تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820802553




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتحادیه عرب از آشتی ملی فلسطین حمایت کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اتحادیه عرب از آشتی ملی فلسطین حمایت کرد تهران – ایرنا – رییس اتحادیه عرب از توافق آشتی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش آزادیبخش فلسطین (فتح) در زمینه تشکیل دولتی شایسته سالار استقبال کرد.


به گزارش خبرگزاری رسمی کویت،ˈ نبیل العربی ˈ پس از پایان مذاکرات روزچهارشنبه گذشته میان فتح و حماس در غزه ، در گفت وگویی تلفنی با ˈ محمودعباس ˈ رییس تشکیلات خودگردان فلسطین ، این اقدام را مورد تحسین قرار داد و حمایت کامل این اتحادیه را از آن ابراز کرد.
به گفته العربی ، این اقدام سرزمین اجدادی فلسطینیان را یکپارچه کرد.
طبق بیانیه ای که این اتحادیه صادر کرد ، ˈ توافق مذکور موجب اتحاد فلسطینیان در مقابله با چالش های مهمی خواهد بود که پیش روی آرمان های آنان قرار دارد.ˈ
مذاکرات اولیه بین نمایندگان فتح و حماس برای آشتی ملی صبح روزچهارشنبه گذشته به پایان رسید و طرفین توافق کردند تا پنج هفته دیگر دولت وحدت ملی تشکیل شود.
این توافق درجریان نشست هیات فتح به ریاست ˈعزام احمدˈ مسوول پرونده آشتی ملی با مقامات حماس از جمله ˈموسی ابومرزوقˈ عضو دفتر سیاسی این جنبش و ˈ احمد بحر ˈ نایب رییس مجلس قانونگذاری فلسطین و ˈاسماعیل هنیه ˈنخست وزیر فلسطین در غزه صورت گرفت.
نبیل العربی در گفت وگو با خبرگزاری ˈ فرانسه ˈ نیز تاکید کرد اتحادیه عرب در مقابل فشارهایی که رژیم صهیونیستی از محمود عباس حمایت می کند.
رژیم صهیونیستی روز گذشته (پنجشنبه) در واکنش به این دستاورد مهم، مذاکرات سازش را به حالت تعلیق درآورد. ضرب الاجل این مذاکرات که تابستان گذشته و پس ازسه سال وقفه با وساطت آمریکا از سر گرفته شد، در تاریخ 29 آوریل (9 اردیبهشت) به پایان خواهد رسید.
علاوه بر تعلیق مذاکرات سازش ، اعضای کابینه رژیم صهیونیستی در نشستی اضطراری تصمیم گرفتند تحریم های بیشتری علیه تشکیلات خودگردان به اجرا درآورند.
نتانیاهو اعضای جنبش حماس را ˈ تروریست ˈ نامید و گفت : مادامی که من نخست وزیر اسراییل هستم، با دولتی فلسطینی که تحت حمایت حماس باشد مذاکره نخواهم کرد.
خاورم**9156/1547
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن