تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814674031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خود مراقبتی 50 درصد بیماران بستری در بیمارستانها را کاهش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان: خود مراقبتی 50 درصد بیماران بستری در بیمارستانها را کاهش می دهد خبرگزاری پانا: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ،گفت: خود مراقبتی 50 درصد بیماران بستری در بیمارستانها را کاهش می دهد
۱۳۹۳ سه شنبه ۲ ارديبهشت ساعت 10:11



 به گزارش سرویس خبر پانا، علیرضا بیگلری در مراسم زنگ سلامت افزود: تحقیقات انجام گرفته نشان می دهد، خود مراقبتی 50 درصد از علل مراجعه به پزشکان و 50 درصد غبیت از محل کار و مدرسه را کاهش می دهد. وی یادآورشد: نامگذاری هفته سلامت با شعار ˈ یک عمر سلامت، با خود مراقبتیˈ گامی مهم در فراگیری آموزش های لازم به خود، دیگران و جامعه است.

بیگلری با اشاره به اینکه خود مراقبتی صحیح می تواند از ابتلای فرد به بیماری های مختلف پیشگیری کند، افزود: توجه به مقوله مهم پیشگیری عاملی مهم در ارتقای سلامت و سبک زندگی مناسب است.

وی اظهار کرد: خود مراقبتی یک ضرورت و موضوعی انکار ناپذیر در عصر کنونی به شمار می رود چرا که در 30 سال گذشته منشا بسیاری از بیماری ها عفونی بوده که مبتلایان به متخصصان مربوطه مراجعه می کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ، گفت: تغییر شیوع بیماری ها موجب شده بیماری های قلبی و عروقی، حوادث و سوانح ترافیکی، سرطان ها و بیماریهای مزمن چهار علل مهم مرگ و میر افراد در کشور باشد.

وی یادآورشد: تغییر سبک زندگی ،تحرک کافی، بهره گیری از الگوی تغذیه ای مناسب و اجتناب از استرس و اضطراب از جمله عوامل مهم کاهش ابتلا به بیماری های مختلف و خود مراقبتی های لازم است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با اشاره به اینکه هم اکنون 300 مدرسه مروج در سطح این استان فعال است، گفت: آموزش های لازم در این مدارس توسط مربیان بهداشتی به دانش اموزان ارائه می شود.

علیرضا سیاری افزود: این معاونت برنامه های پیشگیرانه دارد و در این میان طرح ملی دادرس در 82 مدرسه مقطع متوسطه اجرا شده است.

وی اظهار کرد: طرح بهداشت یاران برای 80 هزار نفر ازدانش اموزان پایه اول ابتدایی و ارتقای سطح سلامت بهداشت دهان و دندان برای 80 هزار نفر از جمعیت دانش اموزی از دیگر اقدامات این معاونت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح آموزش پیشگیری (شپش سر)برای تمامی مقاطع تحصیلی و معاینات و غربالگری در بین 88 هزار نفر از دانش اموزان این استان نیز اجرا شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون 110 مربی بهداشتی در مداس این استان فعال و 96 نفر دیگر نیز به صورت نیمه متمرکز مشغول به خدمت هستند.

به گفته معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، زنجان با کمبود 46 مربی بهداشت مواجه است.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن