تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798764266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جانشین عقیدتی سیاسی ارتش: قرنی شهید حفظ یکپارچگی ایران بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جانشین عقیدتی سیاسی ارتش: قرنی شهید حفظ یکپارچگی ایران بود قم - ایرنا - جانشین عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: سپهبد ˈمحمد ولی قرنیˈ نخستین رییس ستاد مشترک ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شهید حفظ یکپارچگی ایران اسلامی بود.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈعباس محمد حسنیˈ روز چهارشنبه درآیین سی و پنجمین سالگرد شهادت شهید قرنی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار کرد: این شهید درغائله کردستان مقابل ضد انقلاب ایستاد و از تجزیه ایران جلوگیری کرد.
وی با اشاره به نقش شهید قرنی در خنثی کردن توطئه ضد انقلاب در کردستان خاطرنشان کرد: این امر سبب شد تا ضد انقلاب کینه قرنی را به دل بگیرد و ناجوانمردانه او را در منزل و مقابل خانواده اش به شهادت برساند.
وی تاکید کرد: شهید قرنی در مدت 43 روز ریاست خود در ستاد مشترک ارتش خدمات بسیاری را برای میهن اسلامی انجام داد.
حسنی با بیان اینکه نام، یاد، راه، مکتب و اندیشه شهیدان همیشه زنده است، تصریح کرد: شهید قرنی با شهادت، سعادت خویش را جاودانه کرد و شهدا هرگز فراموش نمی شوند.
وی از شهید قرنی بعنوان یکی از پرچمداران پرافتخار نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: عَلَم مجاهدت او همیشه برافراشته خواهد ماند.
وی با اشاره به اینکه این شهید دو بار در زمان رژیم ستمشاهی پهلوی و هر بار به مدت سه سال به زندان افتاد، گفت: در مرتبه دوم دستگیری هنگامی که از او خواستند که از شاه طلب عفو کند، پاسخ او این بود ˈهیات منه الذله.ˈ
حسنی خواستار آن شد که نسل جوان با دقت، وسواس و حساسیت زندگی چنین شهیدانی را مورد مطالعه قرار دهند.
وی با بیان اینکه شهیدان آموزگاران مبارزه با استکبار جهانی هستند، افزود: مبارزه با فساد و وابستگان به اجانب یک مکتب است و این مکتب باید برای همیشه مورد دقت و توجه نسل نو باشد.
وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی عده ای از سران ارتش وابسته به بیگانگان بودند، گفت: بدنه ارتش مومن، متدین، مردمی، میهن دوست و عاشق اسلام، مرجعیت و امام راحل (ره) بود از اینرو به فرمان امام خمینی (ره) پادگان ها را رها کردند و به مردم پیوستند.
حسنی با اشاره به نَسَب خانوادگی این شهید گفت: شهید قرنی از نوادگان ˈاویس قرنیˈ از دوستداران پیامبر اسلام (ص) و از یاران امام علی (ع) بود.
همچنین در این مراسم یکی از همرزمان شهید قرنی خاطراتی را از این شهید بیان کرد و نیز یکی از مداحان اهل بیت(ع) به اجرای برنامه پرداخت.
این مراسم با حضور نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران (نیروهای هوایی، دریایی، زمینی و پدافند)، سازمان عقیدتی سیاسی و سازمان حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح استان های قم و تهران برگزار شد.
در این آیین تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، سرهنگ ˈکریم فرشبافˈ فرمانده حفاظت اطلاعات دژبان آجا، سرهنگ ˈحمید هرویˈ جانشین دژبان آجا، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم و جمعی از مسوولان استان قم و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
این مراسم از سوی روابط عمومی دژبان آجا (ارتش جمهوری اسلامی ایران) برگزار شد.
رییس عقیدتی سیاسی دژبان کل ارتش در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند؛ زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از خود شهادت نیست.
حجت الاسلام و المسلمین ˈیعقوبعلی سلیمانی تبارˈ اظهار کرد: ترویج فرهنگ شهادت در جامعه موجب بیمه شدن جامعه در مقابل تهدیدات می شود.
وی از شهید قرنی بعنوان ˈحُر انقلابˈ نام برد و گفت: این مراسم هر سال برگزار می شود که امسال استقبال خوبی از سوی مسوولان استان قم از این مراسم شد.
سلیمانی تبار اعلام کرد: پیشنهاد شده است تا یکی از میدان های شهر قم به نام شهید قرنی نامگذاری شود.

* شهید قرنی، اولین شهید ترور بود
دبیر ستاد مراسم بزرگداشت روز ارتش در استان قم نیز در حاشیه این مراسم با گرامیداشت یاد 48 هزار شهید ارتش و شش هزار شهید استان قم به خبرنگاران گفت: شهید سپهبد قرنی یار وفادار امام خمینی (ره) و از مبارزان انقلابی بود.
سرهنگ ˈاحمد حسینیˈ اظهار کرد: شهید قرنی قاطعانه با دموکرات، کومُلِه و عوامل ایجاد ناامنی در کردستان و همچنین منافقان مقابله کرد.
وی گفت: قرنی، اولین شهید ترور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که امام راحل (ره) نیز در مراسم تشییع جنازه وی شرکت کردند.

* گلباران مزار شهید قرنی
پس از پایان آیین بزرگداشت شهید قرنی، نیروهای مسلح حاضر در مراسم با حضور در مزار این شهید در یکی از حجره های صحن امام رضا (ع) حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضمن ادای احترام، عطرافشانی و گلباران آرامگاه این شهید، بار دیگر بر پیروی از راه شهیدان تاکید و با آرمان های امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهیدان تجدید پیمان کردند.
شهید سپهبد ˈمحمد ولی قرنیˈ در سال 1292 ه. ش در تهران به دنیا آمد. وی در سال 1311 ه. ش با درجه ستوان دومی در رشته توپخانه از دانشکده افسری ارتش (مدسه صاحب منصبی) فارغ التحصیل شد.
وی پیش از انقلاب اسلامی مسوولیت هایی همچون؛ معاونت ستاد ارتش، فرمانده تیپپ مستقل رشت (گیلان) و ریاست رکن دوم ستاد ارتش را برعهده داشت.
وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در 23 بهمن 1357 ه. ش بعنوان نخستین رییس ستاد مشترک ارتش منصوب شد و همچنین عضو شورای انقلاب نیز بود.
عمده تلاش این شهید در زمان کوتاه تصدی ریاست کل ارتش مقابله جدی با اقدامات خرابکارانه گروهک های وابسته و دشمنان انقلاب اسلامی در ˈغائله کردستانˈ بود که مانع از تجزیه بخشی از ایران اسلامی شد.
وی در سوم اردیبهشت 1358 ه. ش در منزلش در تهران توسط گروهک تروریستی ˈفرقانˈ به شهادت رسید. ک/4
7406/ 550/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن