تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805158270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سپاه درعرصه های دفاعی، امنیتی و فرهنگی ، سیاسی کارنامه درخشانی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء استان تهران: سپاه درعرصه های دفاعی، امنیتی و فرهنگی ، سیاسی کارنامه درخشانی دارد شهرری- ایرنا- فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء استان تهران گفت: سپاه پاسداران درعرصه های دفاعی، امنیتی و فرهنگی ، سیاسی کارنامه درخشانی دارد


سردار پاسدار ˈعلی نصیریˈ روز چهارشنبه بمناسبت تاسیس سپاه پاسداران و چهارمین سالگرد تاسیس سپاه حضرت سیدالشهداء استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: سپاه درعرصه های دفاعی، امنیتی، فرهنگی و سیاسی توانسته در این چند سال به ایفای نقش پرداخته و تاکنون نیز سربلند از امتحانات بیرون آمده است.
وی با اشاره به اینکه این مجموعه خدوم رکن پرقدرت انقلاب و بازوی توانمند نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: از بدو تشکیل سپاه به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی، سپاه ضامن بقای نظام بوده و این نهاد در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی نقش اساسی و کلیدی دارد.
***مردم نقش اصلی را در حفظ و صیانت از انقلاب برعهده دارند
سردار نصیری با اشاره به تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های جهان، خاطر نشان کرد: جنس انقلاب اسلامی ایران با این انقلاب ها متفاوت است زیرا انقلاب اسلامی مبتنی بر مبنای احکام نورانی اسلام تاسیس شده است.
نصیری تاکید کرد: امام (ره) در سال 42 در سخنانی از علمای اسلام می خواهند تا به داد دین اسلام برسند نه به داد غذا یا نان مردم و این نشانه این است که انقلاب اسلامی ایران در مسیر دین شکل گرفته است.
وی با اشاره به اینکه رهبری امام و حضور مردم از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی ایران است، تاکید کرد: حضور مردم در این انقلاب به شکلی است که حتی بعد از انقلاب هم حفظ و صیانت از انقلاب به عهده مردم است و مردم نقش اصلی را در آن ایفا می کنند.
وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی علیه ایران در حالی شکل گرفت که ایران در معادلات جهانی آن زمان نقش چندانی نداشت و دشمن حرکت نظامی خود را به شکلی طراحی کرده بود که ظرف یک هفته به نقاط استراتژیک ایران دست یابد، گفت: ملت ایران با رهبری امام (ره) و حضور رزمندگان جان برکفی که دغدغه آن ها تنها اسلام، انقلاب و امام بود، در برابر این دشمن مسلح ایستادند و این نشان داد که انقلاب اسلامی ایران همواره از جنس مردم است و مردم خود از آن صیانت می کنند.
وی با بیان اینکه تحولاتی که امروز در کشور وجود دارد و جایگاهی که انقلاب اسلامی ایران به آن دست یافته است به برکت امام و شهدای که این ایام به نام آنهاست، ادامه داد: امروز ضعف دنیای کفر را در برابر انقلاب اسلامی ایران را می بینید به شکلی که هر نقشه ای که در نهان خود علیه ایران برنامه ریزی می کنند به راحتی برملا می شود و امروز پس از گذشت 35 سال با پشت سر گذاشتن بدترین شرایط در منطقه و جهان، ایران حرف برای گفتن دارد.
وی با بیان اینکه راهیان نور امروز برای انتقال پیام نسلی که آن ایام را پشت سرگذاشته و تجربه هایی را در اختیار گرفته اند، به نسل جدید است، تصریح کرد: مهمترین مسئله امروز این است که نسل امروز به نسل گذشته گره بخورد و به برکت وجود جوان هایی مثل شما این امر امکان پذیر است.
*** سپاه پاسداران در عرصه های مختلف کشور نقش مهمی را داشته است
این فرمانده سال های دفاع مقدس ادامه داد: علاوه بر دوران دفاع مقدس که رشادت ها و فداکاری های سپاهیان موجب سرافرازی ایران اسلامی شد، فعالیت های این مجموعه خدوم در سال های پس از جنگ تحمیلی نیز در سرنوشت کشور بسیار موثر و مهم تعیین کننده بوده است.
وی اضافه کرد: فعالیت های اقتصادی، سازندگی، فرهنگی و ارایه خدمات مختلف بهداشتی و درمانی سپاه و بسیج طی سال های اخیر در توسعه کشور بسیار مهم بوده است.
نصیری با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی انقلابی با سوابق بسیار روشن است، رسالت اصلی این نهاد را پاسداری و حراست از دستاوردهای انقلاب و نظام در زمینه های گوناگون عنوان کرد.
نصیری نیروهای سپاه و بسیج را سرمایه هایی ارزشمند برای کشور عنوان کرد و افزود: این نیرو برای دفاع از کیان و ارزش های انقلاب بسیاری ضروری محسوب می شود و تا کنون توانسته است در دفاع از کیان اسلامی و ارزش ها آن حضوری بسیار مثبت داشته باشد.
وی ادامه داد: سپاه از زمان تشکیل تا کنون در عرصه های مختلف حضوری آگاهانه داشته است و توانست در کمترین زمان جای خود را در پیش مردم باز کند.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء استان تهران تصریح کرد: امروز این نیرو علاوه بر وظایف ذاتی خود در عرصه های سازندگی و عمرانی کشور به خوبی نقش آفرینی می کند و در بسیاری از صحنه ها از جمله صحنه سازندگی کارنامه درخشانی داشته است.
نصیری یکی از مهم ترین وظایف امروز سپاه را مقابله با جنگ نرم عنوان کرد و گفت: امروز دشمن با راه اندازی جنگ نرم در نظر دارد تا اهداف شوم و دیرینه خود را در کشور پیاده کند لذا با تهاجمات فرهنگی و ترویج فرهنگ غلط خود در بین نسل امروز می خواهد به اهدافش نزدیک شود.
وی افزود: برای مقابله با این جنگ دشمنان نیز باید آگاهانه و مقتدارانه عمل کرد و نوجوانان و جوانان را نسبت به این اقدامات شوم دشمنان آگاه کرد.
سردار نصیری تصریح کرد: اجرای برنامه های فرهنگی و نشست های فرهنگی با حضور متولیان امر فرهنگ و نوجوانان و جوانان می تواند گامی اساسی در جهت مقابله با جنگ نرم دشمنان باشد.
*** امروز سپاه ، نقش مهمی در توسعه و سازندگی کشور دارد
وی با بیان این که بسیج، نقش بی بدیلی در توسعه و سازندگی کشور دارد، اظهار داشت: امروز حضور بسیج در عرصه های تخصصی یادآور بسیج نیروهای داوطلب در جبهه دفاع مقدس است و قطعا این حضور برای توسعه و سازندگی کشور موثر خواهد بود.
سردار نصیری با بیان این که استکبار جهانی تمام همت خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی برداشته خاطر نشان کرد: اگر در زمان جنگ، حضور در جبهه برای کسانی که امکان جهاد داشتند واجب بود در شرایط موجود هم هرکس بتواند با تخصص و توانمندی های خود دولت و نظام را در گذر از این مقطع یاری کند باید در صحنه حضور یابد.
وی با اشاره به این که در دفاع مقدس، جنگ در عرصه نظامی و بر روی خاک بود، اما امروز در تمام بخش ها مورد هجمه قرار گرفته ایم، گفت: دشمن از تمام جهات فرهنگی، اجتماعی و به ویژه صنعتی و اقتصادی رویاروی انقلاب اسلامی ایستاده که لازمه گذر از این شرایط و مقابله با دشمن، استفاده از سربازان امروز یا همان متخصصان و اهل فن است.
وی با بیان این که بسیج، کلمه مقدسی است و هر زمان که انقلاب اسلامی با مشکل مواجه شده بسیج با حضور خود به حل مشکل کرده، افزود: در زمان جنگ، تا قبل از تشکیل بسیج، سازماندهی نیروهای داوطلب با مشکل مواجه بود اما تشکیل بسیج، نیروی انسانی سپاه را به معنی واقعی پشتیبانی و سازماندهی کرد.
نصیری با بیان این که امروز هم بسیج نقش بارزی در عرصه های توسعه دارد، ادامه داد: سازمان های تخصصی بسیج می توانند در مقابل هجمه های دشمنان در مسایل مختلف راهگشا باشند.
نصیری با بیان این که در مقاطع مختلف انقلاب، بحران ها به فرصت تبدیل شده، اظهار داشت : قدرت دفاعی ما در زمان جنگ تشکیل شد و امروز هم حضور بسیج در عرصه های تخصصی می تواند به افزایش توانمندی های کشور منجر شود.
وی با بیان این که بسیج در همه فعالیت های خود بی ادعا حرکت کرده، افزود: استفاده از توان بسیج، وظیفه ماست و مطمئنا هم فکری و مشاوره جامعه بسیج در بحث های تخصصی امکان بزرگی برای مدیریت اجرایی استان فراهم خواهد کرد.
نصیری افزود: بسیج از یادگاران ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) است که صدور فرمان تشکیل بسیج، بیانگر عمق آینده نگری و اندیشه متعالی بنیانگذار انقلاب بوده که با مجاهدت بی نظیر، امروز این نهضت عظیم با تفکر بسیجی به ثمر رسیده است.
وی افزودامام راحل به خوبی می دانست راهی که در پیش گرفته است راه قرآن، عظمت ارزش های اسلامی و انسانی و صراط مستقیم، راه پرپیچ و خم و بیمناکی است که دشمنان از هرسو به آن حمله ور شده و سعی می کند در مسیر آرمانی اسلام و قرآن تزلزلی ایجاد کند که باید در این مسیر انسان های مخلص و خداجویی باشند تا با دفاع از مسیر حق با دشمنان اسلام مبارزه کنند.
نصیری گفت: در چنین حال و هوایی بود که فرمان تاریخی امام مبنی بر تشکیل بسیج به عنوان نیروی مخلص و معتقد به ارزش ها صادر شد تا این مجموعه فاخر شکل بگیرد و در 34 سال نیز بسیجیان امتحان خود را در عرصه های مختلف به شایستگی پس داده اند.
وی با برشمردن ویژگی های بسیج بیان کرد: همان گونه که اما راحل در نهضت عظیم خود به صفا و اخلاص آراسته بود سربازان و بسیجیان آن حضرت نیز به چنین شاخصه هایی مزین شدند تا به خوبی فهمیده شود که تشکیل بسیج نه یک فرمان و دستور ظاهری بلکه اعتقاد قلبی امام عظیم الشأن بوده است.
نصیری تصریح کرد: همه سخنان و فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در مورد بسیج و متعالی بودن این تفکر بی نظیر بیانگر آن است که هیچ نهادی به اندازه بسیج در این 34 سال انقلاب، کارکرد دفاع از ارزش ها و مبانی انقلاب نداشته چرا که به هر عرصه ای وارد شویم و نظام اسلامی در آن عرصه افتخار آفرینی کند حضور بسیج مشهود و معلوم است.
وی ادامه داد: همه افتخارات نظام و دستاوردهای ارزشمند آن را مرهون تفکر بسیجی بیان کرد و افزود: هرچه زمان می گذرد نیاز کشور به تفکر بسیجی را در عرصه های دفاعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره شاهد هستیم.
نصیری تصریح کرد: : در عرصه اقتصاد مقاومتی و تحریم و جنگ اقتصادی دشمنان که به شکل ظالمانه علیه انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است تنها با تکیه بر تفکر بسیجی و حول محور مبانی اقتصاد مقاومتی می توانیم کشور را از خطرات و آسیب های این حوزه در امان نگه داریم.
وی با اشاره به اینکه امروز سپاه بازوی پرتوان ولایت فقیه در امر اداره حکومت است، گفت: مهم این است که ما باید بدانیم اداره حکومت و جایگاه ویژه سپاه پاسداران در نظام اسلامی جایگاه ویژه ای است که آن جایگاه باید رعایت شود.
نصیری تاکید کرد: سپاه هم باید مورد احترام باشد و هم کسانی که در این نظام مشغول کار هستند بدانند که تعامل با سپاه یک اصل اجتناب ناپذیر برای همه است.
وی افزود: امروز که کشور ما آرام است و امنیت دارد از برکت ولی فقیه و وجود سپاه پاسداران است.
این مقام مسئول با بیان اینکه امام(ره) فرمود اگر سپاه نبود کشور هم نبود، عنوان کرد: اگر سپاه در هشت سال دفاع مقدس با اقتدار و زحمات فراوان و تحمل صبورانه مشکلات وجود نداشت معلوم نبود سرنوشت کشور ما چه می شد.
نصیری خاطرنشان کرد: یکی از دلایل هجمه های استکبار به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نقش آفرینی سپاه در صیانت و حفاظت از انقلاب است.
این فرمانده تاکید کرد: برنامه ها و طرح های دشمن برای براندازی انقلاب اسلامی با وجود سپاه ناکام و ابتر می ماند و به همین دلیل در تلاش است تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از وظیفه اصلی و رسالت مهمی که دارد، یعنی حفظ و صیانت از ارزش های انقلاب دست بردارد.
نصیری به نقش ولایت فقیه در نظام اسلامی اشاره کرد وافزود: آن چیزی که انقلاب را بالنده و با نشاط به پیش می برد اصل ولایت مطلقه فقیه است و لذا برای تداوم این نشاط و بالندگی باید رهنمودهای ارزنده مقام معظم رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه جایگاه رفیع ولایت فقیه چون خاری در چشم پلیدان و دشمنان نظام است، افزود: ولایت فقیه جهت نمای مسیر الهی نظام، ضامن تداوم و سلامت راه و راهنمای آگاه، بصیر و دلسوز امت اسلامی است.
نصیری ادامه داد: گفت: فعالیت سپاه در عرصه های اقتصادی و سازندگی، جهادی است و تنها با هدف کمک به مردم در زمینه های محرومیت زدایی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: سپاه بر اساس این وظیفه ذاتی در هر زمان و مکان که نیاز باشد در راستای حراست و حفاظت از دستاوردهای نظام ورود پیدا کرده و تذکر لازم را می دهد.
نصیری با بیان اینکه جذب، آموزش و اعزام نیروهای مردمی در قالب بسیج در زمان جنگ تحمیلی از دیگر اقدامات محوری و ماندگار سپاه بود، افزود: در حقیقت عمق راهبردی ایران در جنگ تحمیلی همین مردم بودند که با آموزش و سازماندهی که از طریق سپاه انجام گرفت در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادند.
وی تصریح کرد: سپاه در بحث سازندگی نیز پرچمدار و ورود سپاه به بحث سازندگی، مردم داری و مردم یاری و برخورد با گروهک های ضدانقلاب با استفاده از تجربه دوران دفاع مقدس، امروز با گستردگی بیشتری در کردستان دنبال می شود.
نصیری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: بسیج امروز یک مجموعه نظامی صرف نیست بلکه اعضای آن کسانی هستند که قلبشان برای انقلاب می تپد و باید از این ظرفیت های با ارزش در زمینه های مختلف برای شکوفایی کشور استفاده کنیم و نخبگان نیز نقطه نظرات خود را برای پربارتر شدن این مجموعه ارائه کنند تا به یک جمع بندی خوب برسیم.
وی خاطرنشان کرد: این ارگان انقلابی به منظور تحقق وظیفه خود در زمینه پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی، با بحران هایی که ارزش های نظام را تهدید کند، مقابله خواهد کرد.
به گفته وی، ورود سپاه به بحث سازندگی و محرومیت زدایی نیز از جمله اقدامات این نهاد انقلابی به منظور حراست و حفاظت از نظام و ارزش های آن بود و گرنه سپاه هیچ اصراری به فعالیت در این حوزه ندارد.
وی تصریح کرد: سپاه با مشارکت در برنامه ها و صحنه های حساس و سرنوشت ساز کشور پرورش یافته و آبدیده شده است به نحوی که کارنامه آن در بحث مبارزه با گروهک های ضد انقلاب دست نشانده و عصاره حکومت ظلم در مناطق مختلف کشور روشن است.
1724/687
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن