تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815497451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منتقدان به دستگاه دیپلماسی کشور بسیار بدهکارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قشقاوی: منتقدان به دستگاه دیپلماسی کشور بسیار بدهکارند مشهد – ایرنا - معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: منتقدان به دستگاه دیپلماسی کشور بسیار بدهکارند زیرا تاکنون طرح و پیشنهاد سازنده ای برای پیشبرد بهتر اهداف سیاست خارجه کشور ارایه نداده اند.


به گزارش ایرنا، ˈ ˈحسن قشقاویˈ پنجشنبه شب در نشستی تخصصی تحت عنوان ˈموازنه قدرت جهان با نگاهی به تحولات روسیهˈ که در سازمان خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد، افزود: عده ای در کشور برای تحریک جوانان سرمقاله های انتقادآمیز درباره سیاست خارجی دولت منتشر می کنند.
وی بیان کرد: از سوی دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی فقط انتقاد می کنند بدون آنکه پیشنهادی برای تقویت دیپلماسی خارجی کشور ارایه دهند.
وی فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در هر موضوعی یک نقشه راه دانست و گفت: چرا زمانی که ایشان اقتصاد و فرهنگ را به عنوان شعار سال انتخاب کردند تا به الان هیچ طرحی از سوی منتقدان برای این موضوع ارایه نشده است؟ علت آن این است که منتقدین ما فقط یک سویه انتقاد می کنند و طرحی ارایه نمی دهند.
وی اظهار داشت: انتقادهای بیشماری به نتیجه مذاکرات از جانب گروه ها و جناح های مختلف می شود که بنده به هیچ وجه مخالفتی با اصل انتقاد ندارم اما انتقاد برای بهبود روند مذاکرات باید سازنده و همراه با پیشنهاد باشد.
قشقاوی با بیان اینکه متاسفانه انتقاد بدون پیشنهاد در مملکت ما رایج است، تاکید کرد: باید ذهن مردم را در زمینه ارایه پیشنهاد برای بهبود روند مذاکرات فعال کرد تا کمکی به تیم هسته ای و وزارت امور خارجه در ادامه مذاکرات نفس گیر آتی با غرب باشد.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی باید از کارکرد کاملا انتقادی خارج شده و به سمت پیشنهاد دادن گرایش یابد زیرا عرصه منافع ملی محل جدال سیاسی – جناحی نیست؛ هیچ دلیلی وجود ندارد که مشکلات دولت قبلی را به دولت فعلی نسبت دهیم.
وی بیان کرد: کشور در حال حاضر در حوزه سیاسی نیازی به مچ گیری ها و مشکل سازیهای عده ای که فقط به دنبال جنجال آفرینی و تخریب هستند و انرژی زیادی صرف انتقادات بدون پیشنهاد می کنند، ندارد.
او ادامه داد: در کشورمان موضوعات زیادی درباره سیاست خارجی وجود دارد که باید در جلسات تخصصی با حضور متخصصین درباره آن بحث و تبادل نظر شود؛ دستگاه دیپلماسی کشور نیازی به دستگیری یا مچ گیری ندارد.
وی خاطر نشان کرد: انتقاد در هر مسئله ای حد و مرزی دارد و زمانی موثر است که با پیشنهاد و نظرات سازنده همراه باشد.
معاون وزیر امور خارجه درباره مساله اوکراین گفت: گرایش ناسیونالیستی شدیدی که در اوکراین حکمفرماست مانع از اتحاد این ملت برای رسیدن به خواسته هایشان شده است.
وی افزود: این گرایش باعث شده که ساکنین غرب اوکراین به اروپا و ساکنین شرق این کشور به روسیه تمایل داشته باشند.
وی بیان کرد: عقب نشینی ˈویکتور یانکوویچˈ؛ رییس جمهور مخلوع کریمه اوکراین باعث از هم گسیختگی این ملت شد و به گفته یکی از خبرنگاران خارجی، اگر وی غیرت بشاراسد را داشت، تا آخرین لحظه از خاک کشورش دفاع می کرد.
وی با اشاره به علت شکل گیری بحران 2014 شبه جزیره کریمه در اوکراین گفت: در حقوق بین الملل برای رفراندوم کریمه و موضوع درگیری ˈجداشدن کریمه از اوکراین و جدال روسیه و غرب بر سر آنˈ دو دیدگاه وجود دارد که نخست ˈحق تعیین سرنوشتˈ و دوم ˈاحترام به تمامیت ارضیˈ است.
وی با اشاره به اینکه غربی ها زمانی که مساله ای به نفعشان تمام نشود، اصل موضوع را تغییر داده و به نوعی دیگر درباره آن قضاوت می کنند، اظهار داشت: حقوق بین الملل در مواجهه با برخورد دوگانه غرب به مثابه ˈدبل استانداردˈ یا همان ˈیک بام و دو هواستˈ.
معاون وزیر امور خارجه در ادامه سخنان خود با اشاره به احیای روابط بین منطقه ای ایران گفت: روابط با کشورهای عراق و افغانستان رو به بهبودی است که ورود سالانه دو میلیون زائر عراقی به ایران در مناسبت های مختلف مذهبی و به قدرت رسیدن دوستان ما در دو کشور مزبور گواهی بر این مدعاست.
قشقاوی اظهار امیدواری کرد روابط بین ایران با کابل و بغداد روز به روز گسترش بیشتری پیدا کرده و در نهایت بخشی اعظمی از منطقه خاورمیانه در مقابل غرب قرار گیرد.
وی با اشاره به مذاکرات تیم هسته ای ایران با گروه 1+5 گفت: راس سه ضلع مذاکرات هسته ای ایران با گروه مذکور شامل اصل مذاکره و تداوم آن، حفظ خطوط قرمز هسته ای و گشایش اقتصادی و رفع تحریم هاست.
7489/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن