تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806377789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدردانی نماینده ولی فقیه از مسؤولان مبارزه با مواد مخدر و فرودگاههای کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قدردانی نماینده ولی فقیه از مسؤولان مبارزه با مواد مخدر و فرودگاههای کشور تهران - ایرنا - سرپرست حجاج ایرانی از تلاش ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس فرودگاه ها برای جلوگیری از حمل مواد مخدر توسط برخی از زائران عمره به عربستان قدردانی کرد و موفقیت مسوولان در کشف و ضبط مواد مخدر در مبادی فرودگاههای کشور و دستگیری افراد خاطی را باعث عزت و آبروی جمهوری اسلامی ایران دانست.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر که در نشست مشترک اعضای شورای هماهنگی و برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت و مسوولان ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس فرودگاههای ایران سخن می گفت اظهار داشت: مسوولان و ماموران مبارزه با مواد مخدر تلاش های بسیار خوبی انجام داده اند و امروز مشکلات جدی گذشته با عربستان در حوزه مواد مخدر برطرف شده و به آبرویی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.
وی مبارزه با مواد مخدر قبل از سفر حج و عمره را بسیار حساس و دشوار خواند و افزود: در روند کشف و شناسایی زائران معتاد به مواد مخدر، توجه به حقوق شهروندی آنان ضروری است.
در این نشست سردار اکبر شاهی، مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی، گزارشی از امار کشفیات و دستگیری های زائران حامل مواد مخدر، قبل از عزیمت به حج و عمره، در فرودگاههای کشور ارائه کرد و از آثار مثبت این اقدامات خبر داد و افزود: در حالی که در سال 87 و 88 به ترتیب 46 و 157 نفر از زائران ایرانی در عربستان دستگیر شدند این آمار در سال 89 به 7 نفر و خوشبختانه با هوشیاری دستگاههای مربوطه و همکاری مناسب مردم در سالهای 92 و 93 حتی یک نفر نیز به خاطر داشتن مواد مخدر در عربستان دستگیر نشده است.
وی افزود : دستورالعمل ویژه ای در رابطه با جلوگیری از اعزام افراد معتاد به سفر معنوی حج و عمره تهیه شده که بر اساس آن از اعزام افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند جلوگیری به عمل می آید.
سردار اکبرشاهی تأکید کرد: همراه داشتن هر نوع مواد مخدر و قرص متادون توسط حجاج ممنوع می باشد و پلیس ودستگاههای مربوطه با این افراد با جدیت برخورد می کنند.
وی افزود: کشور عربستان برخورد بسیار سختی با افرادی که مواد مخدر به همراه دارند انجام می دهد.
مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی از اعمال ماده 17 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر در مورد زائرانی که با خود مواد مخدر همراه داشته باشند خبر داد.
بر اساس ماده 17 اصلاحیه قانون: چنانچه اتباع جمهوری اسلامی ایران با هر قصدی اقدام به نگهداری، حمل یا قاچاق هر مقدار مواد موضوع این قانون به داخل یا خارج از کشور نمایند، از زمان قطعی شدن حکم به مدت یک تا پنج سال گذرنامه آنان ابطال و ممنوع الخروج می شوند و در صورت هرگونه گذرنامه برای اتباع ایرانی که در خارج از کشور به سبب جرائم موضوع این قانون محکوم شده اند مشمول ممنوعیت موضوع این ماده می باشد.
در ادامه این نشست فرمانده پلیس فرودگاه های کشور گفت: این موضوع که طی سه سال گذشته و با اقدامات موثر پلیس فرودگاه، هیچ زائر ایرانی در کشور عربستان به جرم حمل موادمخدر دستگیر نشده به این بدان معناست که پلیس ایران تشدید بازرسی و بازبینی در زمینه حمل مواد مخدر را سرلوحه کار خود قرار داده است.
سرهنگ حسن مهری تاکید کرد: در حال حاضر پلیس ایران قادر به کشف هرگونه جاسازی مواد مخدر از سوی زائران است و بر همین اساس مصمم است از حمل حتی یک گرم مواد مخدر جلوگیری کند.
مهری ادامه داد: پرسنل مجرب و متخصص که قابلیت شناسایی و چهره زنی دارند، در مبادی ورودی استقرار یافته و به بررسی وسایل همراه و غیرهمراه زائران با استفاده از تجهیزات فنی و دستگاه های مواد یاب در فرودگاه های کشور می پردازند.
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور، همراه داشتن برخی از داروهای درمانی را نیز در عربستان جرم دانست و گفت: متادون و ترامادول از جمله موارد ممنوعه برای حجاج به شمار می آید و افراد بیماری که از داروهای خاص و حتی قرص های آرام بخش و کدئین دار استفاده می کنند، باید داروهای خود را با پزشک کاروان چک کنند و یا حتما نسخه پزشک را به همراه داشته باشند.
وی از زائران خواست از حمل هرگونه داروی گیاهی که شباهت ظاهری به مواد مخدر دارد و نیز عدم شناخت پلیس کشور عربستان خودداری کنند.
این مقام انتظامی از مدیران و پزشکان کاروان ها خواست ضمن توجیه زائران از آن ها بخواهند از حمل متادون و ترامادول به عربستان خودداری کنند.
پس از ارائه گزارش عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و پلیس فرودگاههای کشور در عمره سال جاری،نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ضمن قدردانی از مسوولان ذیربط بر ضرورت آموزش های قبل از سفر عمره و حج و پخش فیلم عملکرد موفق پلیس در شناسایی مواد جاسازی شده برخی زائران از طریق جلسات کاروانی و متمرکز و صدا و سیما تاکید کرد.
وی بر برخورد با عوامل در صورتی که در حمل مواد مخدر دخالت داشته باشند تاکید کرد و افزود: با متخلفان برخوردی قاطع خواهد شد و برای همیشه از سیستم اعزام و همکاری با سازمان حج وزیارت حذف خواهند شد.
سرپرست حجاج ایرانی اعمال سیاست های تشویقی برای پرسنل دخیل در جلوگیری از حمل مواد مخدر در حج و عمره را ضروری دانست و کمیته ای از سازمان حج و زیارت را مامور کرد تا با بررسی همه جانبه راههای همکاری با مسوولان مبارزه با مواد مخدر در مبادی خروجی به مقصد عربستان و عراق جمع بندی نظرات کار شناسی را برای تصویب به شورای هماهنگی و برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری ارائه دهد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوان از ظرفیت حج و سفرهای زیارتی در ترک معتادان بهره برداری کرد.

اول ** 1396
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن