تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806433981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوی دولت: همه اقساط درآمدهای ارزی نفتی محدود شده آزاد شده‌‌‌اند /تشکیل تیمی برای بررسی وقایع اوین


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
سخنگوی دولت: همه اقساط درآمدهای ارزی نفتی محدود شده آزاد شده‌‌‌اند /تشکیل تیمی برای بررسی وقایع اوین

سخنگوی دولت: همه اقساط درآمدهای ارزی نفتی محدود شده آزاد شده‌‌‌اند /تشکیل تیمی برای بررسی وقایع اوین
سخنگوی دولت ضمن قدردانی از تمامی دو میلیون و 400 هزار نفر که از دریافت یارانه انصراف دادند، گفت: آنان با انصراف خود هزار و 200 میلیارد تومان منبع مالی در اختیار دولت قرار دادند تا از این امکانات برای ارتقای بخش های تولید، حمل و نقل عمومی، بهداشت و درمان و کمک به اقشار کم درآمد استفاده شود. به گزارش نامه نیوز، «محمد باقر نوبخت» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در نشستی با خبرنگاران افزود: هر چند در روزهای نخست، تعداد افرادی که برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده بودند به بیش از 10 درصد رسیده بود و پیش بینی می شد که هفت تا هشت میلیون نفر از دریافت انصراف دهند، به تشخیص خانوارها تعداد دو میلیون و 400 هزار نفر در مرحله دوم ثبت نام از دریافت یارانه انصراف دادند.

وی یادآور شد: 73 میلیون نفر نیز در این مرحله برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند.

سخنگوی دولت از تمامی دو میلیون و 400 هزار نفر که از دریافت یارانه انصراف دادند قدردانی کرد و گفت: آنان با انصراف خود هزار و 200 میلیارد تومان منبع مالی در اختیار دولت قرار دادند تا از این امکانات برای بخش های تولید، حمل و نقل عمومی، بهداشت و درمان و کمک به اقشار کم درآمد استفاده شود.

نوبخت با تاکید بر این که دولت مصمم است در سال 1393 نرخ تورم را کاهش دهد، گفت: از این جهت همانطور که به دفعات از سوی مسوولان دولتی به ویژه رییس جمهوری اعلام شد، افزایش قیمت حامل های انرژی رشدی بسیار محدود و کند خواهد داشت که از سوی وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در زمان اجرا اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما منابع در اختیار را برای پرداخت 5 هزار و 400 میلیارد تومان در بخش های تولید، اشتغال، حمل و نقل عمومی و 4 هزار و 800 میلیارد تومان را برای بیمه، بهداشت و درمان و ارزان کردن هزینه های درمانی و 2 هزار و 400 میلیارد تومان را نیز برای امنیت غذایی تخصیص می دهیم که به صورت کالا و مواد غذایی در اختیار اقشار خاص و کم درآمد که تعریف می شود، قرار گیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین به افرادی که ثبت نام کرده اند، همچون ماه نخست امسال 45 هزار و 500 تومان به ازای هر فرد پرداخت می شود.

نوبخت اظهار داشت: خانوارهایی که از دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند از امتیاز همیاری با دولت برخوردار خواهند شد و این بخش از مردم به جای دریافت کمک های نقدی، به شکل های دیگر از تسهیلات خاصی برخوردار می شوند.

وی اظهار امیدواری کرد با اقدامات انجام شده، کاستی های مرحله اول که شامل کسری بودجه برای پرداخت یارانه و پرداخت به همه خانوارها اعم از متقاضی و غیر متقاضی بود، برطرف شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تصریح کرد: در این مرحله به اقشار کم درآمد توجه می شود و برخلاف مرحله اول با رقمی که در اختیار دولت از این محل قرار می گیرد به بهداشت، درمان، تولید و اشتغال توجه کافی و مناسب خواهد شد.

نوبخت اظهار امیدواری کرد: با این اقدام پرونده مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بسته شود و دولت بتواند کار اجرایی را آغاز کند تا مردم خوب و شریف ایران از منافع و فواید آن استفاده کنند.



** حدود 73 میلیون نفر ثبت نام یارانه

وی همچنین گفت: خانوارها این اختیار را داشتند که در این مرحله یا دریافت رایانه های نقدی را همچنان ترجیح دهند یا به نفع برنامه های دولتی، انصراف دهند.

نوبخت افزود: طبیعی است که هر چه تشخیص بر انصراف بیشتر بود، منابع بیشتری در اختیار دولت قرار می گرفت، اما تشخیص مردم برای ما محترم است.

وی ادامه داد: ما خود را خادم مردم و مجری نظرات آنان می دانیم و نمی توانیم برای مردم تعیین تکلیف کنیم که شما حتما باید انصراف دهید تا ما منابع بیشتری داشته باشیم البته همه منابعی که از این محل به دست می آید را به کل جامعه باز می گرداندیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: هرچه انصراف از دریافت یارانه افزایش می یافت، دولت می توانست منابع بیشتری حاصل کند. برای برخی خانواده های ایرانی مشکل بود که طی سال ها این منبع را در سبد درآمدی خود داشتند، حذف کنند، از این جهت برای این نظر مردم احترام قائل هستیم.

سخنگوی دولت با تشکر از کسانی که از دریافت یارانه ها انصراف داده اند، گفت: ما با واقعیت هایی که وجود دارد می توانیم نسبت به اجرای نظرات مردم و قانون عمل کنیم.



** متقاضیان یارانه همچون گذشته یارانه می گیرند

نوبخت با بیان این که مشکل ما با این ثبت نام حل شده است، گفت: راه روشن است، عده ای اعلام کرده اند که هم چنان می خواهند یارانه نقدی استفاده کنند که ما هم طبق روال قبلی یارانه را در اختیار آن ها قرار می دهیم و آن منابع را هم که از قبل انصراف از دریافت یارانه به دست آمده است را در جهت خدمات عمومی استفاده خواهیم کرد.



** اقساط 4.2 میلیارد دلاری بر اساس توافق آزاد شده است

سخنگوی دولت ادامه داد: صرف نظر از این که عده ای در جهت نوعی التهاب افکنی تلاش دارند، در این مرحله که نیاز به آرامش دارد همانگونه که در تمامی مصاحبه های قبلی استدعا کردم این موضوعی بسیار حساس است و به نوعی همه جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می دهد، این ثبات و آرامش را به هم نزنید.

نوبخت یادآور شد: عده ای شاید تصور می کردند که عدم انتخاب گزینه دوم یعنی به نفع فعالیت های عمومی و اجتماعی کنار رفتن و اعلام انصراف دادن، نوعی امکان بهره برداری سیاسی نسبت به اقتصاد، فرآیند و سیاست های دولت تلقی شود، اما باید بپذیریم که دولت با درک واقعیت ها باید نرخ تورم را تا پایان سال جاری به زیر 25 درصد برسانیم.

وی اظهار داشت: اگر اندکی از این محل که همه آن ها محاسبه شده است از محل افزایش قیمت حامل های انرژی را بسیار با رشد ملایم انجام می دهیم، بنابر این تورم ناشی از آن خیلی محدود است.

سخنگوی دولت ادامه داد: همانطور که در 6ماهه دوم سال 92 شاهد کاهش قابل توجه نرخ تورم بودید، تعادل بودجه ای و سیاست های پولی را به گونه ای پیش خواهیم برد که

تا پایان امسال با وجود افزایش چند درصدی قیمت حامل های انرژی نرخ تورم در پایان سال به کمتر 25 درصد برسد.

نوبخت اطمینان داد که در چند روز آینده با مشخص شدن این رقم و با فعالیت های بسیار درستی که بخش ارزی در بانک مرکزی انجام می دهد مجددا ثبات به اقتصاد ایران بازگردد.

وی افزود: برخی ها تلاش کردند این مطلب را ترویج کنند که 4.2 میلیارد دلاری که طبق توافق ژنو آزاد شد، آزاد نشده است و ما امکان استفاده از آن را نداریم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: همانطور که اعلام شد، تمام آن چه که طبق توافق وعده داده شده بود، انجام شده و این که چگونه از این منابع استفاده کنیم به صورت نقدی یا استفاده برای برخی از کالاها، این قدرت انتخاب ما است.

نوبخت خاطر نشان کرد: ما حساب هایی داریم که می توانیم برای واردات هر نوع کالای ضروری همچون کالاهای اساسی و دارو استفاده کنیم، ضرورتی ندارد که این 4.2 میلیارد دلار که تا کنون اقساط آن طبق توافق آزاد شد، حتما از آن استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: عده ای تلاش می کنند بگویند که چون شما برای واردات از آن استفاده نکردید، پس این منابع قابلیت استفاده را ندارد.

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تصریح کرد: این یک سخن نادرستی است و در خوشبینانه ترین شرایط اطلاعات آنها ناکافی است و در وضعی دیگر نوعی ناموفق نشان دادن توافق ژنو است که با اعلام وصول نشدن و عدم دریافت به دنبال مخدوش کردن کلیات آن هستند.

نوبخت تصریح کرد: همه اقساط را طبق توافق ژنو آزاد کرده اند و نحوه استفاده با ما است. شاید ایده آل این باشد که روش غیر معمولی که در جامعه وجود دارد حتما به صورت نقدی وارد کنیم وگرنه در این که حواله صادر شود تا ازاین مبالغ برای واردات استفاده شود ما برای دیگر حساب ها مشکلی نداریم.

وی با تاکید بر این که قدرت انتخاب با ما است، به همه اطمینان داد که این اقساط طبق توافق ژنو آزاده شده است.

سخنگوی دولت یادآور شد: عده ای همین فضا را در کنار مبهم بودن شرایط قیمت حامل های انرژی که اندکی روی بورس هم اثر گذاشت، تلاش کردند تا یک وضعیت عدم ثبات اقتصادی توصیف کنند که انشاء الله خیلی زود این ثبات بازخواهد گشت.

نوبخت در بخش دیگری از این نشست خبری، در برابر پرسش خبرنگار ایسنا درباره اتفاقات اخیر مربوط به بند 350 زندان اوین، از تشکیل تیمی برای بررسی این مسأله خبر داد و گفت: تیمی از سوی دولت برای بررسی وقایع اخیر زندان اوین تشکیل شده است که پس از انجام بررسی‌های لازم، گزارش مربوطه را منتشر خواهیم کرد.





1393/2/3





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن