تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820992749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همايش تقدير از فعالان محيط زيست به مناسبت روز زمين پاک برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۹:۳ق.ظ)
همايش تقدير از فعالان محيط زيست به مناسبت روز زمين پاک برگزار شد همزمان با روز جهاني زمين پاک از 17 فعال حوزه محيط زيست با حضور معاون خدمات شهري، رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار، نمايندگان مجلس، اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، هنرمندان و سازمانهاي مردم نهاد تجليل شد.
به گزارش خبرگزاري موج، محتبي عبداللهي معاون خدمات شهري شهرداري تهران در همايش تقدير از فعالان محيط زيست باتاکيد بر اينکه بايد تلاش کنيم مسائل محيط زيست به عنوان دغدغه مردم در دستور کار قرار گيرد گفت: مطالبات مردم بايد موضوع محيط زيست باشد و اصل زندگي بايد در اين باره پايه گزاري شود و اگر فکرکنيم بدون حضورمردم کاري انجام خواهد شد ،خيال باطلي است .
وي افزود:دولت و شهرداري تهران اقدامات خوبي را در زمينه هاي مختلف انجام داده اند و پروژه هاي مهمي اجرا شده که در راستاي محيط زيست و ارتقاي کيفيت زندگي شهروندان بوده است..
وي همچنين با اشاره به کارهاي عمراني و خدمات شهري که در شهرداري تهران انجام گرفته است خاطرنشان کرد: فعاليت هاي فني و عمراني، ساخت اتوبان ها، تونل ها، توسعه مترو، اتوبوسراني و همچنين اقدامات درحوزه خدمات شهري که شامل پسماند و جمع آوري زباله، دفع بهداشتي زباله و همچنين پايان دادن به موضوع شيرابه کهريزک مي شود،ازجمله اقدامات ما بوده است .
به گفته وي بحث آلايندگي ها و انتقال صنايع آلاينده و همچنين توسعه فضاي سبز ، کاشت درخت، ايجاد خانه سلامت و سراي محلات جزو فعاليت هاي فرهنگي در شهر تهران بوده است و شهرداري تهران تنها سازماني است که در موضوع پالايش فعاليت هاي زيادي انجام داده است.
وي در پايان خاطرنشان کرد: بايد در بحث آموزش واطلاع رساني فعال شويم و مردم را در اين زمينه مشارکت دهيم .ما در اين حوزه همکاري ساير دستگاه ها را خواستاريم .
علي محمد شاعري، رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران در ادامه اظهار كرد: هرسال 22 آوريل مصادف با 2 ارديبهشت ماه به عنوان روز زمين پاک نامگذاري شده است و امسال شعار شهرداري تهران اراده ملي براي داشتن زمين پاک است که با فرمايشات مقام معظم رهبري اميدواريم عملي تر گردد.
وي تصريح کرد: در هفته هواي پاک طبق سياست هاي شهرداري تهران فعاليت هاي خوبي به صورت سمبليک در مناطق 22 گانه داشته ايم و از امروز نيز برنامه آموزش شهروندان و پاکسازي محيط زندگي در سراسر مناطق 22 گانه بويژه در بوستان، رود دره ها و معابر به اجرا در خواهد آمد .
وي تصريح کرد: زمين از ظرفيتي برخوردار است اما در حال حاضر 2 تا 3 برابر بيش تر از اين ظرفيت بهره برداري مي شود.
وي با تاکيد بر اينکه هر شهروند تهران روزانه 900گرم زباله توليد مي‌کند که اين رقم در روزهاي پاياني هر سال به يک‌کيلوگرم نيز افزايش مي‌يابد، گفت اين در حالي است که ميزان مصرف زباله در کشورهاي توسعه يافته کمتر از 350گرم است، در واقع تهراني‌ها 3برابر شهروندان شهرهاي بزرگ جهان زباله توليد مي‌کنند.
شاعري تصريح کرد: ايجاد آلودگي‌هاي زيست‌محيطي بسيار در اطراف شهرهاي بزرگ و تلاش و هزينه زياد براي رفع اين آلودگي‌ها باعث هدر رفتن منابع کشور و شهرها مي‌شود.
شاعري ادامه داد :شهرداري تهران براي حفاظت محيط زيست دستاوردهاي مهمي را پيش رو قرار داده، به گونه اي که ميتوان به پايان دفن غيربهداشتي زباله در شهر تهران، استانداردسازي، افزايش تعداد مراکزمعاينه فني، آموزش شهروندان، افزايش سرانه فضاي سبز، احداث درياچه شهداي خليج فارس و باغ پرندگان اشاره نمود.
شاعري برنامه هاي ستاد محيط زيست و توسعه پايدار را متنوع خواند و اشاره کرد: ارزيابي زيست محيطي پروژه هاي عمراني،کنترل منابع آلاينده آب و خاک، ايجاد بانك اطلاعاتي تنوع زيستي شهر تهران، پايش مستمر آلاينده ها و منابع زيستي شهر تهران ريال‌آموزش و فرهنگي سازي در راستاي ارتقا سطح دانش زيست محيطي شهروندان از جمله اهداف مورد نظر شهرداري تهران است.
حقاني، عضو ديگر شوراي شهر تهران با بيان اينکه خودرويي توليد مي کنيم که نه خودش استاندارد است و نه سوختي که مصرف مي کند اظهارکرد:ما هميشه بدنبال آن هستيم ،خود را به استانداردها نزديک کنيم.
اين عضوشوراي شهر با بيان اينکه همه سازمان ها و ارگان ها و همچنين نهادهايي که درگير اجرا و عرضه خدمات در شهر هستند بايد در يک راستا و و هماهنگ حرکت کنند ادامه داد: اين موضوع اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه مديريت واحد شهري داشته باشيم و در اين باره زحمات مديريت شهري بر هيچ کس در چندسال اخير پوشيده نيست وقتي شهر در انبوه ماشين ها غرق مي شود يعني خدمات ديده نخواهد شد و اميدواريم در جهت تحقق مديريت واحد شهري و اجراي آن در شوراي شهر اقداماتي انجام گردد.
وي همچنين اضافه کرد: ما پا به پاي مسائلي که در جهت کاهش آلودگي ها و ارتقاي شاخص هاي زيست محيطي انجام خواهد شد، تلاش ميکنيم و براي محيط زيست شهر تهران از هيچ تلاشي فروگذار نخواهيم بود.
هادي حيدر زاده، مدير کل محيط زيست استان تهران که در اين همايش حضور يافته بود با تاکيد بر اينکه يکي از موضوعاتي که در محيط زيست شهري مهم است زيبايي مناظر است گفت: شايد روز زمين پاک بهانه باشد تا توجه به زيبايي مناظر را به عنوان دغدغه اي براي مردم ايران زمين به لحاظ اعتقادي و ميهني داشته باشيم. اين موضوع در رفتار و زندگي ما هويدا نيست و جلوه اي در مسيرهاي بين شهري ندارد. نبايد فراموش کرد که آموزش و فرهنگسازي و همچنين اعمال قانون در کنار هم اثرگزار خواهند بود
وي با اشاره به اينکه در بحث محيط زيست و زباله، رسانه ملي هم توجه جدي به موضوع محيط زيست داشته است اضافه کرد: در اداره کل محيط زيست استان تهران با صنايع آلاينده، مراکز آلاينده، بيمارستانها، کارواش ها و مکان هايي که مسائل محيط زيستي را رعايت نکنند با اخطار پلمپ برخورد خواهد شد. بحث پليس محيط زيست بسيار جدي است زيرا ميخواهيم ام القراي جهان اسلام به عينيت شناخته شود و الگويي براي شهرهاي اسلامي باشد .
به گفته وي روزانه يک ميليارد و 500 ميليون تومان صرف هزينه پسماند شهر تهران مي شود که اگر اين هزينه کاهش يابد در هزينه هاي رفاهي شهروندان استفاده خواهد شد
حافظي عضو شوراي چهارم شهر تهران با تاکيد بر اينکه کميسيون محيط زيست شوراي شهر خاستگاهي براي محيط زيست شهر تهران شده است اظهارکرد: سازمان هاي مردم نهاد براي حفظ محيط زيست به ما کمک کنندتا عواملي که تهديد کننده محيط زيست و سلامت مردم هستند يک به يک شناسايي گردد تا با روش منطقي براي حذف انها اقدام شود.
وي افزود:سال گذشته توانستيم کارخانه ذوب چدن در منطقه 18 شهرداري تهران را که 20 سال از حکم پلمپ آن گذشته بود تعطيل کنيم .همچنين کارخانه روغن نباتي که هنوز به فعاليت خود ادامه مي دهد، براي اين موضوع فردا تعيين تکليف خواهد شد.
به گفته وي پرونده پلمپ نيروگاه بعثت و کارخانه سيمان نيز طبق کميته ماده 20 در دستورکار قرار خواهد گرفت .
وي در پايان سخنان خود افزود: از سازمان هاي مردم نهاد خواستاريم اگر مراکزي را مي شناسند که تهديد کننده محيط زيست است به ما اعلام کنند .
تابش، رييس کميسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه تاکنون اقدامات خوبي در شهرداري تهران انجام گرفته است، تصريح کرد: در مجلس شوراي اسلامي و دولت عوارض بنزين تصويب شد و در همين چارچوب هزار و 100 ميليارد تومان براي محيط زيست درنظر گرفته مي شود . در اين راستا بايد فعاليت هايي صورت گيرد که از تخريب محيط زيست جلوگيري شود
وي افزود: آلودگي ناشي از 140 ميليارد مترمکعب گاز فلر برابر با 77 ميليون خودرو در سال است .ما در اين زمينه مقام سوم را در جهان داريم . همچنين 12 ميليارد مکعب گاز مي سوزانيم که آلودگي 66.5 ميليون خودرو را شامل مي شود.
به گفته وي در تعامل دولت، مجلس و شهرداري تهران که مديريت کارآمد و جهادي داشته است، اميدواريم به فعاليت هاي خوبي در اين باره دست يابيم. تامين اعتبارات، مديريت منسجم و بازسازي اعتماد مردم را بايد در دستور کار خود قرار دهيم .







»
تصاویر مرتبط




















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن