برای تبدیل این ظرفیت ها از بالقوه به بالفعل به حمایت های بیشتری از سوی وزارت ورزش و جوانان و مسوولان ارشد استانی نیاز می باشد.
ˈارسلان حسینیˈ گفت: ارتباط نزدیک و قابل انتظاری که باید بین دو حوزه ورزش و جوانان باشد در حال حاضر وجود ندارد که برای نزدیک کردن این دو بخش به هم باید تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه تاثیر سمن ها باید در اجتماع احساس شود، اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد توانایی زیادی برای کمک به دستگاه ها و نهادهای مختلف و خدمت به مردم دارند که باید از آن استفاده کنیم.
حسینی گفت: بسیاری از برنامه هایی که سازمان های مردم نهاد برای اجرا درنظر می گیرند، نیاز به زمان طولانی و بودجه زیاد دارد که این موضوع موجب شده برنامه های آنان یا اجرا نشود و یا در اجرای آنها کاستی هایی وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: بنابراین از دبیران سازمان های مردم نهاد انتظار می رود در کنار برنامه های بلندمدت، برنامه های کوتاه مدت را نیز در دستور کار خود داشته باشند تا با صرف هزینه و زمان کمتری به نتیجه مطلوب دست یابند تا شاهد اثرگذاری بهتر و بیشتر فعالیت های سازمان های مردم نهاد باشیم.
52 سمن جوان در قزوین وجود دارد که از این تعداد 32 سمن فعال می باشند.
7392/ 614
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن