تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816369492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواستار حضور معنادار بانوان در جامعه هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار فارس: خواستار حضور معنادار بانوان در جامعه هستیم خبرگزاری پانا: استاندار فارس گفت: هر جامعه ای كه بتواند از توانمندی های زنان با رعایت حریم ها و ارزش ها استفاده كند رشد می كند.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲ ارديبهشت ساعت 09:37



به گزارش خبرگزاری کانون دانش آموزی پانا:استاندار فارس گفت: هر جامعه ای كه بتواند از توانمندی های زنان با رعایت حریم ها و ارزش ها استفاده كند رشد می كند و بر این اساس ما خواستار حضور موثر و معنادار زنان در عرصه های مختلف اجتماعی هستیم.
   محمد احمدی در مراسم جشنی كه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س)  و بزرگداشت مقام زن به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مهم ترین هدف از برگزاری این چنین جلسات، درس آموزی و الگوگیری از كسی است كه این روز به نام او مزین شده است.

    نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این كه در تمام طول حیات بشریت كسی به بزرگی، عظمت، پاكی، اخلاص، صفا و علم حضرت زهرا(س) سراغ نداریم، اظهار داشت: احترام پیامبر اسلام(ص) به فاطمه(س) نه صرفاً به دلیل نسبت پدری با ایشان بلكه به دلیل اهمیت جایگاه زن به عنوان موجودی برتر و به ویژه حضرت زهرا(س) به عنوان سرور زنان دنیا از ابتدای خلقت تا انتهای دنیا است.

    وی با اشاره به این كه زنان همواره در طول تاریخ نیمی از جمعیت بشری را تشكیل می داده اند، گفت: نمی توانیم با چشم پوشی بر ارزش های زنان به عنوان نیمی از جامعه، آنان را نادیده گرفته و منزوی كنیم.

    استاندار فارس با بیان این كه حركت پیامبر اسلام(ص) بدون همراهی زنان ناقص می ماند، افزود: خدیجه(س) همسر پیامبر(ص) در تمام شرایط سخت آن حضرت را تنها نگذاشت و اگر نبود فداكاری خدیجه(س) كه با مال و ثروت خود از پیامبر خدا(ص) دفاع كرد و سمیه كه با تثار جان خود از اسلام حفاظت كرد، این حركت الهی ناتمام می ماند.

    دكتر احمدی خاطر نشان كرد: حضرت زهرا(س) نیز در تمام عرصه های سیاسی و اجتماعی حضوری پررنگ داشت و در مطالبه حق و دفاع از حریم ولایت هرگز كوتاهی نكرد.

    وی با اشاره به این كه مجاهدت حضرت زینب(س) موجب انتقال پیام عاشورا به بشریت شد، گفت: آن حضرت نهضت حسینی(ع) را بیمه كرد و اگر صبر و پایداری آن حضرت نبود قیام عاشورا متوقف مانده و پیام آن به فراموشی سپرده میشد.

    استاندار فارس با بیان این كه در نهضت های اجتماعی تاریخ معاصر ایران، زنان نقشی پررنگ و حتی برتر از مردان داشته اند، اظهار داشت: در نهضت تنباكو، زنان حرمسرای ناصرالدین شاه بر اساس فتوای میرزای شیرازی قلیان ها را شكستند و مانع از رخنه استعمار در كشور اسلامی شدند.

    دكتر احمدی خاطر نشان كرد: حضور معنادار و موثر زنان در تاریخ ایران، بالاتر از حضور زنان غربی است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاكید بر این كه زنان ایرانی هیچگاه حضوری سبك و ناپسند در تاریخ نداشته اند، افزود: در دوران حاكمیت رژیم پهلوی، برنامه هایی همچون كشف حجاب اجباری در دوره رضاخان، برای زدودن فرهنگ انسانی و اسلامی از زنان ایرانی صورت گرفت كه با حضور موثر شیرزنان این مرز و بوم در عرصه روند منحرف گذشته اصلاح شد.

وی گفت: بانوان زمینه ساز حضور بیشتر و مطمئن تر مردان در عرصه انقلاب اسلامی بودند و در دوران دفاع مقدس نیز جلوه های پررنگ حضور بانوان در زمینه پشتیبانی از رزمندگان، هیچگاه از یادهای فراموش نخواهد شد.

استاندار فارس با تاكید بر این كه زن زیباترین جلوه خلقت خداوند در زمین است، اظهار داشت: باید در مدارس و دانشگاه ها ارزش های واقعی زنان تبیین شود زیرا رسالت امروز زنان خیلی بالاتر از مردان است.

احمدی با بیان این كه در جوامع امروزی، ارزش های اخلاقی و خانوادگی مورد تهدید جدی قرار گرفته اند، افزود: در گذشته شاهد خانواده های گسترده ای بودیم كه بار مشكلات زندگی بر دوش افراد مختلف تقسیم می شد اما امروزه خانوده های هسته ای ظهور كرده اند كه همه فشار خانواده بر روش همسران است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این كه نظارت در خانوده می تواند مانع از بروز آسیب های اجتماعی و تقویت بنیان های این نهاد شود، گفت: اگر شالوده خانواده محكم باشد هیچ خدشه ای به نظام اجتماعی وارد نخواهد شد.

وی با بیان این كه مادران باید خودساخته بوده، چارچوب خانوده و ارزش های را بشناسند و بر اساس معیارهای اصیل دینی، خانواده را مدیریت كنند، اظهار داشت: ما آهنگ ساختن جامعه موحدین را داریم و پیشتازان حضور اثربخش امام زمان(عج) برای دنیا خواهیم بود كه باید برای تحقق این اهداف بلند خودمان را آماده كنیم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن