تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813315374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران- ایرنا- «موضع رسمی برای سود بانکی» و «دیپلماسی آینده ایران» موضوع های برگزیده صفحه نخست روزنامه دنیای اقتصاد در شماره روز چهارشنبه است.


این روزنامه تیتر اول را به عنوان موضع رسمی برای سود بانکی اختصاص داد و نوشت: پس از مطرح شدن بحث هایی درخصوص بالا بودن نرخ سود بانکی، رییس کل بانک مرکزی در سخنانی به اعلام موضع رسمی این بانک در خصوص وضعیت کنونی بازار پول پرداخت. ولی الله سیف از بررسی ها و مطالعات کارشناسی در بانک مرکزی درخصوص نرخ های سود بانکی خبر داد و گفت: به زودی این گزارش برای اتخاذ تصمیم به شورای پول و اعتبار ارایه خواهد شد. وی در عین حال تاکید کرد: بانک مرکزی تلاش دارد از جایگاه نظارتی به این بحث ورود کند؛ بنابراین در این مسیر انتظار نمی رود تعیین نرخ ها به صورت دستوری و بدون توجه به متغیرهای کلیدی اقتصاد صورت گیرد. او از نظام بانکی نیز خواست در سال جدید در کنار توجه به بازدهی فعالیت های اقتصادی و توان پرداخت سود بخش های تولیدی به روند کاهش نرخ تورم، تضعیف انتظارات تورمی و ثبات در اقتصاد کلان توجه داشته باشند.
دیپلماسی آینده ایران تیتر دیگر این روزنامه است. محمدجواد ظریف گفت: ایران روابط خود با آمریکا را از طریق تحدید اختلاف نظرهای موجود و جلوگیری از بروز تنش بیشتر و غیرضروری، حکیمانه مدیریت می کند و به تدریج از تنش‏ ها می کاهد. با کشورهای اروپایی نیز با هدف احیای روابط پیشین وارد تعامل می شود. این فرآیند عادی سازی باید براساس احترام و منافع متقابل باشد و به موضوعات واجد علاقه مشروع طرفین بپردازد.
روزنامه دنیای اقتصاد به موضوع تشکیک در قانون مبارزه با قاچاق پرداخت و نوشت: به دنبال موانع و چالش های ایجادشده در فعالیت های اقتصادی با ابلاغ قانون «مبارزه با قاچاق کالا و ارز»، عباس آخوندی، نماینده دولت در کمیته ماده 74 طی نامه ای به علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی با بررسی مغایرت های این قانون با محورهای «سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی»، «گستردگی حوزه شمول قانون مبتنی بر جرم انگاری رفتار فعالان اقتصادی»، «مشکلات اجرایی ناشی از قانون جدید» و «مغایرت با کنوانسیون ها و سازمان های بین المللی» خواستار توقف اجرای قانون «مبارزه با قاچاق کالا و ارز» شد.
هیجان کاذب ارز در فضای انتظار، تیتر دیگر این روزنامه است. روز گذشته نرخ دلار در ادامه روند افزایشی خود وارد یک کانال جدید قیمتی شد و از مرز 3هراز و 300تومان گذشت. بیشتر فعالان بازار این روند را تابعی از هیجان کاذب در بازار توصیف می کنند که در سایه فضای انتظاری ناشی از آغاز فاز دوم هدفمندی رخ داده است. مشاهدات میدانی نشان می دهد صرافان به عنوان نماد رسمی بازار آزاد در این فضا از تعیین نرخ خودداری می کنند و معتقد به پایدار نبودن این روند هستند. در مقابل، دلالان با سوءاستفاده از فضای تعلیقی ایجادشده بر تنور افزایش قیمت می دمند.
بازگشت احمدی‎نژاد به نفع روحانی است، عنوان دیگر روزنامه دنیای اقتصاد محسوب می شود. خبرگزاری مهر به نقل از المانیتور نوشت: تحلیلگر سایت آمریکایی المانیتور گفت: «درحالیکه احمدی نژاد و روحانی دو قطب کاملا مخالف هستند، اما بازگشت احمدی‎نژاد به نفع روحانی خواهد بود.» نویسنده با استناد به مطالب منتشرشده در رسانه‎های اصلاح طلب از افزایش فعالیت‎های اطرافیان رییس جمهور سابق و تشکیل گروهی به نام هواداران محمود احمدی نژاد (هما) خبر داده است. جاودانفر برنامه هواداران او را بهره برداری از نارضایتی عمومی پس از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‎ها می‎داند. به اعتقاد المانیتور، احمدی نژاد نگاهی هم به محافظه کاران دارد و امیدوار است که او را برای رهبری مخالفت‎ها با روحانی به خصوص در زمینه پرونده هسته‎ای برگزینند.
**2002**9131
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن