تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820954711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به رزمایش بزرگ دریایی هفت کشور آسیا و اقیانوسیه در چین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاهی به رزمایش بزرگ دریایی هفت کشور آسیا و اقیانوسیه در چین پکن - ایرنا - چین با میزبانی یک رزمایش بزرگ در آسیا و اقیانوسیه ضمن تقویت نیروی دریایی این کشور و آزمایش توان رزمی آنها برای تحولات آتی در دریاها آماده می شود.


به گزارش ایرنا، کشتی های هفت کشور دنیا در شهر چینگ دایو در شرق چین پهلو گرفته اند تا با چین نخستین رزمایش دریایی بزرگ این کشور را برگزار کنند.
همچنین برای نخستین بار قرار است گردهمایی بزرگی میان این نیروها در چین که ژاپن نیز در آن شرکت دارد، برگزار شود. پکن اعلام کرده است ملاقاتی میان فرماندهان چین با نیروهای ژاپنی انجام نخواهد شد.
وو شونگلی فرمانده نیروی دریایی ارتش چین در مصاحبه ای در چینگ دایو گفت: ژاپنی های اشتباهات زیادی در سال های اخیر مرتکب شده اند و به همین سبب نمی توان با آنها دیدار و گفت وگو کرد.
ژاپن برای حضور در رزمایش که روز چهارشنبه آغاز می شود دعوت نشده است اما در همایش نیروهای دریایی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته حضور دارد.
لیانگ یانگ سخنگوی نیروی دریایی چین گفت که اقدامات رهبران ژاپن علیه چین احساسات چینی ها را جریحه دار کرده است. چین و ژاپن بر سر مالکیت بر جزایر دریای شرقی اختلاف دارند.
وی گفت که تحت چنین شرایطی دعوت از ژاپن برای شرکت در رزمایش کار درستی نبوده است.
همایش نیروی دریایی آسیا و اقیانوسیه هر دو سال یک بار برگزار می شود، اما از سال 1987 میلادی این نخستین بار است که چین آن را میزبانی می کند.
تلویزیون مرکزی چین اعلام کرد که ژاپن و فیلیپین که با چین در دریاهای شرقی و جنوبی اختلاف دارند به رزمایش دعوت نشده اند اما اعضای همایش هستند و در آن شرکت می کنند.
تاکنون ناوهای هند، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، سنگاپور و برونئی وارد چین شده اند تا در این رزمایش مشترک شرکت کنند.
این رزمایش در شرایطی برگزار می شود که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در روزهای آتی وارد منطقه خواهد شد .
واشنگتن گفته است 60 درصد از نیروی دریایی خود را در این منطقه مستقر خواهدکرد و در این کار هم بسیار جدی است.
مسوولان آمریکایی گفته اند که اوباما در سفر به این منطقه بار دیگر بر اجرای این راهبرد تاکید خواهدکرد.
چین براین باور است که آمریکا قصد برهم زدن توازن قوا در منطقه را دارد و به همین سبب درروزهای گذشته تقویت توان نیروی دریایی خود را در دستور کار قرار داده است.
آساق ** 2100 **1611
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن