تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814687747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالمندان تنکابن تجلیل شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران
سالمندان تنکابن تجلیل شدند
تنکابن - خبرگزاری مهر: مراسم تجلیل از سالمندان مرکز جامع توانبخشی سالمندان پارسایان تنکابن با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد.



 به گزارش خبرنگار مهر، مریم جمشیدی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از سالمندان مرکز جامع توانبخشی پارسایان تنکابن با گرامیداشت هفته زن و ولادت باسعادت حضرت فاطمه (س)، مقام و قداست مادر را والا دانست و گفت: در هیچ کتاب، مجله و در قالب هیچ جمله ای نمی توان مقام و منزلت مادر را بیان کرد.

جمشیدی خطاب به سالمندان مرکز توانبخشی پارسایان تنکابن ابراز داشت: شما روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتید و مادرانی هستید که بی توقع به فرزندان خود عشق ورزیدید.

وی با بیان اینکه سالمندان کوله باری از تجربه و کانون عشق هستند تصریح کرد: درهیچ دانشگاه و دانشکده ای  نمی توان این درس ها را یاد گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به حضور کمرنگ پدر بزرگ و مادربزرگ در خانواده ها در قالب مهمان  اشاره کرد و بیان داشت: امروزه خانه های بزرگ بی آرامش، سفره های رنگی با غذای ناسالم، رختخوابهای زیبا بدون خواب راحت  وآسوده و ماشین های لوکس سرشار از جدال و نارضایتی هستند که این موارد همه گیر هم  نیست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در ادامه با تاکید بر اینکه امروز استان مازندران آن استان دلچسبی نیست که این همه اصالت داشت ادامه داد: مازندران در دهه 30 و 40 از لحاظ تکنولوژی ، معماری جغرافیای فیزیکی پائین تر بود ولی جغرافیای ذهن مردم پاک تر بود و مردم برای یکدیگر ارزش بیشتری قائل بودند.

وی افزود: فرهنگی که امروز در خانواده ها آمده و آرام آرام رخنه کرد و اکنون عادی شد بایستی کم کم هم از بین برود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه چه کسی گفته پیشرفت با صله رحم منافات دارد و با انتقاد از اینکه چرا فرزندان بفرمائید شام های خارج از کشور را می بینند  گفت: این در حالی است که  در زندگی شخصی خود صله رحمی را تجربه نکرده است.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با ابراز خرسندی از اینکه مرکز جامع توانبخشی سالمندان تنکابن جز مراکز خوبی است که برنامه های آن موجب شادمانی سالمندان می شود و در برهه  ای از زمان که فرزندان بزرگ می شوند نیاز سالمندان به آموزش و برنامه های شاد و مفرح با وجود این مراکز برطرف خواهد شد.

پریسا مسلمی مسئول فنی مرکز جامع توانبخشی سالمندان پارسایان نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت:  سالمندی پدیده ای طبیعی است که به مرور زمان با تغییرات فیزیولوژیک همراه است.

مسئول فنی مرکز جامع توانبخشی سالمندان پارسایان تنکابن،  بیان داشت: از سالمندی نمی توان پیشگیری کرد ولی می توان با تغییر و اصلاح شیوه زندگی سلامت جسمی و روحی خود را برای سالمندی حفظ کرد.

مسلمی با اشاره به اهمیت جایگاه سالمندان در زندگی ونقش آنها در مستحکم کردن کانون خانواده از لحاظ عاطفی ، اجتماعی ابراز گفت: مرکز جامع توانبخشی پارسایان در بهمن 1387 با هدف یاری به سالمندان برای توانمند  کردن آنها افتتاح شد.

وی یادآور شد: به دلیل نگرش جامعه به مراکز نگهداری سالمندان به مدت یکسال پذیرشی نداشت که  با  حمایتهای دلسوزانه مسولان بهزیستی استان و شهرستان وتلاشهای مستمر موسسین و پرسنل مرکز در راستای اطلاع رسانی به مردم در شهریور 1388به صورت فعال در آمد که در حال حاضر 120نفر از خدمات آن بهره مند می شوند .

مسئول فنی مرکز جامع توانبخشی سالمندان پارسایان تنکابن ادامه داد: مرکز پارسایان متشکل از کادر : پزشکی ، فیزیوتراپی ، روانشناسی ، پرستاری ، بهداشتی ، تربیت بدنی و ...  می باشد که تاکنون  خدمات قابل توجهی در قالب اردوهای زیارتی ، سیاحتی ، جشن تولدها ، مراسم مذهبی ، قرائت قرآن کلاسهای آموزشی ، ورزش ، هنری واستخر  برگزار نموده است.

همچنین در این مراسم مادر سه شهید شهرستان تنکابن خانم ابراهیمی با تبریک ولادت سراسر نور خانم زهرای اطهر و گرامیداشت مقام زن و روز مادر  و ضمن ابراز خرسندی  از حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در مراسم تجلیل از سالمندان مرکز جامع توانبخشی اظهار داشت: با توجه به اینکه سالمندان در سنین بالا هستیم و از اینکه ما را درک می کنید تشکر می کنم و خوشحال هستم از اینکه امروز در جمع ما حاضرید .
 


۱۳۹۳/۲/۴ - ۱۱:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن