تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804754959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامزدی « سمیرجعجع» پرونده های تروریستی او را دوباره گشود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نامزدی « سمیرجعجع» پرونده های تروریستی او را دوباره گشود بیروت - ایرنا – نامزدی « سمیر جعجع» در انتخابات ریاست جمهوری لبنان پرونده های تروریستی او را دوباره گشود و خاطره های تلخی را در اذهان مردم این کشور زنده کرد و حتی شهر طرابلس پایتخت شمالی لبنان و پایگاه اصلی گروه 14 مارس هم نتوانست سکوت کند.


به گزارش ایرنا، ناظران معتقدند که جعجع بدنبال پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نیست و او بیشتر درصدد است تا بار دیگر با پذیرش نامزدی او در این انتخابات « عفو» شود.
برخی منابع رسانه ای لبنان روز چهارشنبه نوشتند که با اعتراضات مردم طرابلس به نامزدی جعجع، « چرت» اعضای گروه 14 مارس که در لبنان به مخالفان مقاومت معروف هستند و تصور می کردند مردم بعداز 27 سال اقدامات تروریستی رییس حزب نیروهای لبنانی را فراموش کرده اند، پراند.
مردم طرابلس سئوالات زیادی را از 28 نماینده شهرهای شمالی لبنان بویژه طرابلس که اکثرا وابسته به گروه 14 مارس هستند در خصوص نامزدی جعجع و علت حمایت از او مطرح کرده اند اما پاسخی شفاف دریافت نکرده اند.
از میان نمایندگان شمال لبنان در مجلس « احمد کرامی» به علت ترور پسر عمویش بدست جعجع و « محمد کباره» که سال 2005 حاضر نشد قانون عفو جعجع را امضا کند، با نامزدی حکیم جنگ های داخلی مخالفت کرده اند.
روزنامه لبنانی الاخبار نوشت که محمد کباره در تماس تلفنی با این روزنامه اعلام کرده که نظرش را تغییر نداده و همانطور که قانون عفو جعجع را امضا نکرده به او رای هم نخواهد داد.
« نجیب میقاتی » نخست وزیرسابق لبنان و احمد کرامی نیز با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند که با در نظر گرفتن احساسات مردم طرابلس در قبال جعجع در نشست پارلمان حضور می یابند.
الاخبار نوشت که روشن شده 4 نماینده از میان 5 نماینده اهل سنت طرابلس در مجلس به جعجع رای نمی دهند.
ایجاد چنددستگی در میان نمایندگان شهرهای شمالی لبنان درخصوص نامزدی سمیر جعجع ناشی از فشارهای مردم بوده است.
بخشی از مردم طرابلس که نامزدی جعجع احساسات آنها را تحریک کرده است، با نصب پلاکاردهایی در نقاط مختلف این شهر مخالفت خود را با وی اعلام کردند.
در این پلاکاردها نوشته شده است که « به قاتل رشید کرامی در انتخابات ریاست جمهوری «نه» می گوییم» ،« انتخاب قاتل و مزدور هرگز» ، « جعجع جای تو زندان رومیه است نه بعبدا( کاخ ریاست جمهوری)» و « نگ برای نمایندگانی است که نامزدی قاتل رشید کرامی را در انتخابات ریاست جمهوری تایید کردند».
در حالی که نیروهای شهرداری طرابلس تلاش کردند این تابلوها را جمع آوری کنند، بین آنها و مردم معترض درگیری ایجاد شد.
الاخبار به نقل ازمنابع نزدیک به میقاتی نوشتند که خروش مردمی در طرابلس و خون رشید کرامی، بزودی جایگاه جعجع و جریان المستقبل را در طرابلس واژگون می کند.
« توفیق سلطان» یکی از فعالان در طرابلس و از نزدیکان خانواده سعد حریری رییس حزب جریان المستقبل گفته است که نامزدی جعجع و حمایت از او « کرامت طرابلس را از بین برد و پا گذاشتن روی خون رییس جمهوری اسبق رشید کرامی بود».
وی از نمایندگان مجلس لبنان خواست تا با حفظ کرامت خود و طرابلس به جعجع رای ندهند.
سلطان گفت که خطر نامزدی جعجع به دلیل پیروزی او در انتخابات نیست زیرا غیرممکن است اما این نامزدی وتایید آن « عفو مجدد» او محسوب می شود.
« ابراهیم الامین » سرمقابله نویس روزنامه الاخبار هم نامزدی جعجع و حمایت از او را ضد « دموکراسی و عدالت» دانست و گفت که لبنان هرگز یک رییس جمهوری « قاتل» را نمی پذیرد.
وی تاکید کرد که تنها با « معذرت خواهی» یک قاتل نمی توان از او گذشت و به اسم دموکراسی و سیاست ، عدالت را زیر پا گذاشت و حتی او را برای ریاست جمهوری نامزد کرد.
الامین افزود: آیا لبنان و مردم آن شایسته هستند که به یک قاتل اجازه داده شود تا دو باره بخواهد دست به جنایت بزند ، در واقع به نامزدی یک قاتل و حمایت از او چیزی بجز « ننگ » نمی توان گفت.
« سمیر جعجع» رییس حزب نیروهای لبنانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری لبنان به بهانه بیستمین سالگرد زندانی شدنش و برای شبیه سازی خود با « نلسون ماندلا» رییس جمهوری فقید آفریقای جنوبی و مرد مبارزه با تبعیض نژادی از ماکت زندانی که گفته است یازده سال را در آن گذرانده، با حضور رسانه ها رونمایی کرد.
برخی محافل سیاسی و رسانه ای ای این شبیه سازی را اقدامی فریبکارانه توصیب کردند.
دستگاه قضایی لبنان پیشتر جعجع را به اتهام ترور « رشید کرامی» نخست وزیر اسبق لبنان، « دانی شمعون» رییس حزب آزادگان ملی گرا، « طونی فرنجیه» فرزند «سلیمان فرنجیه » رییس جمهور اسبق لبنان و خانواده اش که به « کشتار اهدن » معروف است، به اعدام محکوم کرد اما این حکم با مداخله « الیاس هراوی» رییس جمهوری وقت لبنان به زندان ابد تغییر یافت.
جعجع سرانجام در سال 2005 میلادی زمانی که همیپمانانش در مجلس نمایندگان لبنان اکثریت کرسی ها را کسب کردند با تصویب یک قانون خاص عفو و از زندان آزاد شد و از آن زمان تاکنون فعالیت های سیاسی خود را ادامه داده است.
« فیصل کرامی» از وزیران سابق لبنان در واکنش به اعلام نامزدی جعجع گفت: این نهایت سقوط اخلاقی و سیاسی است و نمی دانم که در پشت پرده سیاست لبنان چه می گذرد که او جرئت کرده است تا نامزد ریاست جمهوری لبنان شود.

** از گذشته خود خجالت زده نیستم/ اعتراف به خطاها
جعجع که به ترور انسان های بیگناه متهم است، هنگام رونمایی از ماکت این زندان ، با بیان اینکه از گذشته خود خجالت زده نیست، گفت : مانند دیگر انسان ها خطاهایی داشته ام که درمقابل همه عذرخواهی کرده ام.
او ترور و کشتن انسان های بی گناه را تنها« خطا» توصیف کرد و افزود: در زمان جنگ خانگی خطاهایی کردم اما خطای بزرگتر ارتکاب خطاها ( ترورها) بعداز جنگ و بعداز تشکیل دولت بود.
جعجع باردیگر از همه لبنانی ها خواست که گذشته را نادیده بگیرند و گفت: به یک نگهبان زندان گفتم ، اینطوری مرا نگاه نکن، بزودی مرا در پشت وزارت دفاع ( محل زندان خود) بر کرسی ریاست جمهوری خواهی دید.
بعبدا ( کاخ ریاست جمهوری لبنان) پشت وزارت دفاع این کشور واقع است.
شیخ « ماهر حمود» از علمای برجسته اهل تسنن لبنان در واکنش به نامزدی جعجع تصریح کرد: شاید برای برخی طرف ها در لبنان قابل قبول باشد که یک جنایتکارجنگی نامزد ریاست جمهوری شود، شاید نامزدی او تنها یک مانور سیاسی باشد که بگوید من هستم، اما هرچه باشد عقلاء نامزدی او که بدترین سابقه را در تاریخ جنگ ها دارد، نوعی دعوت به جنگ خانگی جدید در لبنان ارزیابی می کنند.
وی افزود: اگر ملی گراها واسلام گراهای واقعی لبنان متناسب با جنایت اعلام نامزدی سمیرجعجع فریاد نزنند معنای آن این است که فتنه آینده در لبنان بسیار خطرناک تر از دوران جنگ داخلی گذشته خواهد بود.
جلسات پارلمان لبنان امروز برای انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور کلید می خورد و نمایندگان تا 25 ماه مه ( 4 خرداد ماه) فرصت دارند تا از میان نامزدهای مسیحی مارونی یک تن را به عنوان رییس جمهوری جدید انتخاب کنند تا راهی کاخ ریاست جمهوری « بعبدا » شود و کلید کاخ را از « میشل سلیمان» رییس جمهوری کنونی تحویل بگیرد.
جعجع در جلسه امروز باید با « هنری حلو» و « برگه های سفید» رقابت کند و « ستریدا جعجع» همسرش هم پیش بینی کرده است که او بیش از 50 رای از میان 128 رای را کسب نخواهد کرد.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن